Στον ανακριτή αναμένεται να οδηγηθεί σήμερα ο 59χρονος σταθμάρχης του ΟΣΕ, ο οποίος φέρεται να παραδέχτηκε το μοιραίο λάθος με το κλειδί 118 που δεν γύρισε στη σωστή θέση και έστειλε σε πορείς σύγκρουσης με εμπορική αμαξοστοιχία, την αμαξοστοιχία Inter City 62 στην οποία επέβαιναν κυρίως φοιτητές που επέστρεφαν στη Θεσσαλονίκη μετά το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας. Ο μέχρι στιγμής απολογισμός αναφέρει 42 επιβεβαιωμένους νεκρούς, εντούτοις οι πληροφορίες κάνουν λόγο ήδη για 44. Ο 59χρονος αντιμετωπίζει βαρύτατες για ανθρωποκτονία από αμέλεια, σωματική βλάβη από αμέλεια, και επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία μέσων. Σήμερα, αναμένεται να γίνει και αυτοψία στον τόπο του δυστυχήματος από την Τροχαία Λάρισας. Η έρευνα στα συντρίμμια των τρένων δεν έχει ολοκληρωθεί.
Το λάθος που οδήγησε στην τραγωδία
Σύμφωνα με πληροφορίες, σημειώθηκε βλάβη σε στύλο της ΔΕΗ στο Παλαιοφάσαρλο και έτσι καθοδηγήθηκε η αμαξοστοιχία στη γραμμή καθόδου για την αποφυγή ηλεκτροπληξίας. Επανήλθε στη γραμμή της ανόδου και λίγο μετά τη Λάρισα, στο σημείο 118 Α, καθοδηγήθηκε ξανά στην γραμμή της καθόδου, όπου βρισκόταν η εμπορική αμαξοστοιχία, με αποτέλεσμα να συγκρουστούν.
Ο σταθμάρχης, σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, παραδέχθηκε ότι στο εν λόγω σημείο έκανε λάθος και έβαλε το επιβατικό τρένο σε τροχιά σύγκρουσης με την εμπορική αμαξοστοιχία. Ο ίδιος φερεται να επικαλέστηκε κούραση λόγω φόρτου εργασίας. Όπως αναφέρουν οι ειδικοί πρέπει να έμεινε ανοιχτό το κλειδί – από προγενέστερη μετακίνηση του προαστιακού- με αποτέλεσμα τη μοιραία σύγκρουση.
Σε βάρος του σταθμάρχη έχει σχηματιστεί δικογραφία για βαρύτατα αδικήματα. Οι κατηγορίες τις οποίες αντιμετωπίζει και για τις οποίες θα ασκηθεί σε βάρος του ποινική δίωξη, αφορούν το κακουργηματικού χαρακτήρα αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα θάνατος πολλών ατόμων, αδίκημα που με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 291) επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη ως και ισόβια. Επίσης, διώξεις θα ασκηθούν για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες από αμέλεια και κατά συρροή.
Mε εντολή του εισαγγελέα Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλου, η προανακριτική απολογία του σταθμάρχη έγινε παρουσία εισαγγελέα, λόγω της μείζονος σημασίας της ερευνώμενης υπόθεσης. Με εντολή επίσης του κ. Δασκαλόπουλου, εισαγγελέας παρίσταται στον τόπο της τραγωδίας ενόψει της σύνταξης αυτοψίας από την Τροχαία της Λάρισας για τα ευρήματα του τραγικού συμβάντος, αυτοψία που θεωρείται κρίσιμο στοιχείο για την συνολική αξιολόγηση του πολύνεκρου δυστυχήματος.
Σημειώνεται ότι απεργία πραγματοποιεί η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα τονίζοντας ότι “η απαξίωση που διαχρονικά επέδειξαν οι Κυβερνήσεις στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο οδήγησαν στο τραγικό αποτέλεσμα των Τεμπών. Δυστυχώς τα πάγια αιτήματά μας για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, αρτιότερη εκπαίδευση, αλλά κυρίως εφαρμογή σύγχρονων τεχνολογιών ασφαλείας, πετιούνται μόνιμα στον κάλαθο των αχρήστων”.