Γράφει ο Κασσιανός Τζέλης
Το Μετρό θα πάει στο Γαλάτσι με δάνειο 450 εκ. ευρώ άλλα και χρήματα από το νέο ΕΣΠΑ, ανακοίνωσε την Τετάρτη ο Μιχάλης Χρυσοχοίδης, αιφνιδιάζοντας την Αττικό Μετρό και τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών, που δήλωναν… άγνοια! Πάντως, ο υπουργός δεν είπε που θα βρεθούν τα χρήματα για να καλύψουν την δημόσια συμμετοχή που απαιτείται
Σύμφωνα με τον υπουργό, βρέθηκαν τα 900 εκατ. ευρώ που απαιτούνταν για να ξεκινήσει, τουλάχιστον το πρώτο τμήμα, της νέας γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας.
Η γραμμή θα χρηματοδοτηθεί κατά το ήμισυ με δάνειο από την ΕΤΕΠ ενώ τα υπόλοιπα θα καλυφθούν από το νέο ΕΣΠΑ άλλα και δημόσια χρήματα, το ύψος των οποίων μένει να διευκρινιστεί. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εθνική συμμετοχή ενδέχεται να καλυφθεί με επιπλέον δάνειο από την ΕΤΕΠ.
Η Αττικό Μετρό δήλωσε αιφνιδιασμένη αν και ικανοποιημένη, με την διοίκηση να μην γνωρίζει για τις ανακοινώσεις Χρυσοχοίδη κι ενώ πριν από λίγες ημέρες κατέθεσε σχέδιο για την εξεύρεση ιδιωτικών κονδυλίων, μέσω συμβάσεων παραχώρησης όλων των έργων σταθερής τροχιάς της Αθήνας.
Ακόμα και κορυφαία στελέχη του υπουργείου, ενημερώθηκαν για τις ανακοινώσεις από τους δημοσιογράφους.
Μέχρι και τις ανακοινώσεις Χρυσοχοίδη, εθεωρείτο δεδομένο ότι η νέα γραμμή 4, λόγω κόστους δεν θα μπορέσει να μπει στο νέο ΕΣΠΑ. Η ιδέα για δανειοδότηση της ΕΤΕΠ είχε σκοντάψει στο δεδομένο ότι θα επιβάρυνε κατά πολύ τα δημόσια οικονομικά, σε περίοδο μάλιστα έντονης ύφεσης.
Πάντως, ο κ. Χρυσοχοίδης απέφυγε να δώσει συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για το έργο αν και αυτό έχει ήδη έτοιμες μελέτες και θα μπορούσε να δημοπρατηθεί άμεσα.
Το έργο προβλέπει την κατασκευή νέας γραμμής που θα ξεκινάει από το Άλσος Βείκου και θα κάνει σταθμούς στο Γαλάτσι, στα Εξάρχεια, στα Δικαστήρια της Ευελπίδων, στην λεωφόρο Αλεξάνδρας στο ύψος του Πεδίου Άρεως, στα Εξάρχεια, στο Πανεπιστήμιο, στο Κολωνάκι και θα καταλήγει στον Ευαγγελισμό. Θα συνδέεται με τη γραμμή 2 στο Πανεπιστήμιο και με τη γραμμή 3 στον Ευαγγελισμό. Θα προσθέσει 264.000 νέους επιβάτες στο σύστημα και θα χρειαστεί περίπου 7 χρόνια για να ολοκληρωθεί.
Η εξέλιξη αυτή πάντως σημαίνει ότι βγαίνει εκτός ΕΣΠΑ άρα και σχεδιασμού το έργο επέκτασης του Μετρό προς Ίλιον και Καματερό που θα κόστιζε συνολικά περί τα 300 εκ. ευρώ.