Το 35% του γιαουρτιού που καταναλώνεται στις ΗΠΑ είναι ελληνικό, από μόλις 1% που ήταν το 2007, μας πληροφορεί το ΤΙΜΕ που δημοσίευσε μια έκθεση του Packaged Facts, σύμφωνα με την οποία ο συνολικός τζίρος του γιαουρτιού ανέρχεται σε 1,6 δισεκ. δολάρια. Το «ελληνικό γιαούρτι» δεν αποτελεί μόνο το νέο πάθος των Αμερικανών καταναλωτών, αλλά και άλλων παραγωγών τροφίμων που θέλουν στην ετικέτα των προϊόντων τους να γράφει ότι περιέχει «ελληνικό γιαούρτι». Το μυστικό είναι ότι θεωρείται καλό για την καρδιά, το πεπτικό και γενικά για την υγεία.
Υπάρχει βεβαίως ένα ζήτημα γιατί το ελληνικό γιαούρτι έχει αμερικανοποιηθεί, με την έννοια ότι πρέπει να ακολουθήσει τα αμερικάνικα στάνταρντ που σημαίνει ότι δεν θα είναι το γιαούρτι που τρώνε στα ελληνικά χωριά. Αλλά αυτό είναι έως ένα βαθμό αναμενόμενο, καθώς συμβαίνει και στην Ελλάδα με το γιαούρτι με τα χαμηλά λιπαρά.
Το πρόβλημα είναι με τα ψευτο-γιαούρτια και τα επιδόρπια που περιέχουν ζάχαρη, φρουκτόζη, σιρόπια και άλλα συστατικά, που όχι μόνο δεν συνίστανται για δίαιτες, αλλά είναι επιβαρυντικά και κρύβονται πίσω από την ταμπέλα του γιαουρτιού και τη λέξη “Greek” ή “Hellenic”. Το ΤΙΜΕ προσπαθεί να υποστηρίξει το αυθεντικό καλό ελληνικό γιαούρτι, αλλά προειδοποιεί ότι δεν πρέπει να προσεγγίζεται ρομαντικά από τους καταναλωτές…