Τελικά από ότι φαίνεται το dieselgate δεν έχει τελειωμό, καθώς πριν ακόμα κλείσει η υπόθεση με την Volkswagen, φαίνεται να γίνεται έρευνα σε άλλη μία γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία την Daimler. Όπου την Τετάρτη η εταιρεία αποφάσισε να ανακαλέσει 3 εκατ. μοντέλα diesel προκειμένου να κάνει ενημέρωση στο λογισμικό των αυτοκινήτων.
Γράφει ο Γιάννης Κουτρουμπής
Με κινηματογραφικό τρόπο ξεκίνησαν οι έρευνες για το σύστημα ρύπων της Mercedes, καθώς τον περασμένο Μάϊο εντελώς αιφνιδιαστικά, σε μια άνευ προηγουμένου έφοδο αστυνομικών σε 11 διαφορετικές εγκαταστάσεις και κτήρια της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Στουτγάρδη, που είναι και η έδρα της. Στόχος τους να εντοπίσουν στοιχεία που να εδραιώνουν υπόνοιες για παραποίηση τιμών ρύπων σε μηχανές ντίζελ.
Η Daimler επιβεβαίωσε τις πληροφορίες ότι στελέχη της έδωσαν το παρών σε ειδική συνεδρίαση που συγκάλεσε στις 13 Ιουλίου το γερμανικό υπουργείο Μεταφορών. Η γερμανική κυβέρνηση αποφάσισε να ελέγξει κάποια από τα μοντέλα της Daimler για να διαπιστωθεί αν είναι εγκατεστημένο σε αυτά το επίμαχο λογισμικό. Η νέα έρευνα θα γίνει στα μοντέλα Mercedes GLK 250 και Mercedes GL 350 και αφορά τα έτη παραγωγής από το 2008 ως το 2016. Υπολογίζεται ότι έχουν πωληθεί περίπου ένα εκατομμύριο οχήματα που πιθανώς διαθέτουν το επίμαχο λογισμικό.
Εκτός κριτηρίων το σύστημα ελέγχου ρύπων
Οι υποψίες που παρακίνησαν τους υπεύθυνους για να ξεκινήσουν την νέα έρευνα φαίνεται πως ήταν ορθές, καθώς η Daimler εδώ και δέκα χρόνια, διέθετε στην αγορά αυτοκίνητα με συστήματα εκπομπών ρύπων άνω του επιτρεπόμενου ορίου. Αυτό προκύπτει από το αποτέλεσμα απόφασης δικαστηρίου της Στουτγάρδης στη βάση των εκτεταμένων ερευνών που έγιναν στην Daimler και σε άλλες εταιρείες τον προηγούμενο Μάιο.
Μάλιστα, βάσει της απόφασης, από το 2008 μέχρι το 2016 έχουν διατεθεί στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ πάνω από ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα με παραποιημένους ρύπους. Η εισαγγελία της Στουτγάρδης έχει ξεκινήσει σε βάθος έρευνες εστιάζοντας την προσοχή της σε δύο σειρές μηχανών που διαθέτουν ένα παράνομο σύστημα ελέγχου εκπομπής ρύπων. Χάρη σε αυτό όταν γίνονταν οι έλεγχοι ρύπων από τις αρχές έμπαινε σε λειτουργία, υπό κανονικές όμως συνθήκες λειτουργίας στο δρόμο απενεργοποιούνταν.
Στην απόφαση αυτή φαίνεται πως ο γερμανικός κολοσσός απέκρυψε το σύστημα που προκαλούσε την συγκεκριμένη λειτουργία παραβιάζοντας κατά βάθρων την νομοθεσία. Συγκεκριμένα, τα ΙΧ και τα μικρά φορτηγά με μηχανές OM 642 και ΟΜ 651 λόγω αυτού του συστήματος δεν διέθεταν τις προϋποθέσεις για να τους δοθεί άδεια κυκλοφορίας στην ευρωπαϊκή αγορά.
Σε εθελοντική ανάκληση καταφεύγει η Daimler
Βλέποντας πως το ζήτημα πρόκειται να προκαλέσει τις ίδιες ποινές που αντιμετώπισε η Volkswagen η Daimler αποφάσισε να ανακαλέσει περίπου περισσότερα από 3 εκατομμύρια πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα Mercedes-Benz στην Ευρώπη για μία δωρεάν βελτίωση των εκπομπών ρύπων τους.
Η εταιρεία θα επεκτείνει μία σε εξέλιξη αναβάθμιση περίπου 250.000 μικρών αυτοκινήτων και βαν σε όλες σχεδόν τις νέες πετρελαιοκίνητες Mercedes. To σχέδιο, που προβλέπει τροποποίηση του λογισμικού και αποφεύγει τις περίπλοκες αλλαγές εξαρτημάτων, θα στοιχίσει περίπου 220 εκατομμύρια ευρώ στην εταιρεία. Εάν το σχέδιο γίνει αποδεκτό από τις Αρχές, θα βοηθήσει τη Daimler να αποφύγει τα μεγάλα πρόστιμα που κατατρέχουν τη Volkswagen.