Όσο περνάει ο χρόνος, η υπόθεση της κατεδάφισης του αυθαίρετου τμήματος του Coco Mat Athens BC γίνεται ολοένα πιο σύνθετη, ευνοώντας εκ του αποτελέσματος τους ιδιοκτήτες του ξενοδοχείου, το οποίο παραμένει στο… ύψος του. Τι ακριβώς συμβαίνει;
Η καθαίρεση των τελευταίων ορόφων (άνω των 24 μέτρων) του ξενοδοχείου Coco Mat Athens BC, οι οποίοι έχουν κριθεί αυθαίρετοι και κατεδαφιστέοι βάσει της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, έχει εξελιχθεί σε ένα δικαστικό και γραφειοκρατικό σίριαλ και κανείς δεν γνωρίζει πότε θα δούμε το τελευταίο του επεισόδιο.
Παράλληλα, η εταιρεία Μπλε Κέδρος ΑΕΕΑΠ, στο χαρτοφυλάκιο της οποίας είναι το ξενοδοχείο που βρίσκεται στην περιοχή Μακρυγιάννη, έχει επιδοθεί σε ένα μπαράζ νομικών ενεργειών, οι οποίες, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της LiFO, ανέρχονται σε τριάντα δικαστικές και διοικητικές προσφυγές.
Η πιο πρόσφατη νομική της ενέργεια είναι η αγωγή που κατέθεσε κατά του δήμου Αθηναίων, την οποία έχει στα χέρια της LiFO. Με την αγωγή αυτή η ιδιοκτήτρια αξιώνει να της καταβληθεί από τον δήμο το ποσό των 6.088.805.79 ευρώ, δηλαδή αυτό που πρέπει να πληρώσει στον δήμο για τις κατασκευές του ακινήτου που έχουν χαρακτηριστεί αυθαίρετες από τις υπηρεσίες δόμησης.
Η καθαίρεση των τελευταίων ορόφων (άνω των 24 μέτρων) του ξενοδοχείου Coco Mat Athens BC, οι οποίοι έχουν κριθεί αυθαίρετοι και κατεδαφιστέοι βάσει της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, έχει εξελιχθεί σε ένα δικαστικό και γραφειοκρατικό σίριαλ και κανείς δεν γνωρίζει πότε θα δούμε το τελευταίο του επεισόδιο.
Πολλά τα ερωτήματα
Γιατί δεν έχει προχώρησε όμως ακόμα η μερική κατεδάφιση των αυθαίρετων τμημάτων του Coco Μat Athens BC; Ποια είναι η τελευταία προθεσμία που έδωσε το ΣτΕ για την καθαίρεση των αυθαίρετων κατασκευών του ξενοδοχείου, ποιος έχει την ευθύνη για τις εξειδικευμένες μελέτες που χρειάζεται η απαιτητική επέμβαση της μερικής κατεδάφισης; Υπάρχουν πολλές απαντήσεις για όλα τα παραπάνω, οι οποίες όμως καταλήγουν σε ένα συμπέρασμα: η απόφαση του ΣτΕ για το συγκεκριμένο ξενοδοχείο προχωράει με πολύ αργούς ρυθμούς και καθυστερήσεις.
Το ξενοδοχείο παραμένει εν λειτουργία, παρά την απόφαση ολικής σφράγισης από το υπουργείο Τουρισμού που λήφθηκε τον περασμένο Αύγουστο. Με προσωρινές διαταγές του δικαστηρίου στο οποίο προσέφυγε η ιδιοκτήτρια εταιρεία, το ξενοδοχείο λειτουργεί μέχρι την εκδίκαση των αιτήσεων αναστολών που κατέθεσε για την απόφαση της σφράγισης.
Και, βεβαίως, παραμένει στο ύψος του… και θα παραμείνει μέχρι να ολοκληρωθούν οι χρονοβόροι και εξειδικευμένοι διαγωνισμοί των μελετών και της κατεδάφισης των επιπλέον ορόφων από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, οι οποίοι ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει.
Τον περασμένο Σεπτέμβριο, λίγο πριν εκπνεύσει η διορία που έδωσε το Συμβούλιο Συμμόρφωσης του ΣτΕ, «η εταιρεία όφειλε να εκπονήσει κατά την κρίση της μελέτες προς τον σκοπό της κατεδάφισης», όπως αναφέρεται στο πρακτικό στο ΣτΕ. Τον ίδιο μήνα, όμως, η εταιρεία γνωστοποίησε την άρνησή της να αναλάβει την εκπόνηση αυτών των μελετών, επικαλούμενη τις ιδιαίτερες δυσχέρειες του έργου, κι αυτό ο νόμος τής δίνει το δικαίωμα να το κάνει.
Με αγωγή κατά του δήμου ζητά τα λεφτά των προστίμων
Μία από τις τελευταίες νομικές ενέργειες της Μπλε Κέδρος είναι η αγωγή κατά του δήμου Αθηναίων στα τέλη Ιανουαρίου του 2024. Με την αγωγή αυτή η εταιρεία αξιώνει την καταβολή του ποσού των 6.088.805.79 εκατ. ευρώ.
Αυτό είναι το ποσό των προστίμων που της επιβλήθηκαν και είναι υποχρεωμένη να καταβάλει για τους τελευταίους ορόφους του ξενοδοχείου που κρίθηκαν αυθαίρετοι και κατεδαφιστέοι από τον δήμο, με βάση την απόφαση του ΣτΕ.
Στην αγωγή της υποστηρίζει ότι «έχει βρεθεί υποχρεωμένη να πληρώνει, εν είδει χρηματικής κύρωσης, ένα δυσθεώρητο πρόστιμο αυθαιρέτων» για το οποίο, όπως λέει, «δεν φέρει καμία απολύτως ευθύνη».
Coco Mat Athens BC: Μπαράζ νομικών ενεργειών από την εταιρεία και πουθενά κατεδάφισηFacebook Twitter
Το κόστος της κατεδάφισης και της αποκατάστασης του κτιρίου δεν είναι ακόμη γνωστό και θα προσδιοριστεί από τη μελέτη που θα γίνει.
Με την αγωγή αυτή η Μπλε Κέδρος εγείρει θέμα αστικής ευθύνης της διοίκησης. Ισχυρίζεται δηλαδή ότι ο δήμος παρανόμησε, προκαλώντας στην εταιρεία «ανεπανόρθωτη οικονομική βλάβη». Πώς συνέβη κάτι τέτοιο;
Η Μπλε Κέδρος υποστηρίζει ότι κατασκεύασε το ξενοδοχείο με νόμιμες άδειες τις οποίες εξέδωσε ο δήμος, ο οποίος όμως στη συνέχεια χαρακτήρισε αυθαίρετες τις κατασκευές, για την ανέγερση των οποίων είχε χορηγήσει ο ίδιος νομίμως άδεια, όπως ισχυρίζεται.
«Για την έκδοση τόσο της έγκρισης όσο και της τελικής άδειας δόμησης τηρήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες που ακολουθούνταν, μέχρι τότε, παγίως από τις αρμόδιες πολεοδομικές υπηρεσίες του δήμου Αθηναίων», αναφέρει στην αγωγή της η εταιρεία. Όπως επίσης και όλες οι «ακολουθούμενες διαδικασίες εκ μέρους των αρχαιολογικών υπηρεσιών». Η εταιρεία ισχυρίζεται, μεταξύ άλλων, ότι θεωρούσε πως το ζήτημα της νομιμότητας των αδειών της είχε οριστικά κλείσει μετά την ευνοϊκή γι’ αυτήν τελεσίδικη δικαστική απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών το 2018. Τότε, όπως λέει, «κρίθηκε ότι η άδεια και έγκριση δόμησης της εταιρείας μας ήταν απολύτως σύννομες».
Σύμφωνα με την έκθεση αυτοψίας, αυθαίρετα και κατεδαφιστέα χαρακτηρίστηκαν το δώμα (πέργκολα, αίθριο, 193 τ.μ. κλειστών χώρων, φυτεμένο δώμα), ο δέκατος (360 τ.μ.), ένατος (392 τ.μ.) και όγδοος όροφος (347 τ.μ.), καθώς και περίπου ο μισός έβδομος (145 τ.μ.). Επιβλήθηκε πρόστιμο ανέγερσης που υπολογίστηκε σε 4.717.857, 80 εκατ. ευρώ και ετήσιο πρόστιμο διατήρησης 2.358.328,90 εκατ. ευρώ.
Τότε η εταιρεία προσέφυγε στο Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΣΥΠΟΘΑ), ένα όργανο στο οποίο έχουν δικαίωμα να προσφεύγουν οι πολίτες όταν θεωρούν ότι μια απόφαση της διοίκησης για πολεοδομικά θέματα είναι άδικη ή καταχρηστική γι’ αυτούς.
Το ΣΥΠΟΘΑ αναμόρφωσε τα πρόστιμα σε 4.059.203,86 και 2.029.601,93 εκατ. ευρώ. Μετά τον επανυπολογισμό των προστίμων ακολούθησε η διαδικασία είσπραξή τους. Αν και ασκήθηκε αίτηση αναστολής εκτέλεσης κατά της πράξης ταμειακής βεβαίωσης των προστίμων από την εταιρεία, απορρίφθηκε από το δικαστήριο και έτσι η εταιρεία προχώρησε σε διακανονισμό για την καταβολή των προστίμων σε έντοκες δόσεις, όπως συνήθως διακανονίζονται οι οφειλές προς το Δημόσιο.
Με την αγωγή που κατέθεσε η εταιρεία, ωστόσο, υποστηρίζει ότι τόσο το ποσό των προστίμων που ήδη έχει καταβληθεί όσο και αυτό που πρέπει να καταβάλει είναι «ζημία που έχει υποστεί η εταιρεία» από τις παρανομίες του δήμου. Και επιφυλάσσεται, όπως λέει, και για νέα αγωγή αποζημίωσης «προς αποκατάσταση του συνόλου της οικονομικής ζημιάς και της ηθικής βλάβης που έχει υποστεί η εταιρεία μας από τις παρανομίες του Δημοσίου».
«Κρύβουν κι άλλοι την Ακρόπολη»
Ένα από τα επιχειρήματα που έχουν χρησιμοποιήσει οι μεγαλομέτοχοι της Μπλε Κέδρος, Πωλ και Μάικ Ευμορφίδης, είναι ότι στην περιοχή Μακρυγιάννη υπάρχουν περισσότερα από είκοσι κτίρια που υπερβαίνουν το επιτρεπόμενο ύψος και πως η απόφαση του ΣτΕ, που αφαίρεσε ύψος από το ξενοδοχείο της εταιρείας, θίγει την αρχή της ισονομίας.
Όπως είπε τον Δεκέμβριο του 2022 ο Π. Ευμορφίδης στη LiFO: «Πρέπει να γκρεμιστούν και να μπει πρόστιμο και σ’ αυτά». Αλλά και ο Μ. Ευμορφίδης έχει δηλώσει δημόσια για το ζήτημα αυτό πως «το δίκαιο δεν εφαρμόζεται αλά καρτ». Ένα έγγραφο του υπουργείου Πολιτισμού που έχει η LiFO δείχνει ότι ο Π. Ευμορφίδης κινήθηκε και προς αυτή την κατεύθυνση, δηλαδή της ανάδειξης του προβλήματος νομιμότητας που θεωρεί ότι έχουν και πολλά άλλα κτίρια στην ίδια περιοχή.
Σύμφωνα με το έγγραφο του υπουργείου Πολιτισμού, ο Π. Ευμορφίδης και άλλα τρία πρόσωπα με το ίδιο επώνυμο κατέθεσαν τον περασμένο Σεπτέμβριο 9 έγγραφες καταγγελίες/αιτήσεις για την ανάκληση οικοδομικών αδειών 9 ακινήτων που βρίσκονται στην περιοχή στην οποία έχει ανεγερθεί το ξενοδοχείο Coco Mat Athens BC.
Coco Mat Athens BC: Μπαράζ νομικών ενεργειών από την εταιρεία και πουθενά κατεδάφισηFacebook Twitter
Η απόφαση του ΚΑΣ έκρινε ότι το ξενοδοχείο με το υπερβολικό ύψος (36,65 μ.) και τον όγκο του βλάπτει τα μνημεία της Ακρόπολης και τον περιβάλλοντα χώρο τους.
Σύμφωνα με το έγγραφο, εκτός από την ανάκληση των αδειών, ζητούν «την εξέταση/επανεξέταση των υποθέσεών του από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο λόγω του ύψους των κτιρίων, για την προστασία του μείζονος σημασία μνημείο της Ακροπόλεως».
Η Εταιρεία Μπλε Κέδρος δεν έχει κρύψει ποτέ ότι θα εξαντλήσει όλα τα περιθώρια που της δίνει ο νόμος: «Το οπλοστάσιο των ένδικων μέσων είναι μεγάλο τόσο στο επίπεδο της ελληνικής όσο και της ευρωπαϊκής έννομης τάξης και θα το χρησιμοποιήσουμε από το Α μέχρι το Ω», έχει πει ο Μ. Ευμορφίδης.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις νομικών, «η Μπλε Κέδρος στοχεύει στην εξάντληση όλων των ένδικων μέσων που έχει στη διάθεσή της και στη συνέχεια να προσφύγει στο ευρωπαϊκό δικαστήριο. Κι αυτό κάνει αυτήν τη στιγμή».
Μελέτες τον Μάιο, και για την κατεδάφιση βλέπουμε
Τον περασμένο Νοέμβριο, για 3η συνεχόμενη φορά παρενέβη το Τριμελές Συμβούλιο Συμμόρφωσης του ΣτΕ για την υπόθεση του Coco Mat Athens BC που χτίστηκε στην περιοχή Μακρυγιάννη.
Το όργανο αυτό παρεμβαίνει για την εφαρμογή και τη συμμόρφωση της διοίκησης με τις αποφάσεις του ΣτΕ μετά από σχετικό αίτημα των εκάστοτε ενδιαφερομένων.
Αυτήν τη φορά το Συμβούλιο Συμμόρφωσης έδωσε προθεσμία έξι μηνών στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής να προχωρήσει τον διαγωνισμό για τις μελέτες κατεδάφισης των κατασκευών του ξενοδοχείου που έχουν χαρακτηριστεί αυθαίρετες. Η προθεσμία αυτή λήγει στα μέσα Μαΐου και στη συνέχεια θα πρέπει να γίνει δεύτερος διαγωνισμός από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση για την αφαίρεση των αυθαίρετων κατασκευών.
Η ευθύνη για την εκπόνηση αυτών των εξειδικευμένων μελετών πέρασε στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση της Αττικής μετά την άρνηση της Μπλε Κέδρος τον περασμένο Σεπτέμβριο να αναλάβει την εκπόνησή τους, κάτι που ο νόμος τής επιτρέπει να το κάνει.
Η προθεσμία των έξι μηνών δόθηκε γιατί το Συμβούλιο Συμμόρφωσης του ΣτΕ αναγνώρισε την «τεκμηριωμένη δυσχέρεια της διαδικασίας κατεδάφισης». Για τη μερική αφαίρεση των τελευταίων ορόφων, οι οποίοι βρίσκονται πάνω από τα 24 μέτρα του ξενοδοχείου, απαιτούνται εξειδικευμένες μελέτες.
Χρονοβόρα και δύσκολη
Η υπόθεση της κατεδάφισης, βάσει των όσων αναφέρονται στο πρακτικό του Συμβουλίου Συμμόρφωσης, δεν θα είναι απλή και θα είναι σίγουρα χρονοβόρα.
Στο πρακτικό του Συμβουλίου Συμμόρφωσης του ΣτΕ παρατίθενται στοιχεία από τα ενημερωτικά έγγραφα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, η οποία έχει αναλάβει την όλη διαδικασία. Εκεί καταγράφεται ότι θα απαιτηθεί μια σειρά εξειδικευμένων μελετών, γιατί «το συγκεκριμένο αντικείμενο κατεδάφισης δεν είναι κατασκευή ή κτίσμα συνδεδεμένο με το έδαφος αλλά οι τελευταίοι όροφοι (άνω των 24 μ.) υφισταμένου δεκαώροφου κτιρίου».
Ακριβώς επειδή, όπως αναφέρεται, «είναι πιθανή η μεταβολή της στατικότητας του νομίμου τμήματος» του ξενοδοχείου, αφού «η στατική μελέτη εκπονήθηκε για ενιαίο φορέα», η κατεδάφιση θα πρέπει να περιλαμβάνει μια σειρά εξειδικευμένων μελετών. «Η μελέτη κατεδάφισης θα περιλαμβάνει και μελέτη για τον στατικό και αντισεισμικό έλεγχο του φέροντος οργανισμού, ενώ είναι πιθανό να απαιτηθούν και επιπλέον μελέτες υποστήριξης, αντιστήριξης ή ενίσχυσης του εναπομείναντος τμήματος ή και των όμορων κτιρίων, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και εργαστηριακοί έλεγχοι της ποιότητας του σκυροδέματος», αναφέρει.
Με αυτά τα δεδομένα, το Συμβούλιο Συμμόρφωσης του ΣτΕ έδωσε τον περασμένο Νοέμβριο εξάμηνη προθεσμία μέσα στην οποία θα πρέπει να τρέξει ο διαγωνισμός για την ανάθεση αυτής της πολυδιάστατης μελέτης, η οποία θα περιλαμβάνει όλες τις επιμέρους μελέτες που προαναφέρθηκαν.
Εφόσον ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και επιλεγεί ο ανάδοχος της μελέτης, στη συνέχεια θα ανατεθεί με άλλον διαγωνισμό η εκτέλεση της κατεδάφισης.
Πώς φτάσαμε από το 2019 στο 2024 και ίσως ακόμη πιο πέρα…
Πώς φτάσαμε από το 2019, που εκδόθηκε απόφαση του ΣτΕ, στο 2024, με την κατεδάφιση των αυθαίρετων ορόφων να τοποθετείται σε απροσδιόριστο χρόνο; Οι απαντήσεις δίνονται μέσα από τα πρακτικά των τριών παρεμβάσεων του Συμβουλίου Συμμόρφωσης του ΣτΕ.
Με την απόφαση του 2019 του ΣτΕ ακυρώθηκε η αναθεώρηση της οικοδομικής άδειας του Coco-Μat Athens BC που εκδόθηκε το 2019 και διαπιστώθηκε η μη νομιμότητα της αρχικής άδειας που εκδόθηκε το 2017 ως προς το ύψος.
Η ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ότι καμία από τις δύο άδειες δεν είχε εγκριθεί από την/τον υπουργό Πολιτισμού, μετά τη σύμφωνη γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, όπως προβλέπει ο αρχαιολογικός νόμος, αφού το κτίριο ανεγέρθηκε μέσα στον αρχαιολογικό χώρο των Αθηνών και κοντά στην Ακρόπολη.
Στη συνέχεια η διοίκηση θα έπρεπε να συμμορφωθεί με τη δικαστική απόφαση. Το υπουργείο Πολιτισμού τον Ιούλιο του 2020 ανταποκρίθηκε στην απόφαση, μη εγκρίνοντας τη μελέτη ανέγερσης του ξενοδοχείου ως προς το ύψος της μετά από εισήγηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ).
Η απόφαση του ΚΑΣ, βάσει της οποίας διαμορφώθηκε αυτή η υπουργική απόφαση συμμόρφωσης, έκρινε ότι το ξενοδοχείο «με το υπερβολικό ύψος (36,65 μ.) και τον όγκο του, βλάπτει τα μνημεία της Ακρόπολης και τον περιβάλλοντα χώρο τους, αλλοιώνει τη φυσιογνωμία της περιοχής και παρεμποδίζει την έκθεση των γλυπτών του Παρθενώνα στο Μουσείο της Ακρόπολης διότι υπερβαίνει το επίπεδο των εκθεμάτων».
Ένα από τα επιχειρήματα που έχουν χρησιμοποιήσει οι μεγαλομέτοχοι της Μπλε Κέδρος, Πωλ και Μάικ Ευμορφίδης, είναι ότι στην περιοχή Μακρυγιάννη υπάρχουν περισσότερα από είκοσι κτίρια που υπερβαίνουν το επιτρεπόμενο ύψος.
Σύμφωνα με την κρίση του οργάνου, το νέο ύψος του ξενοδοχείου δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 24 μέτρα συν τις επιτρεπόμενες κατασκευές πάνω από το κτίριο, που του δίνουν άλλα τρία μέτρα (24+3).
Στη συνέχεια, τον Μάρτιο του 2022 το υπουργείο Περιβάλλοντος συμμορφώθηκε με τις αποφάσεις του ΣτΕ, εκδίδοντας Προεδρικό Διάταγμα για τα ύψη στην περιοχή Μακρυγιάννη-Κουκάκι, που ήταν σε συμφωνία με τη δικαστική απόφαση.
Υποχρέωση συμμόρφωσης είχε και ο δήμος Αθηναίων, οποίος όμως κινήθηκε με τη μεγαλύτερη βραδυπορία. Γι’ αυτό και η πρώτη παρέμβαση του Τριμελούς Συμβουλίου Συμμόρφωσης του ΣτΕ που αφορούσε αποκλειστικά τον κεντρικό δήμο έγινε τον Νοέμβριο του 2022.
Το Συμβούλιο τότε ανέφερε ότι η ανάκληση της αναθεωρημένης άδειας του ξενοδοχείου που εκδόθηκε το 2019, στην οποία έχει προβεί ο δήμος, δεν «συνιστούσε συμμόρφωση και ήταν περιττή», αφού η άδεια αυτή είχε ακυρωθεί με την απόφαση του ΣτΕ το 2019.
Αντίθετα, ο δήμος όφειλε, όπως ανέφερε το Συμβούλιο Συμμόρφωσης, να χαρακτηρίσει ως αυθαίρετες και κατεδαφιστέες όλες τις κατασκευές που υπερβαίνουν το ύψος των 24 μέτρων που όρισε η υπουργική απόφαση και να μεριμνήσει για την κατεδάφισή τους, κάτι που δεν είχε κάνει μέχρι τότε.
Το όργανο συμμόρφωσης του ΣτΕ έδωσε τρίμηνη διορία στον δήμο να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του έναντι της δικαστικής απόφασης. Υπό την πίεση της παρέμβασής του, η υπηρεσία δόμησης του δήμου Αθηναίων προχώρησε σε αυτοψία μερικές μέρες μετά, χαρακτήρισε τους όροφους από τα 24 μέτρα και μετά αυθαίρετους και επέβαλε πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης αυθαιρέτου.
Καθώς οι διαδικασίες προχωρούν αργά, μετά από αίτημα των ενδιαφερόμενων πολιτών, το Συμβούλιο Συμμόρφωσης επανέρχεται με νέα παρέμβαση τον Ιούνιο του 2023. Τα πυρά κατευθύνονται προς τον δήμο και το υπουργείο Τουρισμού. Ο δήμος Αθηναίων εγκαλείται αυτήν τη φορά γιατί η μερική ανάκληση της αρχικής άδειας της εταιρείας (2017) ως προς το ύψος του κτιρίου κρίθηκε ανυπόστατη ως μη φέρουσα ημερομηνία και ως ανυπόγραφη. Μπορεί η ανυπόγραφη ανάκληση της άδειας να «μην αφορούσε την εν γένει νομιμότητα της ανακλητικής πράξεως αλλά τη νόμιμη υπόστασή της», όπως ανέφερε το Συμβούλιο Συμμόρφωσης, ωστόσο το λάθος αυτό έδωσε πάτημα στην ιδιοκτήτρια να προσφύγει και πάλι στα δικαστήρια, επιχειρώντας να πετύχει κάποιοι ευνοϊκό αποτέλεσμα στην υπόθεσή της.
Η δεύτερη αβλεψία του δήμου ήταν ότι η ανυπόστατη ανακλητική πράξη αναφερόταν σε κατασκευές «άνω των 27 μ.», κάτι που έρχεται σε αναντιστοιχία με την απόφαση της υπουργού Πολιτισμού, βάσει της οποίας το ανώτατο ύψος του κτιρίου ορίστηκε στα 24 μέτρα, πάνω από το οποίο επιτράπηκαν ορισμένες μόνο βοηθητικές κατασκευές, ύψους μέχρι 3 μέτρα.
Με το ίδιο πρακτικό, η Επιτροπή Συμμόρφωσης του ΣτΕ κάλεσε το υπουργείο Τουρισμού να ανακαλέσει μερικώς την άδεια λειτουργίας ως προς το τμήμα του ξενοδοχείου άνω των 24 μέτρων. «Η συνέχιση της λειτουργίας της εγκαταστάσεως δυσχεραίνει την κατεδάφιση, διαιωνίζει τη διαπιστωθείσα παρανομία και παρακωλύει την εκτέλεση της δικαστικής απόφασης», ανέφερε.
Λόγω της «δυσκολίας» που αντιμετώπισε η διοίκηση να συμμορφωθεί με τη δικαστική απόφαση του 2019, το Συμβούλιο όρισε τον πάρεδρο του ΣτΕ Χρήστο Παπανικολάου να παρακολουθεί, από τον Ιούνιο του 2023 και μετά, τη διαδικασία συμμορφώσεως.
Επίσης, επειδή κρίθηκε πολύπλοκη η διαδικασία της κατεδάφισης, ζητήθηκε από το Συμβούλιο να αναλάβει τον συντονισμό αρμόδιων υπηρεσιών της κατεδάφισης το Σώμα Επιθεωρητών Περιβαλλοντος.
Η τελευταία παρέμβαση του Συμβουλίου Συμμόρφωσης πραγματοποιήθηκε πριν από τρεις μήνες. Στο πρακτικό της παρέμβασης καταγράφεται πως κρίθηκε ότι η διοίκηση, δηλαδή ο δήμος και το υπουργείο Τουρισμού, έχει συμμορφωθεί με την απόφαση του ΣτΕ και δόθηκε εξάμηνη προθεσμία στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής για τον διαγωνισμό με τον οποίο θα καταρτιστούν οι μελέτες κατεδάφισης. Δηλαδή, μέχρι τα μέσα Μαΐου πρέπει να έχει ξεκινήσει ο διαγωνισμός.
Στις αυθαίρετες κατασκευές του ξενοδοχείου δεν μπήκε, βέβαια, ποτέ λουκέτο, καθώς η απόφαση φρέναρε στα δικαστήρια με την έκδοση προσωρινών διαταγών.
Οι δύο ανοιχτοί δημόσιοι διαγωνισμοί που θα ακολουθήσουν για τις μελέτες και την κατεδάφιση είναι χρονοβόρες διαδικασίες και, τελικά, κανείς δεν μπορεί να προσδιορίσει πότε θα μπει ένα τέλος στην υπόθεση του επίμαχου ξενοδοχείου, το οποίο, κατά το ΣτΕ και τους πολίτες που προσέφυγαν για την ακύρωση των αδειών του, «με το υπερβολικό ύψος και τον όγκο του βλάπτει τα μνημεία της Ακρόπολης» και «αλλοιώνει τη φυσιογνωμία της περιοχής».
πηγή: lifo.gr