Με την ομάδα της Effect κατά την ολοκλήρωση του 3ου Success Academy!
Γράφει η Ηλέκτρα Χατζοπούλου
Πριν από περίπου ένα μήνα πήρα συνέντευξη από τον Κωσταπάνο Μηλιαρέση, τον συνιδρυτή και γενικό διευθυντή της Ethelon, της οργάνωσης η οποία λειτουργεί ως δίκτυο μεταξύ εθελοντών, κοινωνίας των πολιτών και εταιρειών. Πριν λίγες μέρες είδα ότι ο Κωσταπάνος βρισκόταν στη φετινή λίστα του περιοδικού Forbes “30 under 30 Social Entrepreneurs”. Εννοείται χάρηκα απίστευτα, αλλά δεν ήταν η χαρά το κύριο μου συναίσθημα. Έχετε αισθανθεί ποτέ ότι κάνατε μια καλή επιλογή, μια έξυπνη αγορά ή απλώς “πέσατε μέσα”; Ο Κωσταπάνος και κατ’ επέκταση η Ethelon είναι όλα τα παραπάνω, μια καλή επιλογή, μια έξυπνη αγορά ή απλώς έπεσα μέσα.
Το Δεκέμβρη αποφάσισα να μη γράψω για ταξίδια αλλά να κάνω κάτι διαφορετικό, να γράψω για εταιρείες. Τί είδους όμως εταιρείες; Με ποια κριτήρια τις επέλεξα και θα συνεχίσω να τις επιλέγω στο μέλλον; Υπήρχε έστω ένας κοινός παράγοντας;
Ο κοινός παράγοντας που υπήρχε ήταν η κοινωνική δράση κάθε εταιρείας, άλλες περισσότερο άλλες λιγότερο, καμία ωστόσο δεν έμεινε αμέτοχη. Η Effect δημιούργησε το Success Academy όπου προσφέρει δωρεάν επαγγελματική κατάρτιση σε νέους απόφοιτους, η Taxibeat για αυτό το μήνα θα συνεργάζεται με το Χαμόγελο του Παιδιού για να μην αναφερθώ στη βοήθεια που προσέφερε στους πρόσφυγες το Σεπτέμβρη του 2015. Όσο για την Ethelon και το Health Point Foundation δεν νομίζω ότι χρειάζεται να κάνω κάποιο σχόλιο.
Δεν εστιάζω ωστόσο μόνο στην κοινωνική παρουσία αλλά και στη πολιτική των εταιρειών αυτών απέναντι στους εργαζομένους τους. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που πάντα ζητάω η συνέντευξη να γίνει στα γραφεία της εκάστοτε εταιρείας. Τώρα θα μου πείτε αν μπορώ μόνο από μια επίσκεψη να κρίνω μια τόσο σημαντική παράμετρο. Ασφαλώς και όχι. Ωστόσο, δεν είναι τυχαίο ότι όσες έχουν συμμετάσχει στο Bella Vita διαθέτουν απίστευτο εργασιακό περιβάλλον, τα γραφεία της Taxibeat θυμίζουν παιδότοπο ενώ η Ethelon διαθέτει και δανειστική βιβλιοθήκη.
Από την άλλη βλέπω την αλληλεπίδραση των εργαζομένων τόσο μεταξύ τους όσο και με τους ιδρυτές. Το Δεκέμβρη ο Κωσταπάνος προσπαθούσε να φτιάξει gluhwein για το Χριστουγεννιάτικο party ενώ οι συνάδελφοι του έβαζαν στοιχήματα κατά πόσο θα ανατινάξει τα γραφεία. Ο Νίκος από την άλλη, ο ιδρυτής του Yang, μου είχε τονίσει πόσο σημαντικό είναι να έχεις από πίσω σου τη σωστή ομάδα. Όσο για την Effect, επειδή έτυχε να περάσω δύο μήνες μαζί με τα παιδιά, λόγω του προγράμματος και το μόνο που έχω να πω είναι ότι ο οποιοσδήποτε θα ήταν τουλάχιστον τυχερός για να δουλέψει μαζί με το Σωτήρη και τη Μαριάνθη.
Κοινώς μιλάμε για εταιρείες οι οποίες δίνουν μεγάλη βάση στην ομάδα και δείχνουν την εκτίμηση τους με κάθε δυνατό τρόπο, όπως είναι το περιβάλλον εργασίας, οι δραστηριότητες (από γιόγκα μέχρι Ισπανικά), η κατοχή project από τον εκάστοτε εργαζόμενο και στις περισσότερες περιπτώσεις οι ανταγωνιστικοί μισθοί. Ξέρετε είναι πολύ ωραίο να βλέπεις σε μια κατά τα άλλα υποβαθμισμένη αγορά όπως η ελληνική να λαμβάνουν χώρα νέες ιδέες οι οποίες με την πάροδο του χρόνου θα γίνονται και πραγματικότητα.
Όπως καταλάβατε τα προφίλ εταιρειών θα συνεχίσουν και μετά το Δεκέμβρη, παράλληλα με ταξίδια, γνώμη, συμβουλές για το πώς να φτιάξετε τη βαλίτσα και πολλά άλλα. Γιατί αυτό είναι για εμένα η Bella Vita, ένα ταξίδι που μπορεί να σου αλλάξει τη ζωή, ένα άτομο που μπορεί να σε εμπνεύσει, μια εταιρεία που θαυμάζεις, ένα δικό σου όνειρο που έκανες πραγματικότητα.
Θα τα πούμε την επόμενη Πέμπτη!
Υ.Γ Μου είχε λείψει το άρθρο γνώμης