Γράφει ο Κασσιακός Τζέλης
Στα αζήτητα κινδυνεύουν να μείνουν τελικά οι νέοι αυτοκινητόδρομοι που η κυβέρνηση φιλοδοξεί να προωθήσει.
Έως αργά το απόγευμα της Τρίτης 13 Μαΐου, ημερομηνία λήξης της προθεσμίας για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για το πρώτο από τα τρία έργα νέας γενιάς παραχωρήσεων, κανείς δεν δήλωσε συμμετοχή στον διαγωνισμό. Το ίδιο αναμένεται να ισχύσει και για τα άλλα δυο έργα, οι προθεσμίες για τα οποία λήγουν έως το τέλος του μήνα. Το υπουργείο Υποδομών, πιθανότατα, θα δώσει νέα παράταση και αυτή θα είναι η πέμπτη στη σειρά μέσα στα τελευταία τρία χρόνια.
Πρόκειται για την υποθαλάσσια σήραγγα Σαλαμίνας, την αντίστοιχη σήραγγα της Λευκάδας και τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη, συνολικού κόστους 800 εκατ. ευρώ περίπου.
Οι κατασκευαστικές εταιρείες τηρούν στάση αναμονής και δεν συμμερίζονται την κυβερνητική επίδειξη βεβαιότητας για επιστροφή στην ανάπτυξη. Για αυτό και προτιμούν να διατηρήσουν την συμμετοχή τους στα υφιστάμενα έργα και να ενδυναμωθούν για την επόμενη ημέρα. Σε επίπεδο οδικών έργων, το μόνο που φαίνεται να ενδιαφέρει ουσιαστικά τις εταιρείες, είναι η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.
Στα τρία νέα έργα, αγκάθι αποτελούν και οι τοπικές αντιδράσεις που εντείνουν την αβεβαιότητα στις κατασκευαστικές. Ήδη, κάτοικοι και φορείς της Σαλαμίνας άλλα και της Λευκάδας εκδήλωσαν την αντίθεση τους στα έργα ενώ το τρίτο έργο (Ελευσίνα-Υλίκη) δεν είναι τόσο ελκυστικό αφού έχει σχετικά μέτριους δείκτες κυκλοφοριακού φόρτου.