Οι Έλληνες πλοιοκτήτες παραμένουν προσηλωμένοι στην στρατηγική τους για διαρκή ναυπήγηση δεξαμενόπλοιων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, επειδή θεωρούν το LNG φθηνότερο και πιο καθαρό καύσιμο στην πορεία προς την πράσινη μετάβαση. Αυτά υποστήριξαν στην πέμπτη συνεδρία του 23ου World LNG Summit & Awards που πραγματοποιείται σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας από 28 Νοεμβρίου έως και 1η Δεκεμβρίου 2023, η κα Mαρία Αγγελικουση, CEO του ομώνυμου Ομίλου και ο κος Ευάγγελος Μαρινάκης, ιδρυτής και πρόεδρος της Capital Maritime & Trading Corp.
Οι δύο κορυφαίοι εκπρόσωποι του εφοπλιστικού κόσμου της χώρας παρέθεσαν τις θέσεις τους το πώς μπορεί η ελληνική ναυτιλία να συνεχίσει να ευημερεί σε ένα λιγότερο σίγουρο γεωπολιτικό τοπίο, που ήταν και το θέμα της συνεδρίας.
Αναφέρθηκαν στην απόφασή τους ότι το υγροποιημένο φυσικό αέριο είναι το καύσιμο που θα συμβάλει στην επίτευξη των κλιματικών στόχων για το 2030 και το 2050 και τόνισαν ότι η επιλογή της επένδυσης στην τεχνολογία LNG ήταν μονόδρομος, καθώς είναι και φθηνό και πιο καθαρό.
Ακόμη, έγινε εκτενής αναφορά στο πώς ολόκληρη η αλυσίδα αξίας θα μπορέσει να συνεργαστεί αποτελεσματικά στο μέλλον, προκειμένου να συνεχίσει να διερευνά ποια θα είναι τα εναλλακτικά καύσιμα και οι κατάλληλες τεχνολογίες που θα υιοθετήσει η παγκόσμια ναυτιλία στο δρόμο για το net zero, καθώς και τί αντίκτυπο θα έχει η απεξάρτηση από τον άνθρακα στο εμπορικό κόστος των ναυτιλιακών εταιρειών.
O κ Μαρινάκης αναφέρθηκε επίσης στην ναυπήγηση, για λογαριασμό της Capital Gas Ship Management, από το ναυπηγείο της Hyundai Mipo Dockyard και σε συνεργασία με την Lloyd’s Register δύο πλοίων LCO2, χαμηλής πίεσης, χωρητικότητας 22.000 m³, με δυνατότητα μεταφοράς υγραερίου και αμμωνίας, καθώς επίσης και με δυνατότητα υποστήριξης διπλού καυσίμου αμμωνίας, με την παράδοσή τους να εκτιμάται το 2025 και το 2026 αντίστοιχα.
Ταυτόχρονα, τόσο η κα Αγγελικούση, όσο και ο κ. Μαρινάκης έθεσαν επί τάπητος τα θέματα ρυθμίσεων στην Ευρώπη και εκτός της ηπείρου, ενώ μίλησαν διεξοδικά για το πού θεωρούν ότι θα κινηθούν οι ναύλοι για τα δεξαμενόπλοια LNG, μετά την αστάθεια που παρατηρήθηκε κατά το περασμένο έτος.
Τέλος, ανέφεραν ότι ο ναυπηγικός τομέας της Κίνας έχει κάνει πολλά βήματα προόδου και στα αμέσως επόμενα χρόνια θα κυριαρχεί στην κατασκευή πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Συντονιστής της συνεδρίας ήταν ο κ Andrew McKeran, Chief Commercial Officer των Lloyd’s Register.
ΠΗΓΗ: energia.gr