Το σχέδιο του Υπουργείου και τις παρεμβάσεις που έχουν ήδη δρομολογηθεί αλλά και αυτές που σκοπεύουν να πραγματοποιηθούν στα σχολεία και στα ΑΕΙ και ΤΕΙ ανακοίνωσε στη σημερινή συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου.
Όσον αφορά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, προβλέπεται δίχρονο υποχρεωτικό νηπιαγωγείο με έμφαση στη διαφοροποιημένη παιδαγωγική, ολοήμερος τύπος σχολείου και στα ολιγοθέσια δημοτικά, μείωση των μαθητών στις τάξεις, αναβάθμιση της ελεύθερης ζώνης στο δημοτικό, διεύρυνση της περιγραφικής ποιοτικής αξιολόγησης, αναβάθμιση των καλλιτεχνικών μαθημάτων, διεύρυνση θεσμού βιβλιοθήκης και ένταξη των προσφυγόπουλων σταδιακά στα σχολεία.
Σχετικά με τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα γυμνάσια, το πλάνο αποσκοπεί στην ύπαρξη εκπαιδευτικού χρόνου ωφέλιμου για τους μαθητές και απαλαγμένου από περιττές εξετάσεις. Σημαντικό για την ομαλή πορεία είναι να μην υπάρχουν πλέον περιορισμοί στην πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία για ευπαθείς κοινωνικά ομάδες και τα σχολεία να είναι κοντά στα παιδιά και στα προβλήματα που τα απασχολούν. Τα τρίμηνα θα μετατραπούν σε τετράμηνα, τα μαθήματα για τις προαγωγικές εξετάσεις θα μειωθούν σε τέσσερα, θα υπάρξει επέκταση της ενισχυτικής διδασκαλίας, το σχολικό έτος θα λήγει στις 31 Μαΐου, θα επεκταθεί ο θεσμός της βιβλιοθήκης και οι βιωματικές δράσεις, θα κατοχυρωθεί το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας και θα υπάρξει αναβάθμιση της ειδικής αγωγής.
Για τις τάξεις του Λυκείου προβλέπεται αναμόρφωση της Β’ και Γ’ Λυκείου, αλλά και περιορισμός της ύλης και των τριών τάξεων. Η Α’ Λυκείου θα είναι κοινή για ΕΠΑΛ και ΓΕΛ. Θα ενισχυθεί η τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση -πέρα από τις πρόσθετες ειδικότητες θα υπάρξει και ένα μεταλυκειακό έτος, ως τάξη μαθητείας για τους απόφοιτους με πλήρη επαγγελματικά και ασφαλιστικά δικαιώματα, σε δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς. Παράλληλα οι γνώσεις των εκπαιδευτικών και οι μέθοδοί τους θα αναβαθμίζονται και θα υπάρχει αξιολόγησή τους. Η χρηματοδότηση σκοπεύεται να αυξηθεί.
Όσον αφορά στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι επιθυμητή η αύξηση της έρευνας, της παραγωγής γνωσης και της καινοτομίας, με τη διαμόρφωση Ενιαίων Χώρων Έρευνας και Εκπαίδευσης για ΑΕΙ, ΤΕΙ και ερευνητικά κέντρα. Σημαντική κρίνεται και η υποστήριξη της σύνδεσης της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, καθώς επίσης και της καινοτομίας με την ανάπτυξη. Η εξ αποστάσεων εκπαίδευση θα έχει ιδιαίτερη υποστήριξη και προβλέπεται να υπάρξει κοινωνική μέριμνα και υποτροφίες για τις ευάλωτες ομάδες των φοιτητών.
Προκειμένου να υλοποιηθούν τα παραπάνω, το Υπουργείο έχει προβεί στη σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού (ΕΣΕΚΑΑΔ), στη θέσπιση Περιφερειακών Συμβουλίων Ανώτατης Εκπαίδευσης, στην Επιτροπή Οικονομικών και στήριξη νέων επιστημόνων.