Ελεύθερη πτώση και με τη βούλα! Το ένα μετά το άλλο τα στοιχεία που έρχονται στο φως της δημοσιότητας καταδεικνύουν με τον πλέον ανάγλυφο τρόπο την κατηφόρα (τελειωμό δεν έχει) που έχουν πάρει οι πωλήσεις στον κλάδο ένδυσης-υπόδησης. Μπορεί άραγε να αντιστραφεί το κλίμα; Μπορεί παρεμβάσεις όπως το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές να παίξουν το ρόλο τους ; Πολύ φοβόμαστε πως όχι. Διότι η κρίση στην αγορά δεν είναι θέμα …ψυχολογίας του καταναλωτή, αλλά καθαρά περιορισμένης οικονομικής δυνατότητας του καταναλωτή.
Όσοι επιμένουν να τα αποδίδουν όλα στην ψυχολογία, πλανώνται πλάνη οικτρά και θα τους έρθει «ντουβρουτζάς», εκεί που θεωρητικά δεν το περιμένουν. Αυτό το περί ψυχολογίας πολύ συζητείται εσχάτως και είναι να απορεί κανείς. Αν έχεις χρήματα ψωνίζεις πάει και τελείωσε. Εντάξει η κρίση μπορεί να σε κάνει πιο συγκρατημένο, αλλά ψωνίζεις, διότι έχεις. Ναι ; Το θέμα είναι πως αυτοί που έχουν τον τρόπο τους, είναι αναλογικά λιγότεροι από τα καταστήματα που περιμένουν πως και πως τον οβολό τους. Οπότε…
Η Hellastat λοιπόν κατέγραψε πτώση τζίρου το 2011 της τάξης του 18,8%, εκτιμώντας ότι το 2012 ξεπέρασε το 21%!
Οι 235 επιχειρήσεις που εξέτασε είχαν μείωση τζίρου κατά 7,5%, στα 1,28 δις με το 80% των εταιριών να σημειώνουν κάμψη. Κατά μέσο όρο η μείωση ήταν 15,4%. Επιπλέον, το 2011 εμφανίστηκαν λειτουργικές ζημιές ύψους 13,78 εκ. (από κέρδη 42 εκ. το προηγούμενο έτος), ενώ οι προ φόρων ζημιές επεκτάθηκαν κατά 36%, στα 134 εκατ. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι έξι στις δέκα εταιρίες κατέγραψαν ζημίες σε επίπεδο προ φόρων αποτελεσμάτων. …