Του Σπύρου Ριζόπουλου
Είναι άξιο αναφοράς πως μέσα στην ιστορία φράσεις που διαμορφώνουν συνειδήσεις, από τις πιο μεγάλες μέχρι τις πιο μικρές, καταλήγουν τελικώς να είναι θέμα ερμηνείας.
Όπως αποδεικνύει το θρησκευτικό ρητό του τίτλου, με ένα «κόμμα» γίνονται αδιανόητες συζητήσεις αιώνες ολόκληρους χωρίς να υπάρχει λόγος. Πόσο μάλλον σήμερα που υπάρχει το διαδίκτυο.
Το διαδίκτυο έχει γίνει η κολυμβήθρα του Σιλωάμ του ξεκατινιάσματος. Διαθέτει προσοδοφόρο έδαφος για «απόψεις» καθότι ελάχιστοι διαβάζουν το σύνολο ενός άρθρου, μένοντας στην επικεφαλίδα. Σε πολλές περιπτώσεις μετατρέπεται από μέσο διαλόγου σε βήμα στο οποίο ο κάθε «πικραμένος» μπορεί να αναφωνεί ότι θέλει, ερμηνεύοντας όπως θέλει οτιδήποτε διαβάζει ή πιστεύει.
Η περίφημη φράση λοιπόν του Γεραπετρίτη έγινε βορά λαϊκισμού σε εκείνους που επέλεξαν να μη διαβάσουν και να αποδεχτούν το σύνολο της τοποθέτησης. Αυτό συμβαίνει τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή όπου αναπτύσσονται δύο διαφορετικές κοινωνικές απόψεις, εκείνη που από τη μια πλευρά λέει «στο τέλος θα κάνουμε το λογαριασμό» και εκείνη που από την άλλη πλευρά απαιτεί «επίθεση τώρα».
Η δεύτερη κοινωνική άποψη διαμορφώνεται σε δύο υποκατηγορίες. Η μια υποκατηγορία εκπροσωπεί εκείνους που επιθυμούν να ασκήσουν κριτική στην κυβέρνηση αποδεχόμενοι όμως το πρόβλημα της πανδημίας. H άλλη υποκατηγορία έχει πιο σύνθετα χαρακτηριστικά συνδυάζοντας ένα κράμα απόψεων που περιλαμβάνει την άρνηση στη μάσκα, στο εμβόλιο και στη Νέα Δημοκρατία.
Όσο θα προχωράει η πανδημία η πρώτη θα γίνεται πιο σκληρή αλλά θα κινείται στα πλαίσια της πολιτικής της αντιπολίτευσης, ενώ η δεύτερη θα μεταλλάσσεται όπως ο covid.
Βεβαίως ας μην κάνουν και οι οργανωμένοι «διαδικτυακοί» Νεοδημοκράτες την αθώα περιστερά διότι και οι ίδιοι πράττουν ανάλογα όταν βλέπουν τον Παύλο Πολάκη να μπαίνει στη νέα ιδρυθείσα μονάδα ΜΕΘ και να μιλάει στις κάμερες χωρίς τη μάσκα.
Συγκεκριμένα ο αλαζονικός και υπερόπτης επικοινωνιακά Πολάκης, θα μπορούσε να έχει πετύχει περισσότερα επικοινωνιακά έχοντας μπει πρώτα μέσα με τη μάσκα και αφού περιφερόταν με αυτή, να αναδείξει ένα σωρό αδυναμίες κι έπειτα να βγει έξω να κάνει τις δηλώσεις. Προς Θεού όμως, δεν θα περίμενα ποτέ μια τόσο ραφιναρισμένη αντίδραση από τον Πολάκη, ο οποίος τρώει και πίνει σε κλειστούς στοιβαγμένους χώρους και καυχάται για αυτό.
Και μιας και «θρησκολογούμε» σε αυτό το άρθρο ξεκινώντας με τον συγκεκριμένο τίτλο, αποσαφηνίζω ότι επ’ ουδενί λόγο δεν θεωρώ τον Γεραπετρίτη ιεραπόστολο. Σίγουρα όμως δεν είναι Πολάκης. Ο Νοών Νοείτο.