Ενώπιον νέων προκλήσεων βρίσκεται αντιμέτωπο το λιανεμπόριο. Δεδομένων των αλλαγών που συντελούνται στην αγορά παγκοσμίως, κρίνεται ως επιβεβλημένη η επανεξέταση των επιχειρηματικών μοντέλων και των στρατηγικών μάρκετινγκ με στόχο να δοθούν εύστοχες λύσεις στις νέες προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις σήμερα. Εξάλλου, η αύξηση της χρήσης του διαδικτύου ανά τον κόσμο οδηγεί στη δημιουργία ενός “ψηφιακού καταναλωτή”, οι συνήθειες του οποίου θα ανατρέψουν τα παραδοσιακά επιχειρηματικά μοντέλα.
Σύμφωνα με όσα αναλύθηκαν στο πλαίσιο του συνεδρίου “Standards Money Conference 2013” που διοργάνωσε η εταιρεία Ethos Media, τόσο οι εταιρείες συσκευασμένων καταναλωτικών προϊόντων, όσο και οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο του λιανικού εμπορίου, πρέπει να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες του νέου αυτού είδους καταναλωτή και να αξιοποιήσουν σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις για να τον προσεγγίσουν πιο αποτελεσματικά.
Το διαδίκτυο και οι εφαρμογές (apps) για smartphones επηρεάζουν όλο και περισσότερο τη συνολική αγοραστική εμπειρία. Πολλοί καταναλωτές ενημερώνονται από ψηφιακές πηγές που δεν ελέγχονται από τους ιδιοκτήτες των προϊόντων (brands). Τα “standards” μπορούν να διασφαλίσουν ότι οι πληροφορίες που αφορούν ένα προϊόν είναι ακριβείς και ανταποκρίνονται στην αλήθεια. Τα brands έχουν πλέον τη δυνατότητα να δημοσιεύουν πληροφορίες σε έναν συγκεκριμένο ιστότοπο και να τις διοχετεύουν ανά τον κόσμο με διάφορες ψηφιακές εφαρμογές.
Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, ποσοστό μεγαλύτερο του 36% του παγκόσμιου πληθυσμού έχει στην κατοχή του smartphone, 50% του συνόλου των λιανικών πωλήσεων επηρεάζεται από το διαδίκτυο, ενώ 80% των καταναλωτών χρησιμοποιούν μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αναζητήσουν καινούρια προϊόντα. Παρόλ’ αυτά, 64% των ιστοσελίδων που προωθούν καταναλωτικά προϊόντα παρουσιάζουν τουλάχιστον ένα και συνήθως περισσότερα προβλήματα σχετικά με την ακρίβεια, την παρουσίαση ή ακόμα και την πληρότητα των πληροφοριών που περιέχουν.