Σε τροχιά ωρίμανσης βρίσκονται τα σχέδια του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς για την προσαρμογή των λιμενικών λειτουργιών στις επιταγές της Πράσινης Συμφωνίας και της Δέσμης Μέτρων της ΕΕ «Fit for 55». Σε αυτή την κατεύθυνση, ο ΟΛΠ βρίσκεται σε διαδικασία αναζήτησης χρηματοδότησης για το πρώτο βήμα αυτού του εγχειρήματος που αφορά στην κατασκευή πέντε θέσεων ηλεκτροδότησης πλοίων στην ακτοπλοΐα.
Σύμφωνα με το energypress, οι μελέτες για το συγκεκριμένο project έχουν ολοκληρωθεί και αναμένεται να υποβληθεί αίτημα για χρηματοδότηση από την Κομισιόν. Σημειώνεται ότι η εν λόγω χρηματοδότηση δύναται να καλύψει έως και το 85% του κόστους του έργου, γεγονός που διαμορφώνει ισχυρές προοπτικές για την υλοποίησή του. Το έργο υλοποιείται από την στάδιο της μελέτης έως το κομμάτι της κατασκευής υπό την συνεργασία των ΕΜΠ, Protasis, Hydrus, Πρωτέα (Gates) και ΔΕΔΔΗΕ.
Να αναφερθεί ότι ένα ανάλογο έργο με 3 θέσεις ηλεκτροδότησης πλοίων βρίσκεται ήδη σε φάση κατασκευής στο Λιμάνι της Ηγουμενίτσας και προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια.
Η παρεχόμενη ενέργεια θα προέρχεται από το δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ, το οποίο, όμως χρειάζεται να αναβαθμιστεί σημαντικά με αύξηση του capacity.
Μιλώντας σε σχετική ημερίδα που διοργανώθηκε την περασμένη Παρασκευή στο λιμάνι του Πειραιά με θέμα «Ηλεκτροδότηση Πλοίων στο Λιμάνι του Πειραιά – Προοπτικές και Προκλήσεις», ο διευθυντής έρευνας και καινοτομίας του ΔΕΔΔΗΕ, Γιώργος Λούπος ανέφερε ότι σήμερα ο ΔΕΔΔΗΕ εξυπηρετεί περίπου 8 εκατ. πελάτες με 240.000 χλμ καλωδίων, και ΕΚ του ρόλου του πρέπει όχι μόνο να φέρει την απαιτούμενη ενέργεια και ΣΤΟ λιμάνι, αλλά ΑΥΤΗ θα πρέπει να είναι «πράσινη», κάτι που δημιουργεί πρόσθετες προκλήσεις και απαιτήσεις.
Σημείωσε ακόμα ότι βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη του πρόγραμμα μετατροπής του δικτύου σε «έξυπνο» (στα βάση ενός 5ετούς πλάνου) και στάθηκε στη σημασία των συνοδευτικών υποδομών για να υποστηριχθούν οι ηλεκτροδοτήσεις των λιμανιών.
Όπως αναφέρουν πληροφορίες στην περίπτωση του ΟΛΠ, ο ΔΕΔΔΗΕ είναι ενήμερος για τα προβλήματα που υπάρχουν και βρίσκεται σε τροχιά επίλυσής τους προκειμένου να μπορέσουν να λειτουργήσουν οι νέες υποδομές αποτελεσματικά και όχι σε βάρος τόσο της λιμενικής δραστηριότητας όσο και της ίδιας της αγοράς.
Πέρα από τις πέντε θέσεις για την ακτοπλοΐα, τα «πράσινα» σχέδια του λιμένα περιλαμβάνουν αντίστοιχες υποδομές και για την κρουαζιέρα. Συγκεκριμένα, ο Αναπληρωτής. καθηγητής Δημήτρης Λυρίδης, μιλώντας στην ημερίδα, αναφέρθηκε στο πρόγραμμα CIPORT, το οποίο προβλέπει και μελετά τη δημιουργία τεσσάρων θέσεων ηλεκτροδότησης για κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ το κόστος όταν αυτό οριστικοποιηθεί, προβλέπεται να υποβληθεί για χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω του μηχανισμού “Διασυνδέοντας την Ευρώπη” (CEF).
Τέλος, ανοικτό και υπό εξέταση παραμένει το ζήτημα των δικτύων, όπου αναφέρθηκε ο αντιπρόεδρος της ΡΑΑΕΥ Δημήτρης Φούρλαρης. Συγκεκριμένα, εξετάζεται η δυνατότητα της επιλογής από το κάθε λιμάνι για το εάν θα είναι μόνο διαχειριστής του ρεύματος προς ηλεκτροδότηση πλοίων ή θα μπορεί να είναι και πάροχος ή εάν θα υπάρχει ανάγκη εύρεσης διαφορετικού ή και εξειδικευμένου μηχανισμού παροχής της υπηρεσίας.
Πηγή energypress.gr