λλαγές σε κάποιες από τις διαδικασίες για τα δημοφιλή του θέματα ανακοίνωσε το Facebook, μετά από δημοσιεύματα που κατηγόρησαν το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης ότι «έθαβε» θέματα των συντηρητικών, ακολουθώντας τις προτροπές για περισσότερη διαφάνεια.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία δήλωσε ότι η εσωτερική έρευνα που έγινε διαπίστωσε ότι δεν υπήρχε μεροληψία στην κατηγορία των δημοφιλών θεμάτων, ένα χαρακτηριστικό που διαχώριζε κάποια θέματα από τη ροή ειδήσεων στη σελίδα των χρηστών, εκεί όπου οι περισσότεροι χρήστες λαμβάνουν τις ειδήσεις.
Το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο ανέφερε ότι δεν υπήρξε μεροληψία, όμως πραγματοποιεί κάποιες αλλαγές, όπως η απόσυρση της λίστας των 10 πιο δημοφιλών site και θα εκπαιδεύσει περισσότερο τους υπαλλήλους τους για να αποφεύγουν την πολιτική ή ιδεολογική μεροληψία και θα ενισχύσει τις διαδικασίες ανασκόπησης.
Νωρίτερα μέσα στο μήνα, ένας πρώην υπάλληλος της εταιρείας είχε κατηγορήσει τους συντάκτες του Facebook για σκόπιμη υποβάθμιση των ειδήσεων που σχετίζονται με τους συντηρητικούς. Οι κατηγορίες οδήγησαν στο να ζητηθεί επίσημη ενημέρωση από το Facebook για τον τρόπο που επιλέγει τα άρθρα για τα δημοφιλή θέματα.
Η εταιρεία για πρώτη φορά έδωσε λεπτομέρειες για το πώς λειτουργεί ο μηχανισμός καθώς πριν από τη διαμαρτυρία κανείς δεν γνώριζε πως διαμορφώνεται η λίστα των δημοφιλών θεμάτων του Facebook.
Η εταιρεία είπε ότι η εσωτερική έρευνα δεν έδειξε ότι υπήρξε μεροληψία κατά των συντηρητικών ή των φιλελεύθερων θεμάτων και τόνισε ότι είναι αδύνατο κάποιος να αποδείξει ότι η εταιρεία επιχειρεί να λογοκρίνει συγκεκριμένα θέματα ή πηγές.
Ταυτόχρονα, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο ανθρώπινου λάθους στην επιλογή των θεμάτων και την μεροληψία χωρίς πρόθεση κατά την διάρκεια της εφαρμογής των πολιτικών της εταιρείας.
Την περασμένη εβδομάδα ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Mark Zuckerberg συναντήθηκε με περισσότερους από 10 συντηρητικούς πολιτικούς και προσωπικότητες από τα ΜΜΕ για να συζητήσουν τα ζητήματα εμπιστοσύνης του κοινωνικού δικτύου.