Η Volvo Cars δίνει στη δημοσιότητα τις πρώτες λεπτομέρειες για τα κινητήρια συστήματα που θα εξοπλίζουν το Νέο Volvo XC90. Ανήκουν όλα στη νέα οικογένεια προηγμένων δίλιτρων κινητήρων Drive-E και θα προσφέρουν στο Νέο Volvo XC90 ισχύ έως και 400 ίππους ενώ οι εκπομπές CO2 θα είναι εντυπωσιακά χαμηλές για αυτοκίνητο μεγέθους SUV, φτάνοντας έως και το επίπεδο των 60 γρμ./χλμ.! Χάρη στους κινητήρες Drive-E, το Νέο XC90 θα είναι τόσο το πιο ισχυρό όσο και το πλέον «καθαρό» μοντέλο στην κατηγορία του! Οι νέοι κινητήρες Drive-E της Volvo έχουν ως κύριο χαρακτηριστικό ότι είναι αποκλειστικά δίλιτροι και τετρακύλινδροι. Διαθέτουν εντυπωσιακές τεχνικές προδιαγραφές ισχύος που συνδυάζονται με κορυφαία στην κατηγορία τους στοιχεία κατανάλωσης. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά αναμένονται να έχουν οι δύο πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, D4 και D5. Για όσους προτιμούν τη βενζίνη, διαθέσιμες θα είναι οι Τ5 και Τ6 ενώ στην κορυφή της λίστας βρίσκεται η Τ8 έκδοση, με υβριδική τεχνολογία, παρόμοια με αυτήν που η Volvo παρουσίασε στο V60 Plug-in Hybrid! Πιο αναλυτικά, οι επιλογές σε κινητήρες έχουν ως εξής:
Πετρέλαιο
• D5 με ισχύ 225 ίππους, 48 χλγρμ. ροπής και κατανάλωση περίπου 6 λίτρ./100 χλμ. Η συγκεκριμένη έκδοση έχει διπλή υπερτροφοδότηση: ένας μηχανικός υπερσυμπιεστής (κομπρέσορας) λειτουργεί άμεσα από την περιοχή των στροφών πάνω από το ρελαντί, χαρίζοντας μία αμεσότητα και γραμμική λειτουργία που συναντάται στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες πολύ υψηλής ισχύος, ενώ ένας υπερσυμπιεστής καυσαερίων (turbo) ενεργοποιείται όταν η ροή αέρα γίνεται μεγαλύτερη.
• D4 turbodiesel με ισχύ 190 ίππους, 40,8 χλγρμ. ροπής και κατανάλωση περίπου 5 λίτρ./100 χλμ.
Βενζίνη
• Τ6 με ιπποδύναμη 320 ίππων, 40,8 χλγρμ. ροπής και διπλή υπερτροφοδότηση όπως και στην D5, με συνδυασμό μηχανικού υπερσυμπιεστή (κομπρέσορα) και υπερσυμπιεστή καυσαερίων (turbo)
• Τ5 με ισχύ 254 ίππους και 35,7 χλγρμ. ροπής
Υβριδική έκδοση
Με την ένδειξη Τ8 και το χαρακτηριστικό όνομα ‘Twin Engine’, η υβριδική έκδοση του Νέου XC90 είναι σίγουρα η κορυφαία. Από άποψη ισχύος, αυτή φτάνει τους 400 ίππους ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 θα είναι περίπου μόλις 60 γρμ./χλμ.. Πρόκειται για ένα συνδυασμό υβριδικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου και αυτοκινήτου υψηλών επιδόσεων, στον ίδιο τρόπο υλοποίησης που γνωρίσαμε στο V60 Plug-in Hybrid. Η διαφορά εδώ είναι ότι διαθέτει βενζινοκινητήρα, φυσικά δίλιτρο τεχνολογίας Drive-E, με υπερσυμπίεση και turbo, που δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς ενώ ένας ηλεκτροκινητήρας 80 ίππων (60 kW) δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς. Η αυτονομία μόνο με ηλεκτροκίνηση θα είναι περίπου 40 χιλιόμετρα ενώ η αποδιδόμενη ροπή θα ξεπερνά τα 65 χλγρμ.
Η επίδοση του Νέου XC90 στις εκπομπές CO2 θα ενισχύσει την υπεροχή της Volvo Cars στις φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες που διαθέτει στην αγορά. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η Volvo Cars πέτυχε μια κορυφαία στην αγορά μείωση των μέσων εκπομπών του στόλου της, κατά 8,4%, από το 2012 στο 2013.