Πάρτι, γεύματα, ιδιωτικές προβολές, προνομιακά ραντεβού με τους συντελεστές, όλα επιστρατεύονται πριν τη μεγάλη κούρσα των Όσκαρ. Για μήνες οι φιναλίστ εξαντλούν τη γοητεία τους προς τα μέλη της πανίσχυρης Ακαδημίας Κινηματογράφου, χαμόγελα, πόζες για σέλφι, ευγενικές απαντήσεις στις ερωτήσεις και αποφυγή κάθε πολεμικής.Η κούρσα προς τα Όσκαρ δε διαφέρει πολύ από μία προεκλογική εκστρατεία.
Με τη βοήθεια μίας στρατιάς υπεύθυνων δημοσίων σχέσεων και ειδικών του μάρκετινγκ, τα μεγάλα στούντιο κινητοποιούν μία πραγματική πολεμική μηχανή, ξοδεύοντας κάθε χρόνο εκατομμύρια δολάρια για να εξασφαλίσουν πρόσβαση προς τα 6.200 μέλη της Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών. Το συνολικό ποσό που η βιομηχανία του Χόλιγουντ ξοδεύει στην “εκστρατεία γοητείας” κυμαίνεται από 100 έως 600 εκατομμύρια δολάρια.
«Δεν μπορούμε απλώς να περιμένουμε άπραγοι και η ταινία να κάνει τη δουλειά για μας», λέει ο Τομ Νούναμ, παραγωγός της ταινίας “Crash” που βραβεύτηκε με το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας το 2006, ενώ ο αποφασισμένος να πάρει φέτος το πρώτο του βραβείο Λεονάρντο ντι Κάπριο πέρασε τους τελευταίους μήνες κάνοντας καμπάνια για τον ρόλο του στην ταινία “Η Επιστροφή”.
Για να κερδίσουν την εύνοια των μελών της Ακαδημίας, οι ομάδες των ταινιών πρέπει πρώτα να εξασφαλίσουν ότι οι έχοντες το δικαίωμα της πολύτιμης ψήφου θα δουν την ταινία υπό τις καλύτερες δυνατές συνθήκες. «Η άφιξη του DVD άλλαξε τους κανόνες του παιγνιδιού», παραδέχεται ο Τομ Νούναν που ήταν ο πρώτος που έστειλε ταινίες με αυτόν τον τρόπο στα μέλη της Ακαδημίας. Το «Crash» είναι το κλασικό παράδειγμα ταινίας που έκανε την έκπληξη, αποσπώντας το Όσκαρ από το φαβορί “Brokeback Mountain”.
πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ