Εβδομάδα εξελίξεων ξεκινά από αύριο για τη διερεύνηση του δυστυχήματος στα Τέμπη, με την επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας να συνεδριάζει τη Δευτέρα (19/3) για τα κακώς κείμενα των ελληνικών σιδηροδρόμων, τη δικαστική διερεύνηση να συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς και την κυβέρνηση να προετοιμάζει την επανεκκίνηση των δρομολογίων.
Οι Κώστας Καραμανλής, Γιώργος Γεραπετρίτης αλλά και οι πρώην υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και Μιχάλης Χρυσοχοΐδης έχουν κληθεί να ενημερώσουν την επιτροπή για το δυστύχημα, την κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο αλλά και τις συμβάσεις των περασμένων ετών.
Ο κύκλος των συζητήσεων για τα Τέμπη στη Βουλή άνοιξε ήδη την περασμένη Τετάρτη, με τον Γιώργο Γεραπετρίτη να διαμηνύει πως από τον Οκτώβριο θα υπάρχει πλήρης τηλεδιοίκηση στο σιδηροδρομικό δίκτυο και να αποκαλύπτει πως το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων θα είναι έτοιμο σε ένα μήνα.
Δεσμεύτηκε δε, τα όσα συνέβησαν το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου να διερευνηθούν μέχρι τέλους ενώ παράλληλα ξεκαθάρισε ότι δεν θα μείνει καμία σκιά, ούτε θα υπάρξει συγκάλυψη ευθυνών.
Το Σάββατο (18/3), ο κ. Γεραπετρίτης ανακοίνωσε μετά από τη συνεδρίαση του Συντονιστικού Κέντρου Σιδηροδρόμων ότι την ερχόμενη Τετάρτη θα ανακοινωθεί η σταδιακή επανεκκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου -με γνώμονα την ασφάλεια των μεταφορών.
Η επιβατική γραμμή που αναμένεται να τεθεί πρώτη σε λειτουργία είναι αυτή που εξυπηρετεί την γραμμή Αθήνα – Χαλκίδα – Αεροδρόμιο, ενώ το τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη αναμένεται να επανεκκινήσει στις αρχές Απριλίου.
Στη συνέχεια, ανά πενθήμερο θα προστίθενται γραμμές, έτσι ώστε, σύμφωνα με όσα έκανε γνωστά ο υπουργός Επικρατείας και αρμόδιος για θέματα υποδομών και μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης μετά την σύσκεψη του νεοσυσταθέντος συντονιστικού κέντρου σιδηροδρόμων για τη συντήρηση και αναβάθμιση των υποδομών ασφαλείας, να έχουμε μια πλήρη ανάπτυξη σε περίπου 25 ημέρες, δηλαδή πριν από το Πάσχα.
Καταθέτουν οι δύο σταθμάρχες
Παράλληλα, την Παρασκευή, 24 Μαρτίου, αναμένεται να απολογηθούν ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή οι δύο σταθμάρχες, που φέρονται να αποχώρησαν νωρίτερα από το πόστο τους.
Ο προφυλακισμένος σταθμάρχης έχει υποστηρίξει στην απολογία του ότι οι δύο εμπειρότεροι συνάδελφοί του έφυγαν από το σταθμαρχείο λίγο μετά τις 22:00 και αρκετά πριν από τη λήξη της βάρδιάς τους στις 23:00.
Και οι δύο βρίσκονται αντιμέτωποι με σοβαρές κατηγορίες για διατάραξη ασφάλειας των συγκοινωνιών -ένα αδίκημα που τιμωρείται σε βαθμό κακουργήματος με ποινές από 10 χρόνια έως και ισόβια- αλλά και ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροήν και σωματικές βλάβες με τον ίδιο χαρακτηρισμό.
Τις ίδιες κατηγορίες αντιμετωπίζει και ο προϊστάμενος του ΟΣΕ, που ήταν επιφορτισμένος με την κατάρτιση του προγράμματος βαρδιών, ο οποίος θα απολογηθεί τελικά στις 30 Μαρτίου.
Σε μια πρώτη κατάθεσή του στις Αρχές, ο προϊστάμενος του ΟΣΕ είχε εκτιμήσει πως εάν ο έμπειρος σταθμάρχης της Λάρισας είχε διασφαλίσει έστω το ένα τρένο, τότε ενδεχομένως το δυστύχημα να είχε αποφευχθεί.