Την αναγκαιότητα της ανάπτυξης, για να ορθοποδήσει ξανά η χώρα, έχει κάνει σύνθημά της η πολιτική ηγεσία του τόπου μας, με τον Πρωθυπουργό να ανακοινώνει δράσεις προς αυτήν την κατεύθυνση.
Κατά κύριο λόγο, οι προσπάθειές του επικεντρώνονται, στην προσέλκυση ξένων επενδύσεων και στην πώληση της κρατικής περιουσίας. Ήδη κάλεσε σε συμβούλιο τους εκπροσώπους των ξένων πολυεθνικών για να συζητήσουν την αύξηση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων των εταιριών τους.
Γενικότερα, απ΄ ό, τι φαίνεται η αντίληψη της κυβέρνησης περί ανάπτυξης, αποβλέπει αποκλειστικά στον ξένο παράγοντα, επιδιδόμενη σε ξενολαγνεία, ξεχνώντας τα πολλά πλεονεκτήματα της χώρας μας και το πολύ αξιόλογο και εξειδικευμένο, σε πολλούς τομείς, ανθρώπινο δυναμικό που έχει στη διάθεσή της.
Παράλληλα, απεμπολεί το ντόπιο επιχειρηματικό και επιστημονικό δαιμόνιο. Επιπλέον, ούτε κατά διάνοια δεν στηρίζει τον τομέα της καινοτομίας, αφού το περιβάλλον είναι κάθε άλλο παρά φιλικό για την υλοποίηση νέων και πρωτοπόρων ιδεών.
Ένα ικανό παράδειγμα, που θα μπορούσε να υποδείξει μία από τις κατευθύνσεις που θα μπορούσε να ακολουθήσει η ελληνική οικονομία, βασιζόμενη στο εγχώριο προϊόν, προστιθέμενης αξίας, είναι η δημιουργία της πρώτης γραμμής συναρμολόγησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στο Βιοτεχνικό Πάρκο Πτολεμαΐδας που θα ξεκινήσει τη λειτουργία της στις αρχές του νέου έτους.
Πρόκειται για την υλοποίηση του φιλόδοξου οράματος, μιας ομάδας ανθρώπων από διάφορες περιοχές: Επιστημόνων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, τοπικών αρχόντων της Πτολεμαΐδας, στελεχών του Κέντρου Έρευνας Θεσσαλίας και συνεργατών τους.
Τα αυτοκίνητα που θα κατασκευάζουν θα είναι στο μεγαλύτερο μέρος τους ελληνικά, θα προσφέρουν ευελιξία στην πόλη, ενεργειακή αυτονομία πάνω από 100 χλμ και μηδενικούς ρύπους.
Ο διευθυντής του Πάρκου, κος Κων/νος Νίκου, εξήγησε ότι σκοπός τους δεν είναι η κατασκευή ενός πολυτελούς οχήματος, εξάλλου δεν υπάρχουν οι οικονομικές δυνατότητες για κάτι τέτοιο. « Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα όχημα χαμηλού κόστους, μεταξύ 5.000- 6.000 ευρώ, το οποίο θα είναι λειτουργικό κι ας μην έχει θερμαινόμενα καθίσματα».
«Απώτερος στόχος, είναι ένα αυτοκίνητο εξ ολοκλήρου ελληνικό», τόνισε ο Αν. Καθηγητής Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Λάρισας, Γιώργος Μπλανός, εκ των εμπνευστών του εγχειρήματος.
Η λειτουργία της μονάδας αυτής, πρόκειται συν το χρόνο να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας στην περιοχή και να βάλει τη χώρα στο κάδρο της βιομηχανικής παραγωγής νέας ανερχόμενης τεχνολογίας οχημάτων, εξάγοντας ένα προϊόν βαριάς βιομηχανίας.
Οι συνθήκες στην παγκόσμια οικονομία είναι ευνοϊκές για την όλο και αυξανόμενη χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Ήδη, μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες, οι ΗΠΑ, η Κίνα, η Ιαπωνία κ.α., εκπονούν προγράμματα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στους δρόμους.
Η Ε.Ε., έχει δεσμεύσει 5 δις ευρώ, στην πρωτοβουλία για πράσινα αυτοκίνητα και για πρακτικές λύσεις προς την ηλεκτροκίνηση των ευρωπαϊκών οδικών και αστικών μεταφορών.
Στην Ελλάδα, πολλοί δεν γνωρίζουν καν, ότι η ηλεκτροκίνηση έχει γίνει πράξη, τη στιγμή που στην Πορτογαλία ετοιμάζεται δίκτυο 1300 σταθμών ανεφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων και στην Μ. Βρετανία εγκαινιάστηκε ο πρώτος αυτοκινητόδρομος με δωρεάν σημεία ηλιακής φόρτισης οχημάτων.
Η Ισπανία δεσμεύτηκε για 1 εκατομμύριο οχήματα τον επόμενο χρόνο και πολλές μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις όπως το Παρίσι έχουν δημιουργήσει σταθμούς ενοικίασης μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης για την μετακίνηση μέσα σε αυτές με οικονομικό και οικολογικό τρόπο.