Γράφει η Ηλέκτρα Χατζοπούλου
Την Uber την είχα χρησιμοποιήσει πρώτη φορά στο Λονδίνο και αφορμή για να κατεβάσω την εφαρμογή και στην Ελλάδα ήταν μια πολύ δελεαστική έκπτωση των 20 ευρώ για την πρώτη σου διαδρομή. Στο αυτοκίνητο με περίμενε ο Παναγιώτης, μου άνοιξε την πόρτα, μου μίλησε στο πληθυντικό και με ρώτησε αν έχω κάποια ιδιαίτερη προτίμηση σε ραδιοφωνικό σταθμό. Αποκλείεται σκέφτηκα, τώρα θα ανάψει τσιγάρο, θα αρχίσει να με φωνάζει κοπελιά και στη συνέχεια θα μου αναλύσει την πολιτική της κυβέρνησης. Και όμως δεν έγινε τίποτα από όλα αυτά, αντιθέτως έφτασα στον εκτιμώμενο χρόνο προέλευσης και αφαιρέθηκε από την κάρτα μου το ποσό που μου είχε ανακοινώσει από πριν η εφαρμογή ότι θα αφαιρεθεί.
Ξαναπήρα Uber και αυτή τη φορά αποφάσισα να είμαι ομιλητική, ήθελα να μάθω για αυτή την εταιρεία καθώς μου είχε κεντρίσει το ενδιαφέρον. Ας μοιραστώ λοιπόν μαζί σας τι έμαθα. Οι οδηγοί έχουν σταθερό μισθό μαζί με κάποια bonus, δεν είναι ιδιώτες, όπως στο εξωτερικό, αλλά έχουν σταθερό ωράριο. Είναι πολύ σημαντικό να παραδίδουν το αυτοκίνητο καθαρό στην εταιρεία κατά το τέλος της βάρδιας τους και τουλάχιστον όσοι ρώτησα εγώ είναι ευχαριστημένοι με τους όρους της εργασίας τους.
Αυτό βέβαια που μου άρεσε πολύ είναι ότι το σύστημα βαθμολόγησης της Uber δεν ισχύει μόνο για τους πελάτες αλλά και για τους οδηγούς. Εγώ παίρνω πάντα πέντε αστεράκια, και όταν μου το είπε ένας οδηγός, αισθάνθηκα πολύ περήφανη. Επίσης, ένας οδηγός Uber μου εξήγησε ότι δεν έχουν δικαίωμα να πάρουν κάποιον από το δρόμο, αλλά μόνο αν τους καλέσουν.
Με βάση τα παραπάνω τα Uber δεν είναι ταξί, αλλά τα ταξί θα μπορούσαν να πάρουν μαθήματα από την Uber. Προσωπικά, η Uber κάνει καλό τόσο στην τσέπη μου όσο και τη ψυχική μου ηρεμία οπότε θα συνεχίσω να τη χρησιμοποιώ, ειδικά μετά την προσφορά που ανακοίνωσε σε συνεργασία με τη Mastercard.
Μονοπώλησα όμως τη συζήτηση και καλύτερα να μάθουμε κάποια πράγματα από την ίδια την εταιρεία, συνομιλώντας με την marketing manager της Uber στην Ελλάδα, Σαρίτα Βαρούχ.
Όπως ανέφερα παραπάνω τα Uber δεν είναι ταξί, θα θέλατε να το σχολιάσετε;
Η Uber δεν είναι ούτε ταξί ούτε όχημα. Η Uber είναι μία πλατφόρμα που δίνει τη δυνατότητα οικονομικής, ασφαλούς και αξιόπιστης μετακίνησης. Αυτό στο οποίο εσείς αναφέρεστε είναι η υπηρεσία uberX. Αυτή δίνει τη δυνατότητα σε κάθε πολίτη να μπορεί να καλέσει ένα αδειοδοτημένο όχημα με οδηγό και να ζήσει αυτό που εμείς ονομάζουμε… εμπειρία Uber. Η Uber, λοιπόν, αποτελεί την πλατφόρμα που οδηγεί τις μεταφορές από τον 20ο στον 21ο αιώνα. Είναι ο τρόπος με τον οποίο η τεχνολογία μπορεί να εξασφαλίσει ποιοτική μετακίνηση, αλλά και να προσφέρει ευκαιρίες απασχόλησης, σε μία μάλιστα περίοδο που η Ελλάδα το έχει απόλυτη ανάγκη.
Με ποια λογική δημιουργήθηκε το σύστημα βαθμολόγησης πελατών;
Μετά από κάθε διαδρομή, οι χρήστες της υπηρεσίας Uber καλούνται να αξιολογήσουν την εμπειρία μετακίνησής τους. Παρέχοντας τη δυνατότητα αμφίδρομης αξιολόγησης εξασφαλίζουμε την ασφάλεια και την ποιότητα της υπηρεσίας για όλους τους χρήστες της υπηρεσίας δηλαδή τόσο για τους χρήστες-επιβάτες αλλά και για τους συνεργάτες-οδηγούς.
Με ποια κριτήρια επιλέγετε τους οδηγούς uberX;
Οι οδηγοί είτε διαθέτουν τη δική τους επιχείρηση και χρησιμοποιούν την πλατφόρμα της Uber είτε είναι εργαζόμενοι σε αντίστοιχες επιχειρήσεις Τα κριτήρια πρωτίστως τα θέτει η ίδια η ελληνική νομοθεσία στο πλαίσιο της λειτουργίας της παρεχόμενης υπηρεσίας που είναι ενοικίαση αυτοκινήτου με οδηγό. Αυτό που γίνεται μέσα από την πλατφόρμα είναι ότι κάθε επιβάτης μπορεί να αξιολογεί τον οδηγό κάθε φορά που τον καλεί για μία διαδρομή. Με αυτόν τον τρόπο πιστοποιείται και εξασφαλίζεται η ποιότητα, η ασφάλεια και η αξιοπιστία της υπηρεσίας. Συγκεκριμένα στην Ελλάδα, έχουμε από τις υψηλότερες βαθμολογίες οδηγών στην Ευρώπη, γεγονός που μας κάνει εξαιρετικά περήφανους.
Ποια είναι η πολιτική σας απέναντι στο bullying των οδηγών ταξί;
Δεν θα το διατύπωνα έτσι. Είναι υπερβολικό, ειδικά για την πλειοψηφία των οδηγών ταξί που θέλουν να παρέχουν σύγχρονες και ποιοτικές υπηρεσίες μεταφοράς. Άλλωστε η υπηρεσία uberTAXI απευθύνεται και χρησιμοποιείται από οδηγούς ταξί. Αυτό που θα ήθελα ωστόσο να τονίσω είναι ότι κάθε φορά που η τεχνολογία αλλάζει τα δεδομένα βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής των πολιτών -και αυτό συμβαίνει με τη χρήση εφαρμογών και στον τομέα της μετακίνησης- είναι φυσιολογικό να υπάρχει αβεβαιότητα και ανησυχία. Το ζήτημα, λοιπόν, είναι να μπορείς να ελαχιστοποιήσεις τις αρνητικές επιπτώσεις σε όσους επαγγελματίες δυσκολεύονται να ακολουθήσουν τις εξελίξεις. Αυτό απαιτεί διάλογο και κατανόηση από όλες τις πλευρές. Και η Uber είναι έτοιμη να συνεισφέρει θετικά προς αυτήν την κατεύθυνση.
Μετά το “UberGIVING” θα δούμε κάτι αντίστοιχο;
Θα δείτε πολλές αντίστοιχες πρωτοβουλίες. Όπου μπορούμε να συνδράμουμε σε αντίστοιχες κοινωνικές πρωτοβουλίες- όπως αυτή της Τράπεζας Τροφίμων, θα το κάνουμε με χαρά. Άλλωστε η συνεισφορά στην κοινωνία και στην οικονομία είναι μέσα στη φιλοσοφία της ίδιας της εφαρμογής της Uber. Από τη μία, φροντίζει να παρέχει οικονομική, ασφαλή και αξιόπιστη μετακίνηση. Σύγχρονη, με σεβασμό προς το περιβάλλον ενώ ταυτόχρονα προσφέρει στην πράξη σημαντικές ευκαιρίες απασχόλησης. Κι από την άλλη, ως ψηφιακή πλατφόρμα, εξασφαλίζει διαφάνεια σε κάθε συναλλαγή.
Πότε θα ενεργοποιήσετε πάλι την προσφορά με τις δέκα δωρεάν διαδρομές, γιατί οι δικές μου τελείωσαν; (γέλια)
Αν χρησιμοποιείτε τακτικά την υπηρεσία, γνωρίζετε ότι οι προσφορές μας είναι συνεχείς και αφορούν τόσο στους νέους χρήστες της, αλλά και σε αυτούς που ήδη τη χρησιμοποιούν. Να είστε βέβαιη ότι σε ένα από τα επόμενα… κλικ σας, θα δείτε την επόμενη προσφορά. Μέχρι τότε όμως μπορείτε συστήνοντας σε φίλους που δεν έχουν δοκιμάσει την υπηρεσία, να κερδίζετε εκπτώσεις στις Uber μετακινήσεις σας!