«Δεν είχα ποτέ υπολογιστή πριν μπω στη σχολή Πληροφορικής. Είμαι ανταγωνιστικός και την Πληροφορική την διάλεξα γιατί την εποχή που έδινα πανελλήνιες εξετάσεις, ήταν η νούμερο ένα σχολή του πανεπιστημίου. Αν ήταν λιγότερο δημοφιλής, δε θα την επέλεγα. Όταν ξεκίνησα τις σπουδές μου δεν ήξερα τίποτα ούτε από υπολογιστές, ούτε από επιχειρήσεις». Απροσδόκητη εισαγωγή από έναν επιχειρηματία που σήμερα «τρέχει» μία επιχείρηση πέντε εκατομμυρίων ευρώ, στο πελατολόγιο της οποίας συγκαταλέγονται επιχειρήσεις όπως οι Sony, Vogue, Wired, GQ, ModCloth και οι πελάτες της βρίσκονται σε Ευρώπη, Ιαπωνία και Αμερική.
Όταν ο 45χρονος Γιώργος Γρηγοριάδης ξεκίνησε το ταξίδι του στην πληροφορική δε φανταζόταν τίποτα από όλα αυτά. Έχοντας γεννηθεί, μεγαλώσει και σπουδάσει στη Θεσσαλονίκη, σε μία οικογένεια που δεν είχε καμία σχέση με την επιχειρηματικότητα, τα πρώτα ερεθίσματα για να δημιουργήσει κάτι δικό του ήρθαν στα έδρανα της σχολής Πληροφορικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
«Ήθελα να φτιάξω κάτι που θα βοηθάει τις επιχειρήσεις» λέει στο newmoney περιγράφοντας τις πρώτες του επιχειρηματικές προσπάθειες στη διάρκεια των σπουδών του. Απέτυχαν όλες. Ακολούθησε ένα ΜΒΑ στο Βέλγιο και μία πρώτη ανάθεση από τη Sony για την ανάπτυξη τεχνολογίας Analytics – που εκείνη την εποχή ήταν πρωτόγνωρη.
Tywin: AI Agent ηλεκτρονικού εμπορίου
Τότε μπήκαν τα θεμέλια της Baresquare, μίας προσπάθειας που εξελίχθηκε στη σημερινή της εταιρική μορφή το 2017 και «γέννησε» τον Tywin, «τον πρώτο παγκόσμιως AI Agent ηλεκτρονικού εμπορίου», ένα εργαλείο ανάλυσης δεδομένων ηλεκτρονικού εμπορίου.
«Οι εταιρείες του ηλεκτρονικού εμπορίου αντιμετωπίζουν πολύ σκληρό ανταγωνισμό, είτε πρόκειται για μικρά ηλεκτρονικά καταστήματα των αυτοαπασχολούμενων, είτε για μεγάλες αλυσίδες φυσικού και ηλεκτρονικού εμπορίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι, εντός μίας εταιρείας, τα στελέχη που διορίζονται στις θέσεις των chief marketing officer αντικαθίστανται με τον ταχύτερο ρυθμό» εξηγεί ο Γιώργος Γρηγοριάδης.
«Επίσης, στις θέσεις αυτές τα στελέχη αναλώνουν πολύ χρόνο σε διαδικαστικά ζητήματα και μικροπράγματα, όπως αποστολή μέιλ, έλεγχος tracking code, λινκ που δεν βγαίνουν, διαφημίσεις που δεν λειτουργούν κλπ. Έτσι δεν έχουν χρόνο για να ερευνήσουν τις νέες καταναλωτικές τάσεις και να αναζητήσουν σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών.
Παράλληλα, τα κανάλια πωλήσεων έχουν πολλαπλασιαστεί και το διεθνές εμπόριο φέρνει ανταγωνισμό από κάθε γωνιά του πλανήτη. Εμείς δίνουμε στην παγκόσμια αγορά ένα εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης που δεν υπήρχε πριν. Είναι τεχνητή νοημοσύνη που δουλεύει μόνη της, με βάση τα στοχεία, τους στόχους, τις ενέργειες και τους affiliate κάθε εταιρείας. Κάθε πρωί, παρουσιάζει έναν απολογισμό για τις πωλήσεις και προτάσεις για την αύξησή τους.»
Το εργαλείο αυτό ονομάζεται Tywin και χρησιμοποιεί agentic vertical AI για να παράξει αυτόνομη ανάλυση σε βάθος σε πολλαπλές πηγές δεδομένων και να παρουσιάσει αναλύσεις και προτάσεις για την βελτίωση των πωλήσεων και των εσόδων.
«Σήμερα, ο Tywin εξετάζει τα πάντα: από τις τιμές των ανταγωνιστών έως τις καιρικές συνθήκες τις ημέρες των πωλήσεων. Εντοπίζει πού ακριβώς σταματάνε ή πώς προχωράνε αποτελεσματικότερα οι αγορές. Γνωρίζει όλους τους λόγους για τους οποίους μπορεί ένα προϊόν να μην καταλήξει στο καλάθι του καταναλωτή. Τους “τρέχει” όλους για μία συγκεκριμένη ενέργεια ή προϊόν. Αυτό το report, που σε διαφορετικές συνθήκες θα χρειαζόταν ώρες ή ημέρες για να ετοιμαστεί, ο Tywin το έχει έτοιμο κάθε πρωί.»
Ελληνική εταιρεία χωρίς Έλληνες πελάτες
Η Baresquare απασχολεί σήμερα 45 εργαζόμενους και έχει γραφεία σε Θεσσαλονίκη, Λονδίνο και Νέα Υόρκη. Τα πρώτα της bootstrap κεφάλαια ήρθαν από τα κέρδη της εταιρείας. Στη συνέχεια συγκέντρωσε ακόμα τρία εκατομμύρια ευρώ από ιδιώτες επενδυτές.
Οι πελάτες της Baresquare είναι μεγάλες εταιρείες λιανεμπορίου που θέλουν να αξιοποιήσουν τη δύναμη των δεδομένων για να βελτιστοποιήσουν τα αποτελέσματά τους.
«Για περίπου πέντε χρόνια κοιμόμουνα σε ένα αεροπλάνο. Πωλήσεις, ανάλυση, παρουσίαση της τεχνολογίας ήταν όλα πάνω μου. Ήταν απαραίτητο τουλάχιστον μία εβδομάδα το μήνα να βρίσκομαι κοντά στους πελάτες μου. Στην Ελλάδα έχουμε μόνο έναν πελάτη, μία σημαντική εταιρεία διαχείρισης τουριστικών καταλυμάτων.»
Η έδρα της εταιρείας βρίσκεται στην Αγγλία, όπου οδηγήθηκε κυρίως λόγω της ελληνικής οικονομικής κρίσης και του ανώριμου ελληνικού οικοσυστήματος.
«Το 2017, όταν εγώ ίδρυσα την εταιρεία, χρειάστηκε να ζητήσω ασφαλιστική κάλυψη γιατί το απαιτούσε ένας πελάτης μου» θυμάται ο Γ. Γρηγοριάδης.
«Τότε κανείς, ούτε η μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου στην Ελλάδα, δεν μπορούσε να με καλύψει. Στην Αγγλία, αντίθετα, βρήκα μία πολύ οικονομική ασφάλεια με μεγάλη ευκολία. Αυτό σημαίνει ώριμη αγορά. Στην αρχή είχαμε πολλά τέτοια προβλήματα. Έπρεπε να έχεις “βίτσιο” για να ξεκινήσεις εταιρεία τεχνολογίας στην Ελλάδα. Σήμερα, όμως, δεν είναι έτσι. Η χώρα έχει βελτιωθεί σημαντικά. Η Ελλάδα έχει πλέον ένα θετικό φορολογικό και νομικό πλαίσιο για την ίδρυση εταιρειών τεχνολογίας.»
Τα μελλοντικά σχέδια της Baresquare περιλαμβάνουν επέκταση στην αγορά των ΗΠΑ, αλλά και αξιοποίηση της τεχνολογίας του Tywin σε άλλους κλάδους πέραν του λιανεμπορίου.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr