Αψηφώντας τα στενά στερεότυπα ομορφιάς του κόσμου της μόδας, η Βραζιλιάνα σχεδιάστρια ρούχων μεγάλων μεγεθών Αμάντα Μομέντε ποζάρει με αυτοπεποίθηση στον φακό, φορώντας την μάρκα ρούχων που ίδρυσε αφού δεν βρήκε άλλες επιλογές που να της ταιριάζουν.
Περισσότεροι από τους μισούς ενήλικες στη Βραζιλία είναι υπέρβαροι, αλλά η Μομέντε είναι μέρος ενός αυξανόμενου κινήματος επιχειρηματιών, ακτιβιστών και μοντέλων που έχουν βαρεθεί τη βιομηχανία της μόδας, η οποία, όπως λένε, αποτυγχάνει να ανταποκριθεί στις ανάγκες τους και τις ντροπιάζει για το σώμα τους.
«Η κοινωνία με έκρινε με βάση ενός κριτηρίου, οπότε πήρα αυτό το «κριτήριο» και το χρησιμοποίησα… για να ξεκινήσω την επιχείρησή μου», λέει η 34χρονη Μομέντε, ντυμένη με ένα διάφανο μαύρο κορμάκι που δημιούργησε η Wondersize, η εταιρεία που ίδρυσε το 2017.
Η πρώην κτηματομεσίτρια, η οποία φοράει ροζ μοϊκάνα και πολλαπλά τατουάζ, πήρε την ιδέα αφού ένιωθε άβολα στο γυμναστήριο με ρούχα που, όπως λέει, ήταν πολύ στενά, γίνονταν διάφανα όταν τεντώνονταν ή μαζεύονταν γύρω από τους μηρούς της.
Αποφάσισε να βρει μια μοδίστρα για να τη βοηθήσει να φτιάξει το δικό της ρούχο προπόνησης.
Βγήκε τόσο καλά που παραιτήθηκε από την καθημερινή της δουλειά και βούτηξε με τα μούτρα στον κόσμο της μόδας, λέει.
Η άνοδος των πολύχρωμων, κομψών ρούχων για Βραζιλιάνες με μεγάλα σώματα αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης διεθνούς τάσης απόρριψης των μη ρεαλιστικών προτύπων ομορφιάς, ιδίως για τις γυναίκες.
«Η βιομηχανία της μόδας πρέπει να ταιριάζει στα σώματά μας, όχι το αντίθετο», λέει η Μομέντε.
«Ταυτότητα και αξιοπρέπεια»
Οι μεγάλες μάρκες τείνουν να αφιερώνουν το πολύ ένα μικρό μέρος των σειρών τους σε ρούχα σε μεγαλύτερα μεγέθη, αφήνοντας «καταπιεσμένη» τη ζήτηση, λέει η Μαρσέλα Λιζ, επικεφαλής της Ένωσης Μεγάλων Μεγεθών της Βραζιλίας.
Ο τομέας των Μεγάλων Μεγεθών αυξήθηκε στη Βραζιλία περισσότερο από 75 % κατά τη δεκαετία έως το 2021, φθάνοντας σε πωλήσεις 9,6 δισεκατομμυρίων ρεάλ (περίπου 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ) εκείνο το έτος, σύμφωνα με την ένωση.
Προβλέπει ότι οι πωλήσεις θα φθάσουν τα 15 δισεκατομμύρια ρεάλ μέχρι το 2027 στη μεγαλύτερη οικονομία της Λατινικής Αμερικής.
«Η προσφορά έχει βελτιωθεί, αλλά ακόμη δεν καλύπτουμε τη ζήτηση», λέει η Λιζ.
Η ανερχόμενη βιομηχανία έκανε την εμφάνισή της στο Σάο Πάολο αυτόν τον μήνα στην έκθεση Pop Plus, όπου ανεξάρτητοι σχεδιαστές παρουσίασαν αστραφτερές φούστες, τολμηρές μπλούζες, μπλουζάκια με έντονες δηλώσεις και άλλα ρούχα σε μεγέθη που κυμαίνονται έως και 70.
«Η αγορά έβλεπε τους χοντρούς ανθρώπους ως ανθρώπους που δεν τους άρεσε η μόδα, που ήθελαν απλώς να κρύψουν το σώμα τους», λέει η Φλάβια Ντουράντε, η ακτιβίστρια που ίδρυσε την έκθεση το 2012.
«Είχαμε ρούχα, όχι μόδα», δήλωσε στο AFP.
«Η μόδα δεν αφορά μόνο την κατανάλωση. Έχει να κάνει με την ταυτότητα και την αξιοπρέπεια».
Περισσότερη δουλειά που πρέπει να γίνει
Η τηλεπαρουσιάστρια και μοντέλο μεγάλων μεγεθών Λετίτσια Μουνίζ έχει φιγουράρει στην πασαρέλα της λαμπερής εβδομάδας μόδας του Σάο Πάολο, έχει γίνει εξώφυλλο σε γυαλιστερά περιοδικά και έχει γίνει το πρόσωπο πολλών διαφημιστικών καμπανιών.
Ωστόσο, λέει ότι η πραγματική ένταξη παραμένει πολύ μακριά για τους υπέρβαρους και τους παχύσαρκους στη Βραζιλία – το 57% και το 23% του ενήλικου πληθυσμού, αντίστοιχα, στη χώρα των 203 εκατομμυρίων κατοίκων.
«Τα πράγματα έχουν βελτιωθεί, αλλά το έργο μας εξακολουθεί να θεωρείται ότι απλώς ελέγχει ένα κουτάκι ποσόστωσης. Δεν μας βλέπουν ως πραγματικούς ισοδύναμους», λέει.
Η ακτιβίστρια και influencer, η οποία συνήθως φοράει ρούχα κατά παραγγελία, λέει ότι χαίρεται που βλέπει περισσότερα μεγάλα μεγέθη στις πασαρέλες, προσθέτει όμως ότι αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι πραγματικά διαθέσιμα στα καταστήματα.
Ενθαρρύνει τους περισσότερους από ένα εκατομμύριο οπαδούς της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να αγαπούν τον εαυτό τους όπως είναι.
«Όταν βρίσκετε κάτι που είναι φτιαγμένο για να εξυψώνει το σώμα σας αντί να το κρύβει, αλλάζει τα πάντα», αναφέρει σε μια ανάρτησή της.
Πηγή: AFP
Πηγή: ertnews.gr