Γράφει ο Τίτος Μακρής
Πρόκειται για το εγκυρότερο μέχρι σήμερα εργαλείο μέτρησης της επισκεψιμότητας και δημοτικότητας μιας ιστοσελίδας σε παγκόσμιο και τοπικό επίπεδο.
To www.alexa.com αποτελεί έναν έγκυρο μηχανισμό αναζήτησης και πιστοποίησης της ποιοτικών και ποσοτικών στοιχείων μιας ιστοσελίδας. Ωστόσο, αρκετοί είναι οι οπαδοί της αντίθετης άποψης που λέει οτι το Alexa δεν συνιστά έναν ολοκληρωμένο μηχανισμό πιστοποίησης της επισκεψιμότητας ενός σαιτ γιατί στερείται διασποράς και βασίζεται σε συγκεκριμένο δείγμα χρηστών του ίντερνετ. Εν πολλοίς όμως, το επιχείρημα αυτό δεν ευσταθεί καθότι το alexa λειτουργεί όπως τα exit polls. Δηλαδή δειγματοληπτικά. Λαμβάνει δείγματα επισκεπτών απο όλον τον κόσμο και κατατάσσει ένα σαιτ στην παγκόσμια ή την τοπική κλίμακα αναλόγως των επισκεπτών του αλλά και της διάρκειας που παραμένουν στο σαιτ.
Για μια επιχείρηση που θέλει να διαφημιστεί στο διαδίκτυο μέσω ιστοσελίδων κλπ, το Alexa συνεχίζει να αποτελεί βασικό εργαλείο εντοπισμού του καταλληλότερου συνεργάτη. Παρόλο που πολλοί υπεύθυνοι marketing… “εμίσησαν” το συγκεκριμένο εργαλείο, λίγοι είναι αυτοί που στο τέλος μιας συνάντησης με έναν εκπρόσωπο ενός σάιτ για το ενδεχόμενο μελλοντικής συνεργασίας μαζί του, δεν μπαίνουν στο alexa προκειμένου να δουν σε τι θέση στο διεθνές και τοπικό ranking βρίσκεται ο πιθανός συνεργάτης τους…
Η διαρκής βελτίωση του συγκεκριμένου εργαλείου αναζήτησης σε συνδυασμό με μια μεθοδική αναζήτηση στοιχείων μιας ιστοσελίδας με βάση τα google analytics της, μπορούν να αποτυπώσουν την ταυτότητα, την επίδραση και την πορεία μιας ιστοσελίδας. Οι διευθυντές marketing το γνωρίζουν αυτό και προτιμούν αυτά τα δυο εργαλεία συνδυαστικά.
Το… “παρεξηγημένο” επομένως alexa συνεχίζει να αποτελεί το ένα απο τα δυο βασικά όπλα μια ιστοσελίδας για να προβάλλει με νούμερα και ποιοτικά στοιχεία την δουλειά και την επιρροή της. Στο εξωτερικό είναι πλέον κοινή αλήθεια. Στην Ελλάδα ίσως αργήσει λίγο ακόμη…