Ωστόσο, η εξαιρετικά δημοφιλής πλατφόρμα, που αναπτύχθηκε με εγχώρια κινεζική τεχνολογία, δεν είναι προσβάσιμη στην Κίνα. Στην πραγματικότητα, δεν υπήρξε ποτέ εκεί. Αντ’ αυτού, υπάρχει μια διαφορετική έκδοση του TikTok – μια αδελφή εφαρμογή που ονομάζεται Douyin.
Και οι δύο ανήκουν στη μητρική εταιρεία ByteDance με έδρα το Πεκίνο, αλλά το Douyin ξεκίνησε πριν από το TikTok και έγινε viral αίσθηση στην Κίνα. Ο ισχυρός αλγόριθμός του έγινε το θεμέλιο για το TikTok και αποτελεί το κλειδί για την παγκόσμια επιτυχία του. Όμως, οι δύο πλατφόρμες, παρόμοιες επιφανειακά, παίζουν με εντελώς διαφορετικούς κανόνες.
Ακολουθούν όσα πρέπει να γνωρίζετε για το Douyin και το ByteDance:
Είναι πραγματικά δημοφιλές
Το Douyin έχει ένα επιβλητικό αριθμό 600 εκατομμυρίων χρηστών την ημέρα. Όπως και το TikTok, είναι μια εφαρμογή βίντεο μικρής διάρκειας.
Ξεκίνησε το 2016, το Douyin ήταν ο κύριος παράγοντας κερδοφορίας για την ByteDance χρόνια πριν από το TikTok, συγκεντρώνοντας έσοδα μέσω φιλοδωρημάτων εντός της εφαρμογής και livestreaming.
Η ByteDance ιδρύθηκε από τον Zhang Yiming, έναν πρώην υπάλληλο της Microsoft, και έγινε αρχικά γνωστή για την εφαρμογή ειδήσεων Jinri Toutiao ή “Today’s Headlines”, η οποία έκανε το ντεμπούτο της το 2012 αμέσως μετά την ίδρυση της εταιρείας.
Ο Zhang Yiming, ιδρυτής της ByteDance, απεικονίζεται στο Palo Alto της Καλιφόρνια τον Μάρτιο του 2020.
Shannon Stapleton/Reuters
Το Toutiao δημιούργησε προσαρμοσμένες ροές ειδήσεων για κάθε χρήστη. Ο κόσμος γρήγορα αγκιστρώθηκε, με τους χρήστες να αφιερώνουν κατά μέσο όρο περισσότερα από 70 λεπτά την ημέρα στην πλατφόρμα.
Η ByteDance εφάρμοσε μια παρόμοια φόρμουλα στο Douyin.
Στη συνέχεια, το 2017, η ιδιωτική εταιρεία τεχνολογίας αγόρασε μια startup βίντεο με έδρα τις ΗΠΑ και κυκλοφόρησε το TikTok ως την υπερπόντια έκδοση του Douyin. Αγόρασε επίσης τη δημοφιλή εφαρμογή συγχρονισμού χειλιών musical.ly και μετέφερε αυτούς τους χρήστες στο TikTok το 2018.
Η δημοτικότητα της εφαρμογής έχει έκτοτε γίνει παγκόσμια. Το 2021, το TikTok έφτασε σε περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο μηνιαίους ενεργούς χρήστες σε όλο τον κόσμο.
Τα φίλτρα ομορφιάς είναι παντού
Οι διεπαφές του TikTok και του Douyin μοιάζουν, αλλά όταν οι χρήστες ενεργοποιούν τις κάμερές τους, μια διαφορά γίνεται σαφής: το Douyin διαθέτει ένα αυτόματο φίλτρο ομορφιάς, το οποίο εξομαλύνει το δέρμα και συχνά αλλάζει το σχήμα του προσώπου ενός ατόμου.
Η Douyin υιοθετεί μια πολύ πιο αυστηρή γραμμή για τους νεότερους χρήστες
Οι χρήστες κάτω των 14 ετών μπορούν να έχουν πρόσβαση μόνο σε περιεχόμενο ασφαλές για παιδιά και να χρησιμοποιούν την εφαρμογή μόνο για 40 λεπτά την ημέρα και δεν μπορούν να χρησιμοποιούν την εφαρμογή από τις 10 μ.μ. έως τις 6 π.μ.
Το Douyin έχει περιορισμούς για τους χρήστες κάτω των 14 ετών.
Εδώ και χρόνια, η Κίνα προσπαθεί να περιορίσει τον εθισμό στα βιντεοπαιχνίδια και άλλες ανθυγιεινές διαδικτυακές συνήθειες. Ανακοίνωσε απαγόρευση του διαδικτυακού παιχνιδιού για ανηλίκους το 2019, προτού απαγορεύσει εντελώς το διαδικτυακό παιχνίδι τις καθημερινές για ανηλίκους.
Ακόμη και τα περισσότερα Σαββατοκύριακα, οι χρήστες κάτω των 18 ετών επιτρέπεται να παίζουν μόνο για τρεις ώρες.
«Υπήρξε σε μεγάλο βαθμό μια στάση laissez-faire στις ΗΠΑ απέναντι στο περιεχόμενο, ακόμη και στο περιεχόμενο που απευθύνεται σε εφήβους και ευάλωτα άτομα», δήλωσε ο Clark. «Η κινεζική κυβέρνηση έχει κλίνει πολύ περισσότερο προς τη ρύθμιση στα αρχικά στάδια της ανάπτυξης του Douyin, ιδίως για την προστασία των νεότερων ανθρώπων».
Το TikTok έλαβε κάποια παρόμοια μέτρα νωρίτερα αυτό το μήνα, ανακοινώνοντας ότι κάθε χρήστης κάτω των 18 ετών θα έχει σύντομα στους λογαριασμούς του προκαθορισμένο ημερήσιο όριο χρόνου προβολής μιας ώρας, αν και οι έφηβοι χρήστες θα μπορούν να απενεργοποιήσουν αυτή τη νέα προκαθορισμένη ρύθμιση.
Όχι μόνος του
Το TikTok δεν είναι η μόνη κινεζικής ιδιοκτησίας πλατφόρμα που βρίσκει ιογενή επιτυχία στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Από τις 10 πιο δημοφιλείς δωρεάν εφαρμογές στο αμερικανικό κατάστημα εφαρμογών της Apple (AAPL), οι τέσσερις αναπτύχθηκαν με κινεζική τεχνολογία.
Εκτός από το TikTok, υπάρχει επίσης η εφαρμογή αγορών Temu, η εταιρεία λιανικής πώλησης γρήγορης μόδας Shein και η εφαρμογή επεξεργασίας βίντεο CapCut, η οποία ανήκει επίσης στην ByteDance.
Το TikTok παραμένει εξαιρετικά δημοφιλές στις Ηνωμένες Πολιτείες, με περισσότερους από 150 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες – σχεδόν το ήμισυ του πληθυσμού της χώρας.
Μένει να δούμε αν το TikTok μπορεί να πείσει τους νομοθέτες των ΗΠΑ ότι δεν αποτελεί απειλή αλλά η αναμέτρηση στην Ουάσινγκτον ανέδειξε ευρύτερα ζητήματα σχετικά με την ασφάλεια και την ιδιωτικότητα των δεδομένων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν και άλλες εφαρμογές στο στόχαστρο.
Αυτές οι εφαρμογές θα μπορούσαν να είναι οι επόμενες, δήλωσε ο Κλαρκ. Είπε ότι οι ΗΠΑ χρειάζονται ένα «πιο εξελιγμένο πλαίσιο για τη ρύθμιση των μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας», δεδομένου του αριθμού των αμερικανών επενδυτών και χρηστών σε ξένες πλατφόρμες.
«Πρέπει επίσης να σκεφτούν πόσο ψηλά θα ανεβάσουν τον πήχη για τις κινεζικές επενδύσεις στις ΗΠΑ και τις συνέπειες του πλήρους αποκλεισμού τεσσάρων από τις δέκα κορυφαίες εφαρμογές», δήλωσε ο Κλαρκ.
«Τι θα τις αντικαταστήσει; Και πώς θα γίνει αυτό; Και πώς είναι αυτό δίκαιο για τους επενδυτές σε αυτές τις εφαρμογές σε σχέση με τους Αμερικανούς χρήστες;» πρόσθεσε. «Είναι ένα χάος».
Πηγή: CNN