Δύσκολη αναμένεται να είναι η νέα χρονιά για την πλατφόρμα online streaming Netflix.
Καθώς η μάχη του streaming γιγαντώνεται, ανάμεσα σε κολοσσούς όπως η Apple, η Disney και η Warner Media, που διεκδικούν σημαντικό μερίδιο από τη συνολική πίτα, το Netflix αναγκάζεται να αλλάξει την στρατηγική του προκειμένου να διατηρήσει και να αυξήσει τη δυναμική του.
Την ίδια στιγμή, η επενδυτική τράπεζα Needham «προσγείωσε ανώμαλα» το Netflix υποβαθμίζοντας τη σύσταση της μετοχής του σε underperform από neutral προηγουμένως, υποστηρίζοντας παράλληλα ότι θα χάσει πάνω από 4 εκατομμύρια Αμερικανούς συνδρομητές το 2020 εν μέσω έντονου ανταγωνισμού λόγω των νέων εταιρειών streaming που προσφέρουν φθηνότερα πακέτα.
Netflix και διαφημίσεις
Η επενδυτική τράπεζα τονίζει πως το Netflix θα πρέπει να αλλάξει άρδην την στρατηγική του πολιτική όσον αφορά στις διαφημίσεις, αν θέλει να διατηρήσει τη θέση του στην αγορά, όντας πρωτοπόρος του streaming. Η δημοφιλής πλατφόρμα εναντιώνεται στο πλαίσιο προβολής διαφημίσεων, παράγοντας που την οδήγησε άλλωστε, στο να κατακτήσει την κορυφή. Συμπεραίνουμε λοιπόν πως αν το Netflix επιλέξει να αλλάξει την πολιτική του εντάσσοντας διαφημίσεις και επικοινωνιακές πρακτικές ώστε να ενισχύσει οικονομικά τη θέση του, αυτό πιθανώς θα πλήξει το κομμάτι των συνδρομητών που την επέλεξαν για τον ακριβώς αντίθετο λόγο.
Η προσθήκη ωστόσο λιγοστών διαφημίσεων (6 λεπτά διαφημίσεων σε μία ώρα) θα μπορούσε να επιτρέψει στην εταιρεία να ρίξει τις τιμές δημιουργώντας ένα πακέτο αξίας 5 έως 7 δολαρίων το μήνα ώστε να ισορροπήσει το βάρος της φυγής συνδρομητών, σύμφωνα με την Needham. Αυτή τι στιγμή στις ΗΠΑ το basic μηνιαίο πακέτο του Netflix ανέρχεται στα 8,99 δολάρια και το full pack στα 15,99 δολάρια.
Το μεγαλύτερο στοίχημα για το Netflix
Το μεγαλύτερο στοίχημα για το Netflix είναι η κατάκτηση της αμερικανικής βάσης συνδρομητών. Από το 2009 η εταιρεία κατέγραψε φρενήρεις ρυθμούς ανάπτυξης, με τη μετοχή της να καταγράφει άλμα πάνω από 7.500%.
Ωστόσο η εποχή της λαμπρής δόξας φαίνεται πως παρήλθε το δεύτερο τρίμηνο του 2019, όταν έχασε 126.000 Αμερικανούς συνδρομητές, με τη μετοχή της εταιρείας να καταγράφει «βουτιά» 10% σε μία μόνο συνεδρίαση.
Παράλληλα, για το 2019 ανάμεσα στο γκρουπ των FANG μετοχών υψηλής τεχνολογίας (Facebook, Alphabet, Netflix, Google) η μετοχή του Netflix σημειώνει τη μικρότερη άνοδο – της τάξης του 11% – όταν η Amazon είναι στο 16%, η Alphabet στο 28% και το Facebook στο 54%.
Το ίδιο διάστημα η πλατφόρμα «έριξε ρυθμούς» και σε παγκόσμιο επίπεδο, απορροφώντας μικρότερο κομμάτι συνδρομητών.
Υπό το πρίσμα αυτό, η Needham διατηρεί επιφυλακτική στάση στο κατά πόσο η διεθνής βάση συνδρομητών του Netflix θα μπορέσει να λειτουργήσει ως αντίβαρο στη συνεχώς συρρικνωμένη αμερικανική αγορά. Το κενό μπορεί να καλύψει η βάση συνδρομητών smartphone (το πακέτο Netflix ανέρχεται στα 3 δολάρια) που θα πρέπει να λειτουργήσει αντισταθμιστικά με μία αναλογία 4 προς 1 (για 1 συνδρομητή που αποχωρεί από την πλατφόρμα, 4 συνδρομητές από smartphone).
Καταλυτικό ρόλο θα διαδραματίσουν και τα mega deal με σειρές και ταινίες παραγωγής που θα γίνουν, με τα δυσθεώρητα ποσά που έχουν καταβληθεί μέχρι στιγμής από τις εταιρείες streaming να δίνουν γραμμή για το 2020 (Netflix – σειρά Seinfeld συμφωνία για 500 εκατ. δολάρια) (Warner Media – σειρά «Τα Φιλαράκια» συμφωνία για 425 εκατ. δολάρια).