Ως πρώτο βήμα, οι δύο γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας σχεδιάζουν να δημιουργήσουν τρία νέα ηλεκτρικά επαγγελματικά μοντέλα. Ως βάση για την VW και Ford θα χρησιμοποιηθεί, η πλατφόρμα Modular Electric Toolkit (MEB) της Volkswagen. Η βάση αυτή θα χρησιμοποιηθεί για ένα ηλεκτρικό όχημα με δυνατότητα και αυτόνομης κίνησης που στοχεύει στην ευρωπαϊκή αγορά. Δεν έχουν δημοσιευτεί λεπτομέρειες σχετικά με το εν λόγω μοντέλο, αλλά η Ford είπε ότι θα το παρουσιάσει το 2023. Επίσης η Ford θα αναπτύξει ένα μεσαίου μεγέθους ελαφρύ ανοιχτό φορτηγό με πλατφόρμα από την Volkswagen Commercial Vehicles για επιλεγμένες αγορές. Πρόκειται για το Ford Ranger επόμενης γενιάς, στο οποίο η VW θα βασίσει το επόμενο Amarok.
Τέλος, οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες θα ετοιμάσουν δύο ακόμη μοντέλα: Η Volkswagen Commercial Vehicles θα αναπτύξει ένα μεσαίο φορτηγό/delivery πόλης που θα χρησιμοποιηθεί επίσης από τη Ford, ενώ η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία θα σχεδιάσει ένα φορτηγό στην κατηγορία ενός τόνου που θα προσθέσει επίσης η VW στην γκάμα της. Δεν υπάρχουν περισσότερες λεπτομέρειες, αλλά το delivery van θα μπορούσε να είναι το πρόσφατα αποκαλυφθέν 2021 VW Caddy, ενώ το όχημα ενός τόνου θα μπορούσε να είναι το Ford Transit Custom επόμενης γενιάς.
Μέσω της συνεργασίας τους, και οι δύο κατασκευαστές σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν «σημαντικές συνέργειες από το κοινό κόστος ανάπτυξης ως και κάποιες συνεργίες παραγωγής». Σε αντίθεση με την Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance, η παγκόσμια συμμαχία Volkswagen-Ford δεν συνεπάγεται διασταυρούμενη ιδιοκτησία μεταξύ των εταιρειών.