Την ανάγκη να βρεθεί μια λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που θα προκαλέσει όταν λειτουργήσει η επένδυση στο Ελληνικό επεσήμανε σε συνομιλία με δημοσιογράφους εχθές στο περιθώριο των εγκαινίων του Ε65 ο επικεφαλής του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης.
Όπως σημείωσε μέχρι σήμερα δεν έχει δει το φως της δημοσιότητας κάποια μελέτη με αποτέλεσμα όταν ο χώρος λειτουργήσει να λειτουργήσει ως “ακορντεόν” μεταδίδοντας κίνηση με τη μέθοδο του ντόμινο. “Δεν βλέπουμε κάποιος να έχει ασχοληθεί ακόμα με αυτό το ζήτημα” ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η επένδυση στο Ελληνικό αναμένεται να προσελκύει δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες στον νέο πόλο της Αθήνας. Η έλλειψη κυκλοφοριακής μελέτης αλλά και η απουσία μιας στρατηγικής για το πως θα αντιμετωπιστεί η ενσωμάτωση του Ελληνικού στις μετακινήσεις εντός της πόλης έχει δημιουργήσει προβληματισμό.
Παράλληλα ο κ. Περιστέρης σε ερώτηση που του ετέθη σημείωσε πως αναφορικά με τις Πρότυπες Προτάσεις δεν έχει υπάρξει καμιά εξέλιξη και δεν φαίνεται κάτι τέτοιο στον ορίζοντα καθώς δεν έχει υπάρξει κάποια κινητικότητα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Να θυμίσουμε πως πέρυσι τέτοια εποχή κατατέθηκε Πρότυπη Πρόταση για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού που περιλαμβάνει τις επεκτάσεις προς Ραφήνα, Λαύριο και την περίφημη Σήραγγα Ηλιούπολης.
Ιδιαίτερα για την τελευταία επέκταση, θεωρείται πως θα μπορούσε να συμβάλει δραστικά στην ομαλή λειτουργία του Ελληνικού μιας και περιλαμβάνει μια αστική σήραγγα περίπου 3 χιλιομέτρων που συνδέει την Δυτική Περιφερειακή Υμηττού με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Στο ίδιο έργο περιλαμβάνεται και η ανισοπεδοποίηση της Λεωφόρου μέχρι το ύψος του Ελληνικού.
Θεωρητικά αυτό θα μπορούσε να λειτουργήσει καταλυτικά στην πρόσβαση από και προς το Ελληνικό τόσο από το αεροδρόμιο όσο και στην σύνδεση βορείων-νοτιών προαστίων.
Οι καθυστερήσεις στις πληρωμές
Μεγάλες καθυστερήσεις στην διαδικασία πληρωμών από το Δημόσιο σημείωσε επίσης πως πως υπάρχουν ο ο επικεφαλής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης στο περιθώριο της χθεσινής εκδήλωσης για τον Ε65. Όπως είπε ο Όμιλος βάζει πλάτη στα έργα προκειμένου να τελειώνουν στην ώρα τους, ωστόσο οι καθυστερήσεις στις πληρωμές σε κάποιες περιπτώσεις φτάνουν και το ένα έτος.
Κατά πληροφορίες τα οφειλόμενα ποσά από το Δημόσιο στο απόγειό τους μπορεί να αγγίζουν ακόμα και τα 400 εκατ. ευρώ. Βέβαια το μεγάλο ανεκτέλεστο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι λογικό να περιλαμβάνει και μεγάλες απαιτήσεις από την πλευρά του Δημοσίου.
Νέες συνθήκες δημιουργούν οι νέες συμβάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε Αττική Οδό, Εγνατία Οδό και ΒΟΑΚ. Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έχουν υπάρξει προτάσεις για είσοδο τόσο στον ΒΟΑΚ όσο και στην Αττική Οδό αλλά προς το παρόν δεν έχει εξεταστεί κάποια τέτοια κίνηση. Ωστόσο άφησε ανοιχτή την πιθανότητα μιας και δεν ήταν κατηγορηματικά αρνητικός.
Προς το παρόν ο ίδιος ο Όμιλος δεν έχει αποφασίσει τις θα κάνει μετά το μάζεμα όλων αυτών των παραχωρήσεων καθώς όλα τα σενάρια παραμένουν ανοιχτά. Ωστόσο, όπως είπε ο κ. Περιστέρης, υπάρχει ήδη ένα όχημα εντός του Ομίλου, η “ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Παραχωρήσεις”. Πάντως στην τελευταία Γενική Συνέλευση δεν είχε αποκλειστεί και η περίπτωση του spin off.
Για την ολοκλήρωση των διαδικασιών στις 3 συμβάσεις, ο κ. Περιστέρης σημείωσε πως αναφορικά με τον ΒΟΑΚ υπάρχουν πολλές προσφυγές με αποτέλεσμα να υπάρχει το ενδεχόμενο να καθυστερήσει η υπογραφή του έργου παραχώρησης Χανιά-Χερσόνησος.
Για την Εγνατία Οδό σημείωσε πως η πρόοδος είναι στην κρίση του δημοσίου. Εδώ να θυμίσουμε πως υπάρχουν ακόμα εκκρεμότητες που πρέπει να λυθούν όπως η πιστοποίηση σηράγγων, οι σταθμοί διοδίων κ.α.
Για την Αττική Οδό αναφέρθηκε πως υπάρχει ετοιμότητα από τον Όμιλο για να αναλάβει τον ερχόμενο Οκτώβριο τον άξονα το εάν αυτό θα γίνει με την εκπνοή της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης τον ερχόμενο Οκτώβριο, ακόμα δεν μπορεί να προσδιοριστεί.
Αυτό εξαρτάται από το Ελληνικό Δημόσιο καθώς θα πρέπει αρχικά να μεταβιβαστεί το asset σε αυτό και στη συνέχεια να το παραδώσει στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Πηγή ypodomes.com