Αποτελεί την κορυφαία έκθεση αυτοκινήτου στον κόσμο και διαχρονικά κατά την είσοδο υποδέχονται τους επισκέπτες όμορφες νεαρές κοπέλες με αρκετά σέξι ντύσιμο. Αυτό όμως άλλαξε από φέτος, αφού στην έναρξη της έκθεσης, την Τρίτη, ήταν η σαφής η διαφορά.
Το αυτοκίνητο πρέπει να γοητεύει από μόνο του, δηλώνουν πια όλο και περισσότεροι εκπρόσωποι αυτοκινητοβιομηχανιών, παρόλο που μέχρι πέρυσι επιστράτευαν μοντέλα για να προωθήσουν τα καινούργια τους supercar.
Έτσι φέτος τους επισκέπτες τους υποδέχονται νέοι και νέες, όλοι καλά καταρτισμένοι για τα προϊόντα που προωθούν, με πιο σπορ ντύσιμο και σίγουρα όχι με κοντά μίνι οι γυναίκες.
Αν και στα περισσότερα περίπτερα επικρατούν παντελόνια, μακριές φούστες, t-shirt και σακάκια, υπάρχουν και κάποιες εταιρείες που επιμένουν στον παλιό κανόνα. Μια απ’ αυτές είναι η ιταλική Manifattura Automobili Torino που έχει επιστρατεύσει το γνωστό μοντέλο Εύα Σκιλιάρι, αλλά και η ελβετική βιομηχανία ελαστικών Coopertires, όπου δύο νέες με φορεματάκια μίνι ποζάρουν χαμογελαστές καθώς πλησιάζουν οι φωτογράφοι.
«Το να παρουσιάζεις ένα ελαστικό ως κάτι σέξι είναι από μόνο του μια πρόκληση», δηλώνει εκπρόσωπος της εταιρίας. “Στους άνδρες αρέσει να φωτογραφίζουν γυναίκες. Και η τηλεόραση, σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα που δείχνει έχουν πάντα ένα μανεκέν. Είναι μια εικόνα χαρακτηριστική μιας έκθεσης αυτοκινήτου που απευθύνεται κυρίως σε έναν ανδρικό κόσμο”.
Απ’ την άλλη, εταιρείες όπως η Toyota Motor Corp. και η Nissan Motor Co. ανακοίνωσαν ότι θα κάνουν περικοπές σε αυτό το κομμάτι προσέλκυσης του αντρικού κοινού, υπό την πίεση του παγκόσμιου πια κινήματος #MeToo κατά της σεξουαλικής παρενόχλησης. Η Lexus επιβεβαίωσε μάλιστα ότι δεν θα επιστρατεύσει μοντέλα στη φετινή έκθεση, ενώ και η Fiat Chrysler Automobiles NV λέγεται ότι έχει ακυρώσει αρκετά συμβόλαια με μοντέλα. Η κατασκευάστρια των Maserati, Jeep και Alfa Romeo αντιθέτως θα προσλάβει και άντρες για να διαφημίσει τα νέα της μοντέλα.