Μια διογκούμενη έλλειψης αγαύης προκαλεί αύξηση τιμών στη βιομηχανία τεκίλα και θα μπορούσε να οδηγήσει σε ελλείψεις ακόμη και μεταξύ των μεγάλων κατασκευαστών. Η αγαύη είναι το βασικό συστατικό για την παρασκευή του αλκοολούχου ποτού.
Το Reuters αναφέρει ότι η τιμή των φυτών έχει εξαπλασιαστεί τα τελευταία δύο χρόνια.
Και δεδομένου ότι η αγαύη χρειάζεται επτά έως οκτώ χρόνια για να φτάσει σε πλήρη ωρίμανση, ορισμένοι παραγωγοί τεκίλα χρησιμοποιούν νεαρά φυτά για να καλύψουν τη ζήτηση από εταιρείες παραγωγής τεκίλα. Αυτές, με τη σειρά τους, παράγουν λιγότερη τεκίλα και οδηγούν σε έναν φαύλο κύκλο λιγότερων πλήρως ώριμων φυτών την επόμενη σεζόν.
Οι αγρότες φυτεύουν περισσότερα φυτά αγαύης, αλλά δεν μπορούν να συνεχίσουν να ανταποκρίνονται στη ζήτηση, και η πρόσθετη απειλή της κλοπής (περίπου 15.000 φυτά κλάπηκαν πέρυσι, αριθμός τριπλάσιος σε σχέση με το 2016) καθιστά το πρόβλημα σοβαρότερο.
Οι ελλείψεις αναμένεται να συνεχιστούν τουλάχιστον μέχρι το 2021, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε έξοδο ορισμένων επιχειρήσεων παραγωγής τεκίλα από την αγορά, καθώς αναγκάζονται να αυξήσουν τις τιμές (και δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τους παραγωγούς άλλων ποτών).
Οι εξαγωγές καθαρής τεκίλα από το Μεξικό προς τις Ηνωμένες Πολιτείες αυξήθηκαν κατά 198% την τελευταία δεκαετία, με ένα ταχέως διογκούμενο ενδιαφέρον για την τεκίλα ανώτατης ποιότητας. Τόσο η Patron όσο και η Casa Noble λάνσαραν πέρυσι τεκίλα εξαιρετικά υψηλών προδιαγραφών, με τιμή 7.500 και 1.500 δολάρια ανά φιάλη, αντίστοιχα.
Στην αγορά οινοπνευματωδών ποτών παρατηρούνται τάσεις συγκεντροποίησης.
Το 2017, η Diageo πλήρωσε 1 δισεκατομμύριο δολάρια για το εμπορικό σήμα Tequila Casamigos, το οποίο δημιουργήθηκε το 2013 από τον ηθοποιό George Clooney και δύο άλλους συνεταίρους. Και η Bacardi αγόρασε την Patron για 5,1 δισεκατομμύρια δολάρια.