Η AP Moller-Maersk A/S, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρία μεταφοράς κοντέινερ στον κόσμο, δήλωσε ότι ετοιμάζεται να ξαναρχίσει τις πλεύσεις μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, χάρη στην πολυεθνική ναυτική ομάδα δράσης για την προστασία των πλοίων από επιθέσεις ανταρτών Χούτι από την Υεμένη.
«Εργαζόμαστε επί του παρόντος σε σχέδια για τα πρώτα πλοία που θα πραγματοποιήσουν τη διέλευση και αυτό θα συμβεί όσο το δυνατόν συντομότερα επιχειρησιακά», ανέφερε η εταιρεία την Κυριακή σε σχετική ανακοίνωση. «Η διασφάλιση της ασφάλειας των εργαζομένων μας είναι υψίστης σημασίας και η νούμερο ένα προτεραιότητά μας για τον χειρισμό της δύσκολης κατάστασης στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας/Κόλπου του Άντεν», προσθέτει.
Η ανακοίνωση ήρθε μόλις δύο ημέρες αφότου η εταιρεία με έδρα την Κοπεγχάγη είπε ότι φοβόταν ότι το χάος στην Ερυθρά Θάλασσα – που προκαλείται από επιθέσεις με drone από τους Χούτι, αντιδώντας για τον πόλεμο Ισραήλ-Χαμάς – θα συνεχιστεί για μήνες.
Στη δήλωσή της την Κυριακή, η Maersk είπε ότι η δημιουργία της Επιχείρησης Prosperity Guardian, μιας ναυτιλιακής ομάδας δράσης που συστάθηκε από τις ΗΠΑ και συμμαχικές χώρες, είναι «τα πιο ευπρόσδεκτα νέα για ολόκληρο τον κλάδο». Οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί τους λένε ότι εξετάζουν πιθανή στρατιωτική δράση κατά των Χούτι, τους οποίους υποστηρίζει το Ιράν.
Εν μέσω ανησυχιών ότι ο πόλεμος Ισραήλ-Χαμάς μπορεί να εξελιχθεί σε περιφερειακή σύγκρουση, οι ΗΠΑ κατηγόρησαν το Ιράν αυτό το Σαββατοκύριακο ότι βρίσκεται πίσω από μια επίθεση σε δεξαμενόπλοιο στον Ινδικό Ωκεανό.
Εν τω μεταξύ, ευρωπαϊκές χώρες δήλωσαν ότι αρνούνται να τεθούν υπό αμερικανική διοίκηση στις επιχειρήσεις προστασίας των εμπορικών πλοίων από τις επιθέσεις των Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα, προκαλώντας σύγχυση στη διεθνή ναυτιλία.
Η Maersk τόνισε την Κυριακή ότι, ενώ επανέρχεται η διέλευση στην Ερυθρά Θάλασσα, «ο συνολικός κίνδυνος δεν εξαλείφεται στην περιοχή». Η εταιρεία είπε ότι «δεν θα διστάσει» να επανεκτιμήσει την κατάσταση ασφάλειας για τα πλοία και τους υπαλλήλους της.
Τις προηγούμενες εβδομάδες, οι επιθέσεις των Χούτι είχαν προκαλέσει ευρεία αποφυγή της Ερυθράς Θάλασσας από δεκάδες εμπορικά πλοία.
Πηγή euro2day.gr