Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι κατασκευαστικές εργασίες της ΤΕΡΝΑ για την κατασκευή του νέου Διεθνούς Αερολιμένα στο Καστέλι του Ηρακλείου της Κρήτης.
Όπως διαπίστωσε και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που επισκέφθηκε χθες υπό τον υπουργό κ. Χρήστο Σταϊκούρα το εργοτάξιο του αεροδρομίου οι ρυθμοί για την ανάπτυξη της στρατηγικής σημασίας υποδομής.
Ισχυρός μεταφορικός κόμβος
Το νέο διεθνές αεροδρόμιο έρχεται να αντικαταστήσει το υπάρχουν «Νίκος Καζαντζάκης» και να απογειώσει… την οικονομική ανάπτυξης της Κρήτης, της χώρας αλλά και να καταστεί «ένας ισχυρός μεταφορικός κόμβος για την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά και στην ανακοίνωση της η ΤΕΡΝΑ, εταιρεία – μέλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Ο Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης (ΔΑΗΚ) ένα έργο προϋπολογισμού 500 εκατ. ευρώ, όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας όταν κατασκευαστεί θα εξυπηρετεί 10.000.000 επιβάτες ετησίως κατά την έναρξη, ενώ κατά τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης αναμένεται να ξεπεράσει τους 18.000.000 σε ετήσια βάση.
Θα είναι το δεύτερο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο στην Ελλάδα ως επιχειρησιακή συνέχεια του υφιστάμενου αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης».
Η Κρήτη με βάση τις εκτιμήσεις και μελέτες οικονομικών φορέων αναμένεται τα επόμενα χρόνια να παρουσιάσει σημαντική οικονομική και τουριστική ανάπτυξη. Η γεωπολιτική θέση της Κρήτης ενισχύει αυτές τις εκτιμήσεις ενώ τα μοναδικά χαρακτηριστικά της πρωτογενούς παραγωγής σε συνδυασμό με την προώθηση της κρητικής διατροφής, μετατρέπουν το νησί σε σημαντικό πόλο προσέλκυσης τουριστών αλλά και επενδυτικών κεφαλαίων.
Ο ΔΑΗΚ επί της ουσίας, όπως τονίζει και η ΤΕΡΝΑ θα μετατρέψει την Κρήτη σε ισχυρό μεταφορικό κόμβο για την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.
Η πρόοδος των εργασιών
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών χαρακτήρισε «εμβληματικό το έργο του νέου αεροδρομίου» καθώς και «πολυσύνθετο» με την έμπειρη όμως κατασκευαστική ΤΕΡΝΑ να έχει πετύχει πρόοδο των εργασιών ήδη πάνω από 30%.
Αναλυτικότερα, για την περιοχή του Αεροδρομίου, έχουν ολοκληρωθεί οι χωματουργικές εργασίες και τα αντιπλημμυρικά έργα στο σύνολο του αεροδρομίου. Επίσης έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες οδοστρωσίας στο χώρο στάθμευσης αεροσκαφών και είναι σε εξέλιξη οι εργασίες οδοστρωσίας στις περιοχές του διαδρόμου – τροχοδρόμου.
Όσον αφορά στις εργασίες σε κτίρια έχει σχεδόν ολοκληρωθεί το κτίριο της Αστυνομίας και ο φέρων οργανισμός του κτιρίου νερού.
Στο Κτίριο Κεντρικού Αεροσταθμού (Terminal) είναι σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες Φέροντα Οργανισμού με ολοκλήρωση του επιπέδου του υπογείου, του ισογείου, του διαδρόμου αφίξεων. Παράλληλα, έχει ξεκινήσει η κατασκευή ειδικών συστημάτων για το Κτίριο Κεντρικού Σταθμού ενώ εκτελούνται οι εργασίες για την κατασκευή της γέφυρας αναχωρήσεων στο κτίριο Αεροσταθμού.
Τέλος, ξεκίνησαν οι εργασίες θεμελίωσης του Πύργου Ελέγχου και εργασίες εκσκαφών στον Πυροσβεστικό Σταθμό και είναι σε εξέλιξη οι εργασίες κατασκευής του φέροντος οργανισμού του κτιρίου του Υποσταθμού.
Οι οδικές συνδέσεις
Για τις Οδικές Συνδέσεις του Αεροδρομίου (σύνδεση με ΒΟΑΚ / ΝΟΑΚ), στη Βόρεια σύνδεση του Αεροδρομίου (ΒΟΑΚ – Αεροδρόμιο) έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 70% το τμήμα από Χ.Θ. 7+020 έως την είσοδο του Αεροδρομίου (Χ.Θ. 18+624) και σε ποσοστό 45% το τμήμα από τον Κόμβο Χερσονήσου έως την Χ.Θ. 3+800. Η νότια σύνδεση του Αεροδρομίου (ΝΟΑΚ) έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 75%. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο εργοτάξιο απασχολούνται περίπου 900 άτομα.
Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία “Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης” (ΔΑΗΚ) έχει συσταθεί για την κατασκευή και διαχείριση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα στο Καστέλι της Κρήτης, του δεύτερου μεγαλύτερου σε επισκεψιμότητα αεροδρομίου της χώρας. Σε αυτή συμμετέχουν το Ελληνικό Δημόσιο (45,90%), η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (32,46%) και η GMR Airports Ltd (21,64%).
πηγή: ot.gr