Γράφει ο Γιάννης Χουντής
Ο Υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, αποφάσισε μέσω Προεδρικού Διατάγματος τον περιορισμό των εξεταστέων μαθημάτων στο Γυμνάσιο σε μόλις τέσσερα (Γλώσσα, Ιστορία, Φυσική και Μαθηματικά). Τα Αρχαία Ελληνικά και τα Θρησκευτικά, πλέον, δεν θα εξετάζονται. Όλοι καταλαβαίνουμε πως σε ένα εξεταστικοκεντρικό σύστημα, όπως αυτό της εν Ελλάδι Δευτεροβάθμιας, ο αποκλεισμός μαθημάτων από τις εξετάσεις ουσιαστικά κατατείνει στην de facto κατάργησή τους. Το πρώτο βήμα έγινε στο μεταβατικό νέο σύστημα και ποιος ξέρει σε ποιον κάλαθο αχρήστων θα βρεθούν τα Αρχαία μας Ελληνικά, αν μακροημερεύσει ο κύριος Φίλης. Την ίδια στιγμή που στην Γαλλία 9 στα 10 Γυμνάσια επιλέγουν τα Αρχαία Ελληνικά.
Μα δεν είναι μόνο αυτό. Η μείωση των εξετάσεων βασίζεται σε τρεις παράγοντες που ανάγονται στο πρωτογονικό σύστημα της κυβερνώσης Αριστεράς. Αρχικά, την ικανοποίηση των συνδικαλιστικών αιτημάτων των φίλα προσκειμένων σε αυτήν εκπαιδευτικών. Στη συνέχεια, τη δημιουργία εκλογικής πελατείας με το “κόψιμο” των πολλών εξετάσεων για τα παιδιά και, τέλος, την βαθύτερη πίστη τους σε έναν δήθεν αγώνα κατά του αυταρχισμού και της…εντατικοποίησης των σπουδών.
Αυτό δεν είναι το σχολείο της Αριστείας και της προόδου. Δεν είναι καν η Δευτεροβάθμια της μάθησης. Ουσιαστικά κάθε έννοια κόπου και επιβράβευσης ευτελίζεται και παραγκωνίζεται. Κανείς δεν μπορεί να κατακτήσει μία ανεπτυγμένη δεξιότητα ή να προοδεύσει σε οποιοδήποτε γνωστικό αντικείμενο, χωρίς να κοπιάσει. Το δήθεν φιλικό στο χρήστη (i.e. μαθητή) νέο σχολικό περιβάλλον, ουσιαστικά είναι το νέο Γυμνάσιο της ελάσσονος προσπάθειας.
Αναρωτιέται κανείς τι μέλλει γενέσθαι για το Λύκειο. Η συζήτηση προ ημερησίας διατάξεως στην Βουλή στα τέλη Σεπτεμβρίου είναι καθοριστικής σημασίας για να καταδειχτεί η μεγάλη ζημία, που προκαλεί ο ΣΥΡΙΖΑ στην Εθνική μας Παιδεία και η ανάγκη για μία ταχεία μεταρρύθμιση προς τα εμπρός.