Οι επιθετικές μειώσεις των τιμών της Tesla έχουν προκαλέσει σημαντικές ανησυχίες στους ευρωπαίους αγοραστές στόλων, οδηγώντας σε μείωση των υπολειμματικών αξιών των μεταχειρισμένων Tesla και επηρεάζοντας την κερδοφορία των εταιρειών μίσθωσης.
Οι πωλήσεις στόλων αποτελούν σχεδόν το μισό της ευρωπαϊκής αγοράς νέων αυτοκινήτων, με τις εταιρείες leasing και ενοικίασης να αντιπροσωπεύουν σημαντικό μέρος των πωλήσεων της Tesla στην Ευρώπη.
Ωστόσο, οι συνεχείς μειώσεις των τιμών της Tesla, που ξεκίνησαν για να καταπολεμήσουν την επιβράδυνση των πωλήσεων ηλεκτρικών και τον αυξημένο ανταγωνισμό από τους παραδοσιακούς ευρωπαίους και τους κινεζικούς κατασκευαστές, έχουν απαξιώσει τα οχήματα αυτά στην αγορά μεταπώλησης.
Το 2023, οι πωλήσεις στόλου αποτελούσαν το 44% των πωλήσεων της Tesla σε 15 χώρες της ΕΕ. Οι παγκόσμιες παραδόσεις της Tesla μειώθηκαν κατά 8,5% το πρώτο τρίμηνο του 2024, με τις ευρωπαϊκές πωλήσεις στόλου να μειώνονται κατά 2,3%.
Οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης αγοράζουν οχήματα με βάση τις προβλεπόμενες αξίες μεταπώλησης και οι μειώσεις τιμών της Tesla προκάλεσαν την κατακόρυφη πτώση αυτών των αξιών, επηρεάζοντας τις οικονομικές τους αποδόσεις.
Για να μετριάσει τις επιπτώσεις, η Tesla άρχισε να προσφέρει πρόσθετες εκπτώσεις στους ευρωπαίους αγοραστές στόλου.
Οι αναφορές αναφέρουν ότι η Tesla παρείχε αποκλειστικές εκπτώσεις στον κλάδο της χρηματοδοτικής μίσθωσης, με ένα στέλεχος να αναφέρει μείωση 2.000 ευρώ στα Model 3 και Model Y.
Ωστόσο, εμπειρογνώμονες του κλάδου αμφιβάλλουν για το αν οι εκπτώσεις αυτές είναι επαρκείς για να αντισταθμίσουν τη σημαντική πτώση των υπολειμματικών αξιών.
Η κατάσταση επιδεινώνεται από το υψηλό κόστος επισκευής και τους αργούς χρόνους εξυπηρέτησης των Tesla.
Διευθυντές στόλων επισημαίνουν ότι οι λογαριασμοί επισκευής της Tesla είναι τριπλάσιοι από τον μέσο όρο του κλάδου, ενώ τα ζητήματα ελέγχου ποιότητας έχουν οδηγήσει σε προβλήματα παράδοσης, όπως τα παραμορφωμένα παρμπρίζ που η Tesla αρχικά αρνήθηκε να επισκευάσει στο πλαίσιο της εγγύησης.
Καθώς η Tesla αντιμετωπίζει αυτά τα ζητήματα, η κινεζική ανταγωνίστρια BYD φλερτάρει ενεργά τους Ευρωπαίους διαχειριστές στόλων, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό στην αγορά.
Οι προσπάθειες της Tesla να ανακτήσει την εύνοια των αγοραστών στόλου μέσω εκπτώσεων και υποσχέσεων υπηρεσιών θα καθορίσουν την ικανότητά της να διατηρήσει τη θέση της στην αγορά της Ευρώπης.
Πηγή newsauto.gr