H γερμανική κυβέρνηση σχεδιάζει να πουλήσει έως και το 25% του μεριδίου το οποίο διαθέτει στον αερομεταφορέα της Lufthansa.
Η διαδικασία αυτή αναμένεται μέσα στις προσεχείς εβδομάδες, όπως ανακοίνωσε σχετικά το υπουργείο Οικονομικών της χώρας, επικαλούμενο θετικές εξελίξεις στην αεροπορική εταιρεία, η οποία διεσώθη με χρήματα των φορολογουμένων, όταν ξέσπασε η πανδημία του κορωνοϊού πέρυσι. Χθες στις πρωινές συναλλαγές στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης η τιμή της μετοχής της Lufthansa υποχώρησε έως και 4,9% στα 8,81 ευρώ, αφότου ανακοινώθηκε η πρόθεση της γερμανικής κυβέρνησης. Το μερίδιό της ύψους 20% αποκτήθηκε διά μέσου του Ταμείου Οικονομικής Σταθεροποίησης αντί 300 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο της διάσωσης της εταιρείας. Συνολικά η Lufthansa είχε λάβει 6 δισ. ευρώ από το Ταμείο Οικονομικής Σταθεροποίησης. Το Ταμείο δήλωσε ότι ενδιαφέρεται προ της λήξεως του 2023 να διαθέσει στην αγορά το σύνολο του μεριδίου του στην αεροπορική εταιρεία, το οποίο αυτήν τη στιγμή αποτιμάται σε 1 δισ. ευρώ και πλέον. Από μέρους της η Lufthansa σχεδιάζει να εκδώσει νέες μετοχές, ενδεχομένως και πριν από τις βουλευτικές εκλογές της 26ης Σεπτεμβρίου στη Γερμανία, ούτως ώστε να δύναται να επιστρέψει τα χρήματα της διάσωσής της στους φορολογουμένους. Από πλευράς των μετόχων, αυτοί έχουν εγκρίνει μια δυνητική αύξηση κεφαλαίου έως και 5,5 δισ. ευρώ.
Οσο αβέβαιες κι αν δείχνουν οι εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας εξαιτίας της μετάλλαξης «Δέλτα», η Lufthansa αναμένει πως τελικώς φέτος οι μεγάλης διάρκειας πτήσεις θα ενισχυθούν και πάλι, καθώς χαλαρώνουν τα περιοριστικά μέτρα και επεκτείνεται ολοένα και περισσότερο το πρόγραμμα των εμβολιασμών. Και ίσως αυτή η προσέγγιση αφήνει ορισμένα περιθώρια αισιοδοξίας μετά τις σημαντικές λειτουργικές ζημίες του δευτέρου τριμήνου, οι οποίες ανήλθαν στα 952 εκατ. ευρώ. Ο γερμανικός αερομεταφορέας προσδοκά ότι η αγορά της Βόρειας Αμερικής θα ανοίξει για διεθνείς επισκέπτες από τα τέλη του καλοκαιριού και θα την ακολουθήσουν οι χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας από τα τέλη του 2021. Παρά ταύτα, η γερμανική αεροπορική εταιρεία διατήρησε αμετάβλητες τις προβλέψεις για τη χωρητικότητά της στο 40% των επιπέδων προ πανδημίας.
Οι λειτουργικές ζημίες του δευτέρου τριμήνου ξεπέρασαν τον μέσο όρο των ζημιών που είχαν προβλέψει οι αναλυτές. Πάντως είναι σαφώς λιγότερες από τις ζημίες του 1,7 δισ. ευρώ που εμφάνισε η Lufthansa το δεύτερο τρίμηνο του 2020. Ευνοϊκά λειτούργησαν οι ζωηρές κρατήσεις, οι οποίες συνέβαλαν στο να καταστούν θετικές οι ταμειακές ροές κατά τη διάρκεια του τριμήνου Απριλίου – Ιουνίου 2021, αν και η οικονομική αιμορραγία δεν έχει παύσει και φθάνει στα 200 εκατ. ευρώ σε μηνιαία βάση, όπως είχε αρχικώς εκτιμήσει η εταιρεία. Αξίζει, τέλος, να αναφερθεί πως οι τρεις μεγάλοι όμιλοι αερομεταφορών της Ευρώπης, Lufthansa, British Airways – Iberia και Air France – KLM, αρχίζουν σιγά σιγά να βλέπουν φως στο τούνελ της κρίσης του κορωνοϊού.
Πηγή: Kathimerini.gr