Υπεγράφη πριν από λίγο η νέα σύμβαση παραχώρησης για την εκμετάλλευση και διαχείριση της Αττικής Οδού από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία είχε προσφέρει το ποσό των 3,27 δισ. ευρώ, πλειοδοτώντας στον σχετικό διαγωνισμό.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σύμβαση σε αξία που υπογράφει το ΤΑΙΠΕΔ. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα αναλάβει την λειτουργία, διαχείριση, συντήρηση κι εκμετάλλευση του οδικού άξονα για τα επόμενα 25 χρόνια, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι από τις 6 Οκτωβρίου, η τιμή διέλευσης για τα Ι.Χ. οχήματα θα μειωθεί σε 2,5 ευρώ, από 2,8 ευρώ που είναι σήμερα και θα διατηρηθεί σ’αυτό το επίπεδο για τα πρώτα χρόνια της Παραχώρησης.
Πλέον, ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για την ολοκλήρωση της συναλλαγής, ώστε να εκταμιευθεί και το σχετικό ποσό, που θεωρείται κρίσιμο για την ομαλή εκτέλεση του φετινού προϋπολογισμού. Καταρχάς, θα πρέπει η σύμβαση να κυρωθεί από την Βουλή και να διευθετηθεί και μια σειρά άλλων γραφειοκρατικών και μη διαδικασιών, προκειμένου να γίνει και το οικονομικό κλείσιμο της σύμβασης. Συνολικά πάντως, υπάρχει χρονικό περιθώριο έως τον προσεχή Φεβρουάριο, δηλαδή συνολικά πέντε μήνες.
Πάντως, από τις 5 Οκτωβρίου και μετά, ο υφιστάμενος παραχωρησιούχος, δηλαδή η Αττική Οδός Α.Ε. θα παραδώσει το δικαίωμα εκμετάλλευσης στον ενδιάμεσο παραχωρησιούχο της Αττικής Οδού, που θα είναι -κατά πάσα πιθανότητα- το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, που στη συνέχεια θα επιλέξει τον λειτουργό του άξονα. Οι επικρατέστερες επιλογές είναι είτε η υφιστάμενη εταιρεία Αττικές Διαδρομές Α.Ε., είτε κάποια από τις εταιρείες άλλων οδικών αξόνων, όπως της Νέας Οδού, ή της Ιονίας Οδού. Τα έσοδα από τα διόδια θα πηγαίνουν όμως στο δημόσιο και όχι στο νέο παραχωρησιούχο.
πηγή: capital.gr