Στοιχεία από 3.000 ρωσικές διαφημίσεις που κυκλοφόρησαν στο Facebook, από το 2015 θα παραδώσει στις επιτροπές του Κονγκρέσου ο Μαρκ Ζακερμπεργκ καθώς ερευνούνται τυχόν ρωσικές παρεμβάσεις στις αμερικανικές του περσινού Νοεμβρίου.
Ο δημιουργός του Facebook φέρεται να δήλωσε «Νοιάζομαι πολύ για τη δημοκρατική διαδικασία.Δεν θέλω οποιοσδήποτε να χρησιμοποιεί τα εργαλεία μας για να υποσκάψει τη δημοκρατία. Δεν πρεσβεύουμε αυτό το πράγμα».
Οι διαφημίσεις αυτές σχετίζονταν με τον ρωσικό «οργανισμό» που ονομάζεται Internet Research Agency , όπως έγραψε σε blog ο νομικός σύμβουλος του Facebook Κολιν Στρετς και αφορούσαν διχαστικά κοινωνικοπολιτικά ζητήματα τα οποία προσέλκυσαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον κατά την διάρκεια της προεκλογικής περιόδου στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Το Facebook έχει ήδη αποστείλει τα στοιχεία σχετικά με τις διαφημίσεις στους αρμόδιους της κύριας έρευνας σχετικά με ενδεχόμενες ρωσικές προεκλογικές παρεμβολές..
Αξίζει να σημειωθεί, ότι η εταιρία έχει δεχτεί σκληρή κριτική για την διαφάνεια της, καθότι έχει υποστηριχθεί ότι χρησιμοποιήθηκε εμμέσως για να υποστηρίξει τον Τραμπ.
Καινοτομία στις πολιτικές διαφημίσεις του Facebook
Ο κ. Ζάκερμπεργκ , με αφορμή την συζήτηση που άνοιξε , ενημέρωσε για την διαφοροποίηση της πολιτικής του Facebook σε σχέση με τις πολιτικές διαφημίσεις και την λήψη κάποιων μέτρων για την καλύτερη λειτουργία και αξιοποίηση αυτών.
Το σημαντικότερο μέτρο είναι ότι οι διαφημιστές θα πρέπει από εδώ και στο εξής να δηλώνουν από πού προήλθαν τα χρήματα για τις διαφημίσεις τους – πράγμα υποχρεωτικό για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Συγχρόνως, όλοι οι χρήστες θα έχουν πρόσβαση σε όλες τις διαφημίσεις που έχει αγοράσει κάθε λογαριασμός ώστε να διαφαλιστεί η μεγαλύτερη εφικτή διαφάνεια τόσο των διαφημιστών όσο και των χρηστών .
Ολοκληρώνοντας, το Facebook θα διπλασιάσει το προσωπικό που απασχολεί για την διασφάλιση της διαφάνειας των εκλογών.