Οι εποχές που αλλάζαμε τις τηλεοράσεις και ηχητικά συγκροτήματα σαν τα πουκάμισα, αποτελούν πλέον μακρινό παρελθόν …αφού όπως και τα στοιχεία δείχνουν, βαρύ είναι το πλήγμα που δέχθηκαν οι αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών την τελευταία διετία με τις πωλήσεις να καταγράφουν πτώση 17,8% το 2012/11.
Η αναπτυξιακή δυναμική των μεγάλων αλυσίδων, ώθησε τόσο μεμονωμένες επιχειρήσεις όσο και μικρότερες αλυσίδες σε προσχώρηση σε αγοραστικούς ομίλους τα προηγούμενα χρόνια, ούτως ώστε να διασφαλίσουν την οικονομική τους βιωσιμότητα και να αντεπεξέλθουν στο έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Ωστόσο, η συνεχιζόμενη βαθειά ύφεση στην εγχώρια λιανική αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών οδήγησε σε διακοπή λειτουργίας κάποιων παραδοσιακών αλυσίδων. Επιπλέον, οι μεγάλες αλυσίδες που παραμένουν στην αγορά έχουν προχωρήσει τα τελευταία χρόνια, στα πλαίσια του εξορθολογισμού των δαπανών τους και της γενικότερης εταιρικής αναδιάρθρωσης, σε συγχωνεύσεις καταστημάτων και συρρίκνωση του δικτύου τους.
Το μέγεθος της αγοράς των αλυσίδων καταστημάτων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών ακολούθησε ανοδική πορεία κατά το χρονικό διάστημα 2000–2008 με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 5,8%, ενώ την τελευταία τετραετία (2009-2012), επηρεασμένη από το γενικότερο κλίμα ύφεσης, κατέγραψε φθίνουσα πορεία. Το συνολικό μέγεθος της συγκεκριμένης αγοράς παρουσίασε μείωση 17,8% το 2012 σε σχέση με το 2011. Παράγοντες του κλάδου αναφέρουν σε σχετική μελέτη της ICAP πως σύμφωνα με τις διαμορφούμενες τάσεις, η αξία της αγοράς θα συνεχίσει την πτωτική της πορεία και το 2013.