Γράφει ο Γιώργος Κουλούρης
Ποιός είπε ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει καινοτομία; Ποιός είπε ότι ο Έλληνας αποστρέφεται από την ελληνική παραγωγή;
Aυτό ακριβώς έρχεται να διαψεύσει ο Σπύρος Καλούδης, κύριος μέτοχος της Κερκυραϊκής Μικροζυθοποιίας. Η αρχή της Κερκυραϊκής Μικροζυθοποιίας ξεκινά το 2006 σέ ενα χωριό της Βόρειας Κέρκυρας εν ονόματι Αρίλλα. Η ιδέα γεννήθηκε όταν ο Σπύρος Καλούδης μετέβει σε χωριά της Γερμανίας όπου υπάρχει πληθώρα μικρών ζυθοποιίων. Έτσι το 2009 αποφάσισε να ξεκίνησει το δικό του εγχείρημα με την δημιουργία της δικιάς του ζυθοποιίας. Το κόστος της επένδυσης αγγίζει το 1 ΕΚΑΤ.ΕΥΡΩ, ενώ από επιδότηση προήλθε το 16%. Το ξεκίνημα της Corfu Beer περιείχε 2 αφροζύμωτες μπίρες (Real Ale Special, Real Ale Bitter), ενώ ακολούθησαν οι Royal Ionian και η Ionian Epos.
Η ειδοποιός διαφορά μεταξύ των παραγωγών μπίρας είναι πως η Κερκυραϊκή Μικροζυθοποιία επέλεξε να παράγει μία φρέσκια μπίρα, αφιλτράριστη και απαστερίωτη. Οι μπίρες ”real ale” περιέχουν τις θρεπτικές πρωτεϊνες των δημητριακών και τις πολυφερόλες, σε αυτό διαφέρουν από τις βιομηχανοποιημένες μπίρες οι οποίες τα αφαιρούν. Τα συστατικά αυτής της μπίρας είναι βύνη από κριθάρι,λυκίσκος,μαγιά και νερό. Η ζύμωσή της γίνεται στους 15 βαθμούς και η ωρίμανση στο μείον ένα,συνολική διάρκεια ζωής της είναι οι 45 ημέρες.
Αν και δεν είναι ιδιαίτερα γνωστή μπίρα στο ευρύ ελληνικό καταναλωτικό κοινό εντούτοις κινητήριος δύναμη αποτελεί ο τουρισμός. Οι τουρίστες που έρχονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα αναζητούν παραδοσιακά προϊόντα που δεν είναι ευρέως διαδεδομένα. Αυτή την ανάγκη φαίνεται πως καλύπτει η κερκυραϊκή μπίρα , καθώς προτιμάτε από τους τουρίστες. Παράλληλα οι τουρίστες αποτελούν ένα βασικό μοχλό διαφήμισης των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό αλλά και της Ελλάδας γενικότερα.
Ένα στοιχείο που αξίζει να αναφερθεί είναι ότι η κερκυραϊκή μπίρα βρέθηκε σε σημεία πώλησης στο Λονδίνο το 2012 στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Συγκεκριμένα σε ψηφοφορία της Wetherspoon , της μεγαλύτερης αλυσίδας παμπ της Βρετανίας με περισσότερα από 900 σημεία πώλησης το κοινό επέλεξε να δώσει την πρωτιά στην Κερκυραϊκή. Διαγωνιζόμενη μπίρα ήταν η Koroibos Real Ale. Φέτος η Wetherspoon επέλεξε την συγκεκριμένη ελληνική ζυθοποιία να συμμετάσχει ως μία από τις 8 ζυθοποιίες στο παγκοσμίου φήμης International Real Ale Festival. Σε αυτό το φεστιβάλ χιλιάδες επισκέπτες είχαν την δυνατότητα να δοκιμάσουν την Ionian Coffee Porter της κερκυραϊκής ζυθοποιίας και την ανέδειξαν σε μία από τις πρώτες θέσεις του διαγωνισμού έπειτα από ψηφοφορία.
Τα είδης μπίρας που διαθέτει η συγκεκριμένη εταιρεία είναι η ξανθοκόκκινη με φρουτώδη γεύση και σκουρόχρωμη με πολλά αρώματα και ελαφρά πικράδα. Στόχος της εταιρείας είναι να αυξήσει την παραγωγή από 80,000 φιάλες σε 500,000 ώστε να αυξήσει την κερδοφορία. Επίσης αναμένεται πως η δυναμική θα αυξηθεί κατά 40% επιτρέποντα έτσι την παρουσία σε όλη την Ελλάδα.
Σε καιρούς όπου η ελληνική παραγωγή βρίσκεται σε κρίση, τα ελληνικά τοπικά προϊόντα μπορούν να αποτελέσουν εφαλτήριο ανάπτυξης.Αυτό φαίνεται πως διαπίστωσε και ο Σπύρος Καλδούδης δημιουργώντας την Κερκυραϊκή Μικροζυθοποιία. Αξίζει να δοκιμάσουμε αυτή την νέα παραδοσιακή μπίρα και να στηρίζουμε την εγχώρια ελληνική παραγωγή.