Γράφει ο Κασσιανός Τζέλης
Την ίδια στιγμή που η οικονομία της χώρας “διψάει” για επενδύσεις που θα ρίξουν χρήμα στην αγορά και θα ανακόψουν την ύφεση, η κωλυσιεργία της κυβέρνησης οδηγεί στην απώλεια κοινοτικών κονδυλίων για ένα μεγάλο κατασκευαστικό έργο αξίας 340 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για το εξαγγελθέν από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, τριπλό έργο της ανάπλασης του Φαληρικού Μετώπου, το οποίο θα έπρεπε να έχει μπει ήδη σε διαδικασία δημοπράτησης, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί από τα δεσμευμένα κοινοτικά κονδύλια του ΕΣΠΑ.
Ωστόσο, σήμερα το έργο βρίσκεται ακόμα κολλημένο στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, τα χρήματα των Βρυξελλών “χάθηκαν” ενώ θα μπορούσαν να ήδη να έχουν “πέσει στην αγορά”, δημιουργώντας θέσεις εργασίας και τώρα οι κυβερνώντες ευελπιστούν ότι θα βρεθεί ο τρόπος ώστε αυτό να χρηματοδοτηθεί από το επόμενο χρηματοδοτικό πακέτο.
Το πολύ-διαφημισμένο τριπλό project του Φαλήρου που προκάλεσε το ενδιαφέρον όλων των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων, προέβλεπε την δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου 540 στρεμμάτων, την μετατόπιση και τμηματική υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος καθώς και ένα μεγάλο αντιπλημμυρικό έργο. Η συνολική αξία του project φτάνει στα 340 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, έπρεπε να έχει ήδη δημοπρατηθεί από τον Ιανουάριο του 2013, με στόχο να ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2015, και να προλάβει τις προθεσμίες για το τρέχον ΕΣΠΑ.
Η υλοποίηση του είχε ανακοινωθεί με πανηγυρικό τρόπο ενώ εντάχθηκε μαζί με το Ελληνικό, την ανάπλαση της Πανεπιστημίου και το όμορο Πάρκο Νιάρχου μέσα στις μεγάλες παρεμβάσεις που θα αλλάξουν την μορφή της Αθήνας και τις οποίες ανακοίνωσε ο ίδιος ο πρωθυπουργός Α. Σαμαράς τον Φεβρουάριο του 2013.
Παρόλα αυτά, οι αρμόδιες υπηρεσίες καθυστέρησαν σημαντικά στο να εκδώσουν το απαραίτητο Προεδρικό Διάταγμα. Αυτό εστάλη στο ΣτΕ τελικά τον περασμένο Απρίλιο. Το ανώτατο δικαστήριο άναψε στα τέλη Μαίου το πράσινο φως, έγιναν οι απαραίτητες αλλαγές από το ΥΠΕΚΑ, άλλα ο ανασχηματισμός του Ιουνίου “κόλλησε” και πάλι τις διαδικασίες. Χρειάστηκε να περάσουν τέσσερις μήνες προκειμένου η ηγεσία του ΥΠΕΚΑ να καταφέρει να συγκεντρώσει τις απαιτούμενες λοιπές υπουργικές υπογραφές αλλά και πάλι δεν ολοκληρώθηκε η αποστολή των τελικών περιβαλλοντικών μελετών με αποτέλεσμα να χαθούν τα δεσμευμένα χρήματα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο “φάκελος” του έργου βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο υπουργείο Υποδομών, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να ολοκληρώσει τις απαιτούμενες διαδικασίες μέσα στους επόμενους δύο μήνες.