Το λιανικό εμπόριο όντως είχε ξεχωριστές προσδοκίες από τις φετινές θερινές εκπτώσεις, που θα μπορούσαν να δώσουν στις επιχειρήσεις μία ανάσα ζωής μέσα στην βαθύτατη κρίση. Τη στιγμή μάλιστα που οι εμπορικές επιχειρήσεις είναι βέβαιο ότι εξάντλησαν όλα τα διαθέσιμα περιθώρια για την καλύτερη τιμολόγηση και χαμηλότερη τελική τιμή πώλησης των προϊόντων που προσέφεραν.
Η περίοδος των θερινών τακτικών εκπτώσεων τελικά, δεν εξελίχθηκε σε «προπομπό» σταθεροποίησης της συνεχώς μειούμενης κατανάλωσης στην αγορά. Ο εμπορικός κόσμος παρά τη μείωση του τζίρου στο λιανεμπόριο από την αρχή του χρόνου, συνεχίζει να ελπίζει σε ένα «φρένο» της πτώσης του. Ελπίδα η οποία κυρίως εδράζεται στη μεγάλη μείωση των τιμών την τελευταία τριετία σε ένδυση και υπόδηση από 28-37%.
Σύμφωνα λοιπόν με τις τελικές εκτιμήσεις των εμπόρων, οι καλοκαιρινές πωλήσεις των καταστημάτων και ιδιαίτερα κατά την διάρκεια των θερινών εκπτώσεων κινήθηκαν με αρνητικό πρόσημο, αλλά με ελάχιστα μικρότερο ποσοστό μείωσης.
Η εικόνα της κίνησης της καλοκαιρινής αγοράς και των εκπτώσεων δεν ήταν ίδια σε όλες τις περιοχές της χώρας. Θα μπορούσε κανείς να διακρίνει με μια σχετική ασφάλεια τέσσερις γεωγραφικές ζώνες ή «ταχύτητες» κατανάλωσης.
Στην πρώτη, κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα, καταγράφεται μια σταθερή μείωση της τάξεως του 15-20%. Στη δεύτερη στην ηπειρωτική χώρα, μια μέση μείωση 25-35%. Και δυστυχώς στις παραμεθόριες ακριτικές περιοχές μια καταλυτική και μεγάλη μείωση 40-60%. Οριακή μείωση 5-10% παρατηρήθηκε στις περισσότερες νησιωτικές περιοχές και σαφής σταθεροποίηση του τζίρου στα περυσινά επίπεδα σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς.
Παρόλα αυτά, είναι κρίσιμο να σημειωθεί ότι σε σύγκριση με την προηγούμενη περίοδο των εκπτώσεων 2012 όπου ο μέσος όρος μείωσης σε σύγκριση με το 2011 κυμάνθηκε στο -29%, οι φετινές εκπτώσεις παρουσίασαν οριακή βελτίωση, καταγράφοντας χαμηλότερο μέσο όρο μείωσης -25%.