Σε μια ακόμη επιτυχημένη επιχειρηματική κίνηση στη ναυτιλιακή βιομηχανία προχώρησε ο Όμιλος Ρέστη. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία Golden Energy Offshore Services SA, θυγατρική της Golden Energy Offshore SA, που έχει έδρα τη Νορβηγία και δραστηριοποιείται στον ευρύτερο κλάδο των υποθαλάσσιων εξορύξεων πετρελαίου, ολοκλήρωσε με επιτυχία την έκδοση ομολόγου, ύψους 370 εκατομμυρίων νορβηγικών κορόνων, ήτοι περίπου 61 εκατ. δολαρίων και ημερομηνία λήξης το Μάιο του 2017.
Με τα έσοδα από την έκδοση του ομολόγου, η εταιρεία θα αποπληρώσει όλο το ποσό του τραπεζικού της δανεισμού. Παράλληλα, θα προχωρήσει στην κατάθεση αίτησης για την εισαγωγή του ομολόγου στη χρηματιστηριακή αγορά του Όσλο. Οι επενδυτές, μέσω του χρηματιστηρίου, θα μπορούν να πουλάνε ή να αγοράζουν το ομόλογο.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Golden Energy Offshore, Per Ivar Fagervoll, δήλωσε: «Η εταιρεία, που έχει μία ιστορία 85 ετών, με την επιτυχημένη έκδοση του ομολόγου, το οποίο αποτελεί ορόσημο, και το οποίο εξασφαλίζει και ενισχύει την ανάπτυξή της. Η επιτυχημένη αναχρηματοδότηση της εταιρείας μας δίνει αφενός ευελιξία κινήσεων και αφετέρου ανοίγει διάπλατα το δρόμο για την επίτευξη των στόχων μας, όπως καθορίζονται από την επιχειρηματική στρατηγική που έχουμε χαράξει».
Η εταιρεία διαθέτει στόλο από επτά supply vessels, τα λεγόμενα πλοία υποστήριξης των υπεράκτιων πλοίων εξόρυξης πετρελαίου.
Ο Όμιλος Ρέστη απέκτησε την Golden Energy Offshore τον Ιούλιο του 2010 από την ναυτιλιακή Aries του Γαβριήλ Πετράκη.
Ο Βίκτωρ Ρέστης είναι ανάμεσα στους κορυφαίους Έλληνες πλοιοκτήτες που έχουν ιδιωτικές ναυτιλιακές εταιρείες, μη εισηγμένες σε χρηματιστήρια, σύμφωνα με στοιχεία του οίκου Clarkson, που καταρτίζει τον κατάλογο.
Ειδικότερα, βρίσκεται στη δεύτερη θέση της χρυσής λίστας με τη ναυτιλιακή εταιρεία Enterprises Shipping, η οποία διαθέτει στόλο που αποτελείται από 81 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 7,185 εκατομμυρίων τόνων, με μέσο όρο τους 88.708 τόνους.
Η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλία βρίσκεται στην πρώτη θέση του κόσμου όσον αφορά στη χωρητικότητα που ελέγχει.
Η Ελλάδα ελέγχει το 15,17% του παγκόσμιου στόλου, βάσει χωρητικότητας, με 164 εκατομμύρια τόνους.
Η Ελλάδα έχει τον τρίτο ακριβότερο στόλο παγκοσμίως, αξίας 72 δισεκατομμυρίων δολαρίων, όπως προκύπτει βάσει του τύπου πλοίων και της τρέχουσας αξίας τους στην αγορά.