Εδώ και δεκαετίες οι υπολογιστές έχουν αλλάξει ριζικά τις βαριές δουλειές. Τώρα έρχεται η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) για τις δουλειές με μεγαλύτερη αίγλη, όπως τραγουδιστές, ηθοποιοί και συγγραφείς.
Το Χόλιγουντ βρισκόταν σε αδιέξοδο εδώ και μισό χρόνο περίπου, έως ότου τα στούντιο συμφώνησαν, στις 8 Νοεμβρίου να προσφέρουν στα εντυπωσιακά αστέρια προστασία από ρομποτικούς αντιπάλους.
Πραγματικοί (αληθινοί) καλλιτέχνες υποβιβάστηκαν στα μουσικά τσαρτ αυτής της εβδομάδας από έναν νεκρό μέλος των Beatles, που “αναστήθηκε” με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Ηθοποιοί όπως η Scarlett Johansson και συγγραφείς όπως ο John Grisham μηνύουν εταιρείες τεχνολογίας για τη μη εξουσιοδοτημένη χρήση της εικόνας και των λόγων τους.
Τα αστέρια μπορεί να ανησυχούν ότι η Ai κλέβει τη δουλειά τους και δίνει στους λιγότερο ταλαντούχους ερμηνευτές τις δεξιότητες για να αρπάξουν το κοινό τους.
Στην πραγματικότητα, οι διάσημοι που διαμαρτύρονται πιο έντονα για τη νέα τεχνολογία είναι αυτοί που ωφελούνται περισσότερο. Η ΑΙ θα κάνει τους μεγάλους αστέρες πιο μεγάλους από ποτέ , επιτρέποντάς τους να βρίσκονται σε όλες τις αγορές, σε όλες τις μορφές, ανά πάσα στιγμή. Ενώστε τα χέρια σας – ή τοποθετήστε τις ωτοασπίδες σας αν προτιμάτε – για την άνοδο του omnistar.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η τεχνολογία αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού και της φήμης.
Οι άνθρωποι άρχισαν να μιλούν για αστέρες της τέχνης τον 18ο αιώνα, αφού η διάδοση της ανάγνωσης κατέστησε δυνατό να γίνεις πραγματικά διάσημος όσο ζεις.
Ο κινηματογράφος και το ραδιόφωνο αρχικά φαινόταν σαν απειλή για τους αστέρες, οι οποίοι ανησυχούσαν ότι οι ζωντανές εμφανίσεις τους θα απαξιωθούν. Στην πραγματικότητα, οι καινοτόμες τότε τεχνολογίες εγκαινίασαν την εποχή του σούπερ σταρ, έναν όρο που χρησιμοποιήθηκε στη δεκαετία του 1920.
Ένας παρόμοιος πανικός επικράτησε και κατά την εφεύρεση της τηλεόρασης (και οδήγησε στην τελευταία μεγάλη απεργία του Χόλιγουντ, το 1960). Αλλά και πάλι, η νέα τεχνολογία έκανε τους διάσημους διασημότερους , φέρνοντάς τους σε κάθε σαλόνι.
Καθώς η Τεχνητή Νοημοσύνη εδραιώνεται όλο και περισσότερο, η διάσημη “εργατική τάξη” του Μαλιμπού ανησυχεί για άλλη μια φορά ότι η φήμη της θα μειωθεί . Το αποτέλεσμα ώμος είναι πιθανό να είναι το αντίθετο.
Ένα από τα παράδοξα της εποχής του Διαδικτύου είναι ότι, ακόμη και όταν το περιεχόμενο στο YouTube, το TikTok και τα παρόμοια δίκτυα έχει δημιουργήσει μια τεράστια «μακριά ουρά» περιεχομένου από χρήστες, οι μεγαλύτερες επιτυχίες από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες έχουν γίνει ακόμη μεγαλύτερες.
Ο αριθμός των μουσικών που κερδίζουν πάνω από 1.000 δολάρια ετησίως σε δικαιώματα στο Spotify έχει υπερδιπλασιαστεί τα τελευταία έξι χρόνια, αλλά ο αριθμός που κερδίζουν πάνω από 10 εκατομμύρια δολάρια ετησίως έχει πενταπλασιαστεί.
Την ίδια ώρα που το εξειδικευμένο περιεχόμενο και κάθε είδους εκκεντρικότητα ευδοκιμ, η Taylor Swift βαδίζει στην πιο προσοδοφόρα περιοδεία συναυλιών στην ιστορία της.
Παρόμοια μοτίβα ισχύουν σε όλη τη γκάμα της ψυχαγωγίας. Ο αριθμός των ταινιών μεγάλου μήκους που κυκλοφορούν κάθε χρόνο έχει διπλασιαστεί τις τελευταίες δύο δεκαετίες, αλλά οι υπερπαραγωγές έχουν διπλασιάσει ταυτόχρονα το μερίδιό τους στο συνολικό box office.
Ένα κύμα βιβλίων που έχουν εκδοθεί μόνα τους, με χρήση ΑΙ , δεν έχει καταφέρει να επηρεάσει τις πωλήσεις των σταρ συγγραφέων.
Σε μια θάλασσα επιλογών, το κοινό βασίζεται περισσότερο σε προτάσεις, τόσο αλγοριθμικές όσο και ανθρώπινες, οι οποίες τους διοχετεύουν προς το πιο δημοφιλές περιεχόμενο.
Η ΑΙ υπόσχεται ακόμη περισσότερες επιλογές, και επομένως ακόμη υψηλότερο κόστος αναζήτησης για το κοινό, το οποίο θα συνεχίσει να έλκεται προς τα λίγα αστέρια που λάμπουν.
Η ΑΙ θα δώσει σε αυτά τα megastars τη δυνατότητα να είναι πραγματικά πανταχού παρόντες για τους θαυμαστές τους. Η μεταγλώττιση του ai-powered επιτρέπει ήδη σε ηθοποιούς και podcasters να μιλήσουν σε ξένο κοινό και με τη δική τους φωνή.
Σύντομα θα είναι τυπική διαδικασία η επεξεργασία βίντεο έτσι ώστε τα χείλη τους να ταιριάζουν με τη νέα γλώσσα. Οι περιζήτητοι ηθοποιοί μπορεί να βρουν περισσότερη δουλειά επειδή η ΑΙ καταργεί το πολυετές πρόβλημα του Χόλιγουντ των “γεμάτων” προγραμμάτων, επιτρέποντας στα αστέρια να παίζουν ο ένας δίπλα στον άλλο χωρίς να είναι καν στην ίδια πόλη ή ακόμα και χώρα.
Το ψηφιακό μπότοξ θα αυξήσει τη διάρκεια ζωής των ηθοποιών και θα τους επιτρέψει ακόμη και να παίζουν μετά θάνατον. Η Disney απέκτησε τα δικαιώματα για τη φωνή του Τζέιμς Ερλ Τζόουνς, 92 ετών, ώστε ο Νταρθ Βέιντερ να “τρομάζει” τα παιδιά για τις επόμενες γενιές.
Όλα, παντού, όλα ταυτόχρονα
Τα αστέρια θα μπορούν επίσης να παίζουν για τους θαυμαστές σε μορφές που τώρα αρχίζουν να εμφανίζονται. Τα άβαταρ των ΑΒΒΑ που ξεπουλούν σε μια αρένα του Λονδίνου επτά φορές την εβδομάδα και το chatbot με φωνή διασημοτήτων που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τη Meta, είναι απλώς μια γεύση από τους τρόπους με τους οποίους οι μεγαλύτεροι σταρ θα μπορέσουν να ικανοποιήσουν -και να κερδίσουν χρήματα- τους θαυμαστές τους.
Οι καλλιτέχνες έχουν δίκιο να ανησυχούν για τα πνευματικά δικαιώματα, τα οποία πρέπει να προστατεύονται εάν η ΑΙ δεν έχει σκοπό να γίνει νόμιμη αποφεύγοντας την πειρατεία
Οι προηγούμενες τεχνολογίες δεν ήταν διαφορετικές: το τυπογραφείο οδήγησε στους πρώτους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων τον 18ο αιώνα. Οι πληρωμές για τα δικαιώματα αναπροσαρμόστηκαν στη δεκαετία του 1960 για να αποζημιωθούν οι ηθοποιοί της μεγάλης οθόνης των οποίων η δουλειά προβλήθηκε στην τηλεόραση.
Η δωρεάν μουσική για όλους που κυκλοφόρησε από εταιρείες όπως η Napster στις αρχές του τρέχοντος αιώνα τελικά έδωσε τη θέση της σε συμφωνίες μεταξύ streamers και δισκογραφικών εταιρειών. Οι δημιουργοί περιεχομένου έχουν εύλογες ερωτήσεις σχετικά με την άδεια και την πληρωμή των δικαιωμάτων ωστόσο μέχρι να ξεκαθαρίσουν αυτά η ΑΙ θα είναι μια νόμιμη “ Άγρια Δύση”.
Ωστόσο, η αγορά της ψυχαγωγίας αυτοδιορθώνεται γρήγορα. Ακόμη , καθώς η ψυχαγωγία με μεγαλώνει, οι καταναλωτές φαίνεται να απολαμβάνουν ακόμα το ανθρώπινο δράμα
Ο αθλητισμός, ίσως το πιο αδιάβροχο θέαμα με σάρκα και οστά που υπάρχει, έχει δει την αξία του για τις εταιρείες μέσων ενημέρωσης να εκτινάσσεται τα τελευταία χρόνια.
Επιπλέον, η ΤΝ θα κάνει την ψυχαγωγία ακόμη μεγαλύτερη, με βαθύτερες θέσεις και πιο εξατομικευμένο περιεχόμενο.
Στην εποχή του AΙ, το κοινό θα αντιμετωπίσει σφοδρό βομβαρδισμό από μια χούφτα omnistars, από την Taylor Swift μέχρι τον Darth Vader. Αλλά θα είναι πιο εύκολο από ποτέ να αλλάξουν κανάλι και να επιλέξουν οτιδήποτε άλλο τους αρέσει
Πηγή economist / Απόδοση Β.Θ.