Tελικά το λιανεμπόριο τροφίμων, παρά την έντονη οικονομική κρίση, είναι από τους ελάχιστους κλάδους της οικονομίας που διατηρεί την απασχόληση στην Ελλάδα. Έτσι τουλάχιστον δείχνουν τα στοιχεία… Της ΕΛ.ΣΤΑΤ φυσικά…
Παρόλο λοιπόν, που από το 2010 έως το 2012 η απασχόληση στην Ελλάδα έχει μειωθεί κατά 14,27%, με περισσότερες από 625 χιλιάδες θέσεις εργασίας να έχουν χαθεί, στο λιανεμπόριο καταστημάτων τροφίμων έχει παραμείνει σταθερή με αύξηση 0,56%, δηλαδή περίπου 1.000 περισσότερες θέσεις εργασίας.
Χαρακτηριστικό του κλίματος είναι ότι η απασχόληση στον κλάδο του λιανεμπορίου τροφίμων το τελευταίο τρίμηνο του 2012 φαίνεται αυξημένη σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2011 κατά 6,3%. Η αύξηση αυτή της απασχόλησης προκύπτει ότι είναι αποτέλεσμα της λειτουργίας των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ οι οποίες αντιπροσωπεύουν πάνω από το 25% της απασχόλησης του κλάδου και τα στοιχεία απασχόλησης δείχνουν μία αύξηση της τάξης του 8-10% από 2008 έως το 2012 για τις μεγαλύτερες αλυσίδες.
Πέρα από τα ποσοτικά στοιχεία της απασχόλησης στο λιανεμπόριο τροφίμων, έχουν ιδιαίτερη σημασία και τα ποιοτικά στοιχεία. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να τονιστεί ότι οι αλυσίδες σουπερμάρκετ προσφέρουν εργασία σε ομάδες του πληθυσμού που πλήττονται περισσότερο από την ανεργία, με μεγαλύτερες δυσκολίες στην εύρεση εργασίας όπως είναι οι νέοι, οι ανειδίκευτοι εργάτες, οι γυναίκες, αλλά και η επαρχία καθώς τα δίκτυα καταστημάτων καλύπτουν όλη την χώρα και δεν περιορίζονται στα αστικά κέντρα ή στις βιομηχανικές περιοχές. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις αλυσίδες σουπερμάρκετ εκτιμάται ότι το ποσοστό των γυναικών αποτελεί πλειοψηφία της τάξης του 65-70%, ενώ πάνω από τα 2/3 των καταστημάτων βρίσκονται εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας.