Γράφει ο Κωνσταντίνος Μπαλτάς
Ζηλεύουμε λίγο που ο πρωθυπουργός της Ιταλίας πηγαίνει στην όπερα, όταν για χρόνια πολλοί από τους δικούς μας κυβερνώντες προτιμούσαν τα μπουζούκια, αλλά η εικόνα του Ματέο Ρέντσι να μπαίνει ατάραχος στη Σκάλα του Μιλάνο, προκειμένου να παρακολουθήσει την παράσταση Τουραντότ, τη στιγμή που η πόλη κυριολεκτικά βρίσκεται σε κατάσταση πολέμου, έχει προκαλέσει ιδιαίτερη αίσθηση.
Οι εικόνες ανταρτοπολέμου στο Μιλάνο την Πρωτομαγιά, στα εγκαίνια της Διεθνούς Έκθεσης Expo, έχουν σοκάρει την Ιταλία, και οι πολιτικοί ανταλλάσσουν κατηγορίες ζητώντας παραιτήσεις, ενώ οι Ιταλοί βομβαρδίζονται με τις εικόνες από τα επεισόδια σε κανάλια και εφημερίδες, τα οποία, ρίχνουν το φταίξιμο, στο “μαύρο μπλοκ”, σύμφωνα με το greekreporter.gr.
Από την άλλη η εικόνα του Ματέο Ρέντσι να μπαίνει στην Σκάλα το βράδυ της Παρασκευής, την περιοχή γύρω από την οποία προστάτευε αστυνομικός κλοιός φαινόταν πως προσπαθούσε να στείλει μήνυμα σε σχέση με τη σημασία της Expo για την Ιταλία ειδικά αυτή την περίοδο.
“Όσοι έλεγαν πως η Ιταλία δεν θα τα καταφέρει, παίρνουν σήμερα την απάντησή τους”, είχε πει νωρίτερα ο Ρέντσι, στην τελετή εγκαινίων. Όταν προσήλθε ωστόσο για την παράσταση προτίμησε να μην κάνει δηλώσεις.
Οι τεράστιες διαμαρτυρίες ήταν κάτι που περίμεναν οι ιταλικές αρχές. «Η είσοδος στη σκηνή των πιο ριζοσπαστικών αναρχικών ομάδων, τα μέλη των οποίων έφτασαν κατά εκατοντάδες από τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία και την κεντρική Ιταλία, ήταν κάτι που φοβούνταν όλοι εδώ και ημέρες και επαληθεύτηκε» αναφέρει το πρακτορείο Ansa.
Στο black block, γνωστό διεθνώς ως το ριζοσπαστικό κομμάτι του αναρχικού χώρου, αποδίδονται οι ταραχές οι οποίες ιδιαίτερα γλαφυρά αυτές τις μέρες περιγράφονται από τον Ιταλικό τύπο με τίτλους όπως «πόλεμος», «ισοπεδωμένοι δρόμοι», «το Μιλάνο διαπυρός και σιδήρου».