Εμπιστοσύνη στην εγχώρια αγορά με επενδύσεις σε ηλεκτρονικό κατάστημα και φυσικό δίκτυο δείχνει ο ισπανικός πολυεθνικός όμιλος ένδυσης Inditex. Προσδοκά αύξηση μεριδίων από την κάλυψη περισσότερων γεωγραφικών περιοχών.
Την εμβάθυνση της παρουσίας της αλυσίδας ένδυσης Zara αλλά και ολόκληρου του ισπανικού πολυεθνικού ομίλου Inditex στην εγχώρια αγορά σηματοδοτεί η επίσημη έναρξη λειτουργίας του ηλεκτρονικού καταστήματος της φίρμας από σήμερα.
Ελέγχοντας δίκτυο 47 φυσικών καταστημάτων ανά την ελληνική επικράτεια, η Zara Hellas, με παρουσία από το 1993 στην Ελλάδα, αποτελεί την κορωνίδα των επώνυμων αλυσίδων του ομίλου Inditex με κύκλο εργασιών που το ξεπέρασε τα 180 εκατ. ευρώ.
Η λειτουργία του e-shop της αναμένεται να προσθέσει μερίδια στην ήδη ηγετική της παρουσία και να καλύψει γεωγραφικές περιοχές της χώρας, όπου η ύπαρξη φυσικού καταστήματος δεν δικαιολογείται. Σημειώνεται δε ότι σύμφωνα με τη διεθνή στρατηγική ανάπτυξης του ομίλου, κάθε κατάστημα υπό οποιαδήποτε επωνυμία πρέπει να είναι αυτόνομα κερδοφόρο.
Σύμφωνα με τον κ. Jesus Echevarria, υπεύθυνο εταιρικής επικοινωνίας του ομίλου Inditex, η δραστηριοποίηση μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων αποτελεί στρατηγική επιλογή του ομίλου, καθώς ήδη από το επενδύει προς αυτή την κατεύθυνση, αρχής γενομένης από την αγορά της Ισπανίας.
Σε δηλώσεις του προς Έλληνες δημοσιογράφους στο πλαίσιο επίσκεψης στα κεντρικά γραφεία της Inditex στη Λα Κορούνια, ανάφερε πωςη Ελλάδα αποτελεί την 24η αγορά όπου η φίρμα δραστηριοποιείται πλέον πολυκαναλικά, ενώ συμπλήρωσε πως ταυτόχρονα προωθούνται επενδύσεις στο φυσικό δίκτυο του ομίλου στην Ελλάδα με τη δημιουργία ακόμη 4 νέων καταστημάτων εντός του 2014.
Ο όμιλος που φημίζεται για το μοναδικό μοντέλο διακίνησης εμπορευμάτων του στα τέσσερα σημεία του πλανήτη εντός 48ωρου, έχει αφιερώσει ένα από τα 8 πρότυπα logistics center που διαχειρίζεται στην Ισπανία, για την εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών καταστημάτων του. Δεδομένου ότι ετησίως η αλυσίδα Zara διακινεί περίπου 900 εκατομμύρια τεμάχια ρούχων, αξεσουάρ και υποδημάτων προς τα καταστήματα της, η εξυπηρέτηση μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος της στην Ελλάδα, έχει τα εχέγγυα αυτής της οργάνωσης.
Σε ότι αφορά τις προσδοκίες από τη λειτουργία του ελληνικού ηλεκτρονικού καταστήματος, ο κ.Echevarria απέφυγε να δώσει συγκεκριμένες προβλέψεις, ωστόσο επισήμανε τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης που παρουσιάζει το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα, αλλά και την ένδειξη της υψηλής επισκεψιμότητας που καταγράφει η ιστοσελίδα της Zara Hellas, με 600.000 επισκέψεις ημερησίως.
Σε ότι αφορά την οικονομική επίδοση της αλυσίδας στην Ελλάδα το 2013, ο ισπανικός όμιλος διατήρησε την πολιτική της εμπιστευτικότητας παραπέμποντας σε επίσημη ενημέρωση μετά τη δημοσίευση των επίσημων αποτελεσμάτων του στα τέλη Μαρτίου, ωστόσο αναφέρθηκε πως το αποτέλεσμα δείχνει βελτιωμένο έναντι του.
Αναφερόμενος στην επίδοση του ομίλου Inditex εν μέσω κρίσης -τόσο στην Ελλάδα όσο και στις υπόλοιπες ευρωπαικές αγορές- ο κ. Echevarria υπογράμμισε πως πέραν της μακροοικονομικής κατάστασης ανά αγορά, η δραστηριότητα του ομίλου εμφανίζει αντιστάσεις. Σημείωσε ότι πέρα από σημάδια ανάκαμψης της ζήτησης, καταγράφεται επίσης αύξηση μεριδίων του ομίλου, ως απόρροια της επιτυχημένης συνταγής που εφαρμόζει αλλά και της μετακίνησης των καταναλωτών από τα ακριβότερα τμήματα της αγοράς ένδυσης.
Σημειώνεται ότι πέραν της Zara Hellas ο όμιλος ελέγχει στην Ελλάδα φυσικό δίκτυο 153 καταστημάτων υπό 7 διαφορετικές επωνυμίες (Zara, ZaraHome, Massimo Dutti, Stradivarious, Bershka, Oysho, Pull&Bear), ενώ πέρα από το e-shop Zara, λειτουργούν επίσης ξεχωριστά e-shops για όλες τις παραπάνω αλυσίδες (πλην Stradivarius) αλλά και για την αλυσίδα Uterque, η οποία έπαψε να διατηρεί φυσική παρουσία στην Ελλάδα από τις αρχές του 2014.
O όμιλος απασχολεί περισσότερους από 3.000 εργαζόμενους στη χώρας μας, ενώ αθροιστικά ο τζίρος των αλυσίδων του ξεπέρασε τα 350 εκατ. ευρώ, κατακτώντας σημαντικό μερίδιο στη εγχώρια αγορά ένδυσης. Σε παγκόσμια κλίμακα ο όμιλος αποτελεί το μεγαλύτερο παίκτη στη λιανική ένδυσης με δραστηριότητα σε 86 χώρες. Απασχολεί πάνω από 120 χιλιάδες ενώ το δίκτυό του αριθμεί περίπου 6.200 καταστήματα. Το , οι πωλήσεις του γκρουπ ξεπέρασαν τα 15 δισ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 2,36 δισ. ευρώ.