Τζώρτζης Μονογυιός: Τέσσερις ημέρες μετά το σοκαριστικό δυστύχημα με την Ferrarti στη Βούλα που στοίχισε τη ζωή στον Τζώρτζη Μονογυιό και έστειλε βαριά τραυματισμένη στο νοσοκομείο τη σύζυγό του, οι Αρχές και οι εμπειρογνώμονες προσπαθούν να δουν τι πραγματικά έχει συμβεί.
Μιλώντας στο MEGA ο Γιώργος Καραμέρης, μηχανολόγος μηχανικός και εκπαιδευτής ασφαλούς οδήγησης, υπογράμμισε τα επικρατέστερα σενάρια κατά τα οποία η Ferrari έφυγε από την πορεία της καταλήγοντας στα δέντρα.
«Δε νομίζω να ήταν θέμα τρυπήματος ντεπόζιτου η φωτιά. Υπάρχει βαλβίδα ασφάλειας που κλείνει την τροφοδοσία του ντεπόζιτου σε περίπτωση σύγκρουσης. Είναι φτιαγμένα από ειδικά υλικά που μπορούν να αντιμετωπίσουν πολύ ισχυρές συγκρούσεις».
Όπως λέει ο κ. Καραμέρης, το επικρατέστερο σενάριο κατά το οποίο έφυγε ο έλεγχος από τον οδηγό, περιλαμβάνει τα κρύα λάστιχα και την ιπποδύναμη της Ferrari.
«Έφυγε με κρύα λάστιχα. Ένα αυτοκίνητο που έχει 720 άλογα και είναι πισοκίνητο, είναι πολύ δύσκολο να το ελέγξει κάποιος όταν τα άλογα αυτά προσπαθήσουν να βγουν στον δρόμο με κρύα ελαστικά».
Ο κ. Καραμέρης εκτιμά επίσης ότι «τα ηλεκτρονικά συστήματα είχαν απενεργοποιηθεί».
«Με το που έστριψε δεξιά στην στροφή, έχοντας απενεργοποιήσει τα ηλεκτρονικά, έχασε τον έλεγχο. Άρχισε να σπινιάρει με τους πίσω τροχούς και εκείνη την στιγμή ανέβηκε στο κράσπεδο», κατέληξε ο ειδικός.
Τζώρτζης Μονογυιός: Το τιμόνι μπορεί να «δείξει» τα αίτια πρόσκρουσης της Ferrari
Το τιμόνι της Ferrari φαίνεται να κρύβει σημαντικά στοιχεία για τα αίτια που προκάλεσαν το τροχαίο δυστύχημα και το θάνατο του 43χρονου Τζώρτζη Μονογυιού.
Το συγκεκριμένο supercar έχει πέντε θέσεις λειτουργίας στο τιμόνι του για τα ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος. Η 4η και 5η είναι αυτή που απενεργοποιεί το Traction Control System, δηλαδή το Σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης, και το ESP, το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας. Από τα πρώτα στοιχεία της πραγματογνωμοσύνης υπάρχουν ενδείξεις απενεργοποίησης του συστήματος ευστάθειας (ESP), κάτι που αν συνέβη, έκανε το γρήγορο αυτοκίνητο να υπερστρέψει σε ένα απότομο πάτημα του γκαζιού από τον οδηγό του.
Ολέθρια λάθη
«Σε περίπτωση που είχαν απενεργοποιηθεί τα ηλεκτρονικά ασφαλή συστήματα του αυτοκινήτου, αυτά δεν συγχωρούν λάθη και μπορεί τα αποτελέσματα να είναι ολέθρια», περιγράφει χαρακτηριστικά ο πραγματογνώμονας τροχαίων ατυχημάτων, Παναγιώτης Μαδιάς, στον «Ελεύθερο Τύπο». Από τις έως τώρα έρευνες της Τροχαίας Ελληνικού, δεν φαίνεται να υπάρχουν ίχνη φρεναρίσματος πριν από την πρόσκρουση του αυτοκινήτου σε πινακίδα της περιφέρειας και στη συνέχεια σε δέντρο, αλλά κάποια ίχνη υπερστροφής. Παράλληλα, ο πραγματογνώμονας της Τροχαίας διερευνά αν τα λάστιχα ήταν πολύ καινούργια και κερωμένα, φθαρμένα ή αγωνιστικά σλικ, με αποτέλεσμα να χαθεί η πρόσφυση του οχήματος στο δρόμο.
Στο μικροσκόπιο των ερευνών μπαίνει και η ταχεία ανάφλεξη στο υπερπολυτελές όχημα, αμέσως μετά το δυστύχημα. Η φωτιά ξέσπασε στη δεξαμενή καυσίμου στο κάθισμα του οδηγού, πιθανόν από τη σφοδρότητα της πρόσκρουσης και τη διαρροή καυσίμου. Τα ντεπόζιτα καυσίμων βρίσκονται κάτω από τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού και κάτω από τον μπροστινό χώρο αποσκευών. Σύμφωνα με τον Παναγιώτη Μαδιά, «ένα αυτοκίνητο τέτοιου κόστους και κατασκευής δεν είναι φυσιολογικό να παίρνει φωτιά με τόση ευκολία».
Εκτός κινδύνου
Οι αξιωματικοί της Τροχαίας συνεχίζουν την αναζήτηση βιντεοληπτικού υλικού και μαρτυριών. Φως στις έρευνες αναμένεται να ρίξει η κατάθεση της συζύγου του 43χρονου, που ήταν συνοδηγός στο πολυτελές αυτοκίνητο. Το Σάββατο υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση και νοσηλεύεται εκτός κινδύνου σε ιδιωτικό νοσοκομείο με