Tις ρυθμιστικές πιστώσεις εκμεταλλεύεται η Tesla του Ίλον Μασκ, ως ακόμη ένα μονοπάτι για επιπλέον κερδοφορία, που έρχεται να συμπληρώσει την πρωταρχική της δραστηριότητα να κατασκευάζει και να πουλά ηλεκτρικά οχήματα.
Τα οφέλη από τον πρόσθετο αυτό τομέα δραστηριοποίησης είναι μεγάλα – αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι πέρυσι έβγαλε 1,79 δισεκατομμύρια δολάρια από πωλήσεις ρυθμιστικών πιστώσεων, σύμφωνα με πρόσφατη κατάθεση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ.
Tesla: Αναταράξεις για την εταιρεία του Ίλον Μασκ – Τα εμπόδια που αντιμετωπίζει
Στις προσπάθειες για μείωση των εκπομπών άνθρακα, οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο έχουν εισαγάγει κίνητρα ώστε οι αυτοκινητοβιομηχανίες να αναπτύξουν ηλεκτρικά οχήματα ή αυτοκίνητα με πολύ χαμηλές εκπομπές άνθρακα. Έτσι δίνονται πιστώσεις σε αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν και πωλούν φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα.
Αυτές οι αυτοκινητοβιομηχανίες υποχρεούνται να απορροφούν ένα ορισμένο ποσό ρυθμιστικών πιστώσεων κάθε χρόνο. Εάν δεν μπορούν οι ίδιες να επιτύχουν τον στόχο, μπορούν να τα αγοράσουν από άλλες εταιρείες που έχουν επιπλέον πιστώσεις.
Έτσι λοιπόν, οι ανταγωνιστές της Tesla που δεν πουλούσαν αρκετά ηλεκτρικά οχήματα για να πληρούν τους κανονισμούς ρύπων και εκπομπών που έχουν επιβληθεί από ρυθμιστικές αρχές στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Κίνα, απευθύνθηκαν σε εκείνη για να αγοράσουν τις πιστώσεις.
Κέρδος 100%
Εφόσον η Tesla λαμβάνει αυτές τις ρυθμιστικές πιστώσεις δωρεάν, είναι σε θέση να τις πουλήσει με περιθώρια κέρδους 100%, γεγονός που ενισχύει τα συνολικά περιθώρια κέρδους της εταιρείας. Έχει αποδειχθεί σημαντικό έσοδο για την Tesla, η οποία δεν αποκαλύπτει τους αποδέκτες των πιστώσεων.
Το Bloomberg, το οποίο ανέφερε αρχικά την κατάθεση, υπολόγισε ότι η εταιρεία είχε αντλήσει σχεδόν 9 δισεκατομμύρια δολάρια από την πώληση ρυθμιστικών πιστώσεων από το 2009.
Η εταιρεία αναμένει ότι τα έσοδα από τις ρυθμιστικές πιστώσεις θα εξαντληθούν καθώς άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν την παραγωγή EV. Σε μια κλήση για τα κέρδη του 2020, ο Ζάκαρι Κέρκχορν, ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας εκείνη την εποχή, προειδοποίησε το ίδιο.
«Δεν διαχειριζόμαστε την επιχείρηση με την υπόθεση ότι οι ρυθμιστικές πιστώσεις θα συμβάλουν σημαντικά στο μέλλον», είπε ο Κέρκχορν στους επενδυτές, σύμφωνα με το Bloomberg.
Δεν θα είναι εσαεί πηγή κέρδους
«Θα συνεχιστεί για κάποιο χρονικό διάστημα, αλλά τελικά αυτή η ροή από τις ρυθμιστικές πιστώσεις θα μειωθεί», πρόσθεσε.
Ωστόσο, αυτό το σενάριο απέτυχε σε μεγάλο βαθμό να υλοποιηθεί, με τα κέρδη της Tesla από την πώληση ρυθμιστικών πιστώσεων να αυξάνονται ελαφρώς από πέρυσι, όταν κέρδισε 1,776 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η αυτοκινητοβιομηχανία του Μασκ συνεχίζει να κυριαρχεί στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων των ΗΠΑ, αν και αρχίζει να χάνει έδαφος έναντι των ανταγωνιστών της.
Ωστόσο, πολλοί από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές της περιορίζουν τα φιλόδοξα σχέδιά τους για EV, με τη Ford να αναβάλλει επενδύσεις 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων και τη General Motors να επαναφέρει τα υβριδικά στη γκάμα της.
Αυτήν τη στιγμή, η μεγαλύτερη απειλή για την κυριαρχία της Tesla προέρχεται από την Κίνα, με την BYD να ξεπερνά την αυτοκινητοβιομηχανία ως η κορυφαία σε πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως στην αρχή του έτους.
Πηγή ot.gr