Οι τέσσερις μεγάλες ιαπωνικές εταιρείες κατασκευής μοτοσικλετών – Honda, Yamaha, Kawasaki και Suzuki – έλαβαν υπουργική έγκριση για τη δημιουργία «μιας ένωσης τεχνολογικής έρευνας με την ονομασία HySE (Hydrogen Small mobility & Engine technology) με σκοπό την ανάπτυξη κινητήρων υδρογόνου για μικρής κλίμακας κινητικότητα».
Ενώ πολλοί ποντάρουν στην ηλεκτρική ενέργεια ως το μέλλον της κινητικότητας, άλλοι έχουν εκφράσει σοβαρές αμφιβολίες. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις μοτοσικλέτες, λόγω του μεγάλου βάρους και της περιορισμένης εμβέλειας της τρέχουσας τεχνολογίας μπαταριών.
Η ομάδα HySE σημειώνει ότι: «Για την υλοποίηση μιας κοινωνίας απαλλαγμένης από τις εκπομπές άνθρακα, είναι απαραίτητη μια στρατηγική πολλαπλών λύσεων για την αντιμετώπιση διαφόρων ζητημάτων στον τομέα της κινητικότητας, αντί να εστιάζουμε σε μια μόνο πηγή ενέργειας.
«Σε αυτό το πλαίσιο, η έρευνα και η ανάπτυξη με στόχο την εμπορική αξιοποίηση της κινητικότητας με κινητήρες που λειτουργούν με υδρογόνο – το οποίο θεωρείται πηγή ενέργειας επόμενης γενιάς – αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη δυναμική».
«Είμαστε εξαιρετικά χαρούμενοι που ανακοινώνουμε τον προγραμματισμένο σχηματισμό της ένωσης», δήλωσε ο Κέντζι Κομάτσου, υποψήφιος πρόεδρος της HySE και εκτελεστικός διευθυντής του Κέντρου Τεχνικής Έρευνας και Ανάπτυξης της Yamaha Motor Co. Ltd.
«Υπάρχουν πολλές προκλήσεις στην ανάπτυξη κινητήρων που κινούνται με υδρογόνο, αλλά ελπίζουμε να δούμε τις δραστηριότητες της ένωσης να προωθούν τη βασική έρευνα προκειμένου να αντιμετωπιστούν αυτές οι προκλήσεις.
«Δεσμευόμαστε σε αυτή την προσπάθεια με αίσθημα αποστολής για τη διατήρηση της χρήσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης, οι οποίοι αποτελούν την επιτομή των μακροχρόνιων προσπαθειών στις οποίες έχουν επενδύσει οι προκάτοχοί μας».
Εκτός από τους τέσσερις κατασκευαστές μοτοσικλετών, η Kawasaki Heavy Industries και η Toyota Motor Corporation θα υποστηρίξουν την ένωση ως ειδικά μέλη.
Η Toyota θα αναλάβει το ρόλο της αξιοποίησης των ερευνητικών αποτελεσμάτων της HySE με το μέγιστο δυνατό όφελος για την ανάπτυξη κινητήρων που λειτουργούν με υδρογόνο, χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία της σε πειράματα, αναλύσεις και το σχεδιασμό μεγάλων μονάδων ισχύος που κινούνται με υδρογόνο για τετράτροχα οχήματα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ η Honda και η Yamaha συνεχίζουν να αγωνίζονται στην κορυφαία κατηγορία αγώνων MotoGP, η Suzuki αποσύρθηκε ξαφνικά στα τέλη του περασμένου έτους «για να αναδιαθέσει πόρους σε άλλες πρωτοβουλίες για τη βιωσιμότητα».