Παραδοσιακά ο εμπορικός κόσμος, δύο φορές το χρόνο περίμενε πως και πως την περίοδο των εκπτώσεων, είτε για να μεγιστοποιήσει το τζίρο του είτε για να ισοφαρίσει ενδεχόμενες απώλειες. Κοινώς, μπας και δουλέψει λίγο παραπάνω.
Φέτος ο εμπορικός κόσμος προσεύχεται να δουλέψει λιγάκι τούτη την περίοδο των καλοκαιρινών εκπτώσεων μπας και καταφέρει να επιβιώσει τους χειμερινούς μήνες. Και δεν είναι υπερβολή. Πάντως τούτες τις πρώτες ημέρες των εκπτώσεων ο κόσμος προσέρχεται στα μαγαζιά, επιδιδόμενος στο κλασικό σπορ του “φάτε μάτια ψάρια” ή αγοράζοντας ευτελούς αξίας είδη. Η προσέλευση των καταναλωτών στα καταστήματα είναι αξιοσημείωτη, όχι όμως και το πέρασμά τους από το ταμείο. Βέβαια είναι νωρίς ακόμη για εκτιμήσεις καθώς το δυνατό κομμάτι της περιόδου είναι το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου, καθώς δεν είναι λίγοι εκείνοι που περιμένουν (κι έχουν σκοπό να αγοράσουν) να πέσουν κι άλλο οι τιμές.
Η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδας, όμως , δεν είναι καθόλου αισιόδοξη και ήδη κάνει προβλέψεις για μείωση του τζίρου των εκπτώσεων κατά 20% σε σχέση με πέρυσι. Μάλιστα κάνει λόγο για απώλεια πωλήσεων την περίοδο των εκπτώσεων από το 2009 έως σήμερα στα επίπεδα του 50%.
Οι έμποροι αποφεύγουν τις προβλέψεις…Και ελπίζουν. Ελπίζουν στην αυξημένη τουριστική κίνηση που πιθανά θα συμβάλει στην τόνωση των πωλήσεων και θα καλύψει κατά ένα μέρος έστω την “απουσία” των Ελλήνων καταναλωτών.
Οι οποίοι καταναλωτές μετά και τις πρόσφατες ρυθμίσεις της κυβέρνησης έχουν δει το “θάνατο της αλεπούς” και όπως με χιούμορ (έστω και μαύρο) έλεγε φίλος από την αγορά, “στο τέλος καταναλωτές και έμποροι δεν θα έχουμε λεφτά ούτε για να αγοράσουμε σκοινί να κρεμαστούμε…”