Δεκάδες νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες ετοιμάζει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων, ώστε να αλλάξουν ριζικά οι σχέσεις του πολίτη με το κράτος.
Μεταξύ των νέων υπηρεσιών είναι το σύστημα για δίκες μέσω Διαδικτύου και οι υπηρεσίες τηλεϊατρικής, ενώ προωθούνται και παρεμβάσεις για την αναβάθμιση του Ενιαίου Αριθμού Έκτακτης Ανάγκης 112.
Μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται η έναρξη της εφαρμογής του 12ψήφιου Προσωπικού Αριθμού (Π.Α.) για τις συναλλαγές με τους φορείς του δημοσίου τομέα. Τουλάχιστον έξι νέα μεγάλα έργα αναμένονται άμεσα για την αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας και τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών και επιχειρήσεων. Ο Π.Α. αποτελείται από 12 αλφαριθμητικά στοιχεία, εκ των οποίων τουλάχιστον τα 9 τελευταία είναι αριθμητικά, και χορηγείται άπαξ στο φυσικό πρόσωπο, ενώ δεν μεταβάλλεται και απενεργοποιείται με τον θάνατο ή την κήρυξη σε αφάνεια του φυσικού προσώπου.
Στα σκαριά βρίσκεται και το έργο για την τεχνολογική αναβάθμιση της Δικαιοσύνης, που μεταξύ άλλων, θα συμβάλλει στην επιτάχυνση της διαδικασίας απονομής Δικαιοσύνης. Σημαντικό θεωρείται και το έργο «Υπηρεσίες τηλεδιάσκεψης σε δικαστήρια και σωφρονιστικά καταστήματα και παροχή υπηρεσιών ενημέρωσης της πορείας των πινακίων και των εκθεμάτων των δικαστηρίων (Ηλεκτρονικό Πινάκιο)». Αφορά στην υλοποίηση ενός δικτύου παροχής υπηρεσιών τηλεδιάσκεψης σε δικαστήρια και σωφρονιστικά καταστήματα της χώρας, καλύπτοντας τις ανάγκες των Πολιτικών, Ποινικών και Διοικητικών Δικαστηρίων (Πρωτοδικεία και Εφετεία), του Συμβουλίου της Επικρατείας, του Αρείου Πάγου, του ανακριτικού έργου (Πρωτοδικεία και Εισαγγελίες) και των αιτημάτων δικαστικής συνδρομής.
Τα αναμενόμενα άμεσα οφέλη του έργου είναι πολύ σημαντικά, καθώς το έργο θα έχει ως αποτέλεσμα να: Εκσυγχρονίσει την εσωτερική οργάνωση, λειτουργία και επικοινωνία των Δικαστικών Φορέων της χώρας. Αναβαθμίσει την ποιότητα και την ταχύτητα απονομής δικαιοσύνης Συμβάλει στην διαλειτουργικότητα με άλλους φορείς του Δημοσίου. Αυξήσει την διαφάνεια στη λειτουργία του δικαστικού συστήματος. Παράσχει αναβαθμισμένες ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς τους πολίτες και επαγγελματίες της χώρας.
Θέμα χρόνου είναι και η προκήρυξη διαγωνισμού για το σύστημα τηλεϊατρικής στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας και η διασύνδεσή του με υφιστάμενα συστήματα καθώς και για δωρεάν συμβουλευτικές υπηρεσίες σε θέματα ψυχικής υγείας.
Τέταρτο στη σειρά έργο είναι αυτό για την «Ενιαία Ψηφιακή Υποδομή για την Εξυπηρέτηση Πολιτών και Επιχειρήσεων», μέσω του οποίου δημιουργείται ενιαία υποδομή εξυπηρέτησης για όσους συναλλάσσονται με το δημόσιο, ανεξάρτητα από την κρατική υπηρεσία.
Όσο για το πέμπτο έργο, αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό των προξενικών υπηρεσιών. Μάλιστα, το υπουργείο Εξωτερικών προωθεί την επέκτασή του σε όλε τις προξενικές υπηρεσίες. To έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 4.850.000 ευρώ και χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μεταρρύθμιση Δημοσίου Τομέα», στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, από το ΕΚΤ και από Εθνικούς Πόρους. Οι νέες διαδικασίες θα υποστηρίζουν και θα περιλαμβάνουν την άμεση και επί 24ωρης βάσης επικοινωνία των πολιτών με τις προξενικές Αρχές σε πολλά θέματα.
Το έκτο έργο προωθείται ήδη από την ΗΔΙΚΑ και αφορά στον «Φάκελο Ασθενούς», όπου θα μπορεί κανείς να βρει αποθηκευμένες τις συνταγές για φάρμακα, τις εξετάσεις και τις ιατρικές βεβαιώσεις. Επιπλέον, στον ατομικό ιατρικό φάκελο, θα μπορούν να ενταχθούν οι ακτινογραφίες και οι άλλες διαγνωστικές εξετάσεις από όλα τα διαγνωστικά κέντρα της χώρας. Αυτό θα γίνεται μέσω μιας ειδικής εφαρμογής, η οποία θα οδηγεί τον χρήστη στο διαγνωστικό κέντρο που τον ενδιαφέρει. Ως το τέλος του έτους, θα μπορεί να παρέχεται και τηλεσυμβουλευτική, αρχικά για ασθενείς Covid-19.