Ένα βήμα πιο κοντά στην υποχρεωτική χρήση πανευρωπαϊκού συστήματος κλήσης εκτάκτου ανάγκης (γνωστό και ως eCall) στα επιβατικά αυτοκίνητα έγινε με τη συμφωνία που πέτυχε η Ελληνική Προεδρία. Σύμφωνα με τον νέο κανονισμό, κάθε νέο επιβατικό αυτοκίνητο, αλλά και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, θα πρέπει να εξοπλίζονται με σύστημα, το οποίο, σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος, θα παρέχει τη δυνατότητα αυτόματης ή χειροκίνητης κλήσης του αριθμού έκτακτης ανάγκης 112.
Όπως μεταδίδουν “tanea.gr” η εφαρμογή του νέου κανονισμού, που άπτεται θεμάτων βιομηχανίας και τεχνικής εναρμόνισης αναμένεται, σύμφωνα με μελέτες της Κομισιόν και άλλων εμπειρογνωμόνων, να συμβάλλει στη μείωση των θανατηφόρων δυστυχημάτων έως 10%, τη μείωση της σοβαρότητας των τραυματισμών έως 15%, τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης λόγω τροχαίων ατυχημάτων και τη διευκόλυνση των υπηρεσιών διάσωσης και την αυξημένη ασφάλεια των σωστικών συνεργείων.
Υπογραμμίζεται ότι στο κείμενο του κανονισμού ορίζεται σαφώς η υποχρέωση των κατασκευαστών να συμμορφώνονται με τους ευρωπαϊκούς κανόνες περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων.
Με τη συμβιβαστική πρόταση που κατέθεσε η Ελληνική Προεδρία, πέτυχε να κάμψει τις διαφωνίες μεταξύ των εκπροσώπων των κρατών μελών και πλέον το κείμενο του κανονισμού θα τεθεί σε διαπραγμάτευση με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αμέσως μετά τις ευρωεκλογές. Σημειώνεται ότι ο Κανονισμός θα τεθεί σε εφαρμογή τρία χρόνια μετά τη θέση του σε ισχύ, δηλαδή κατά πάσα πιθανότητα στα τέλη του 2017 ή στις αρχές του 2018.
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κωστής Χατζηδάκης, ως πρόεδρος του Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας της ΕΕ, τόνισε ότι «ως Ελληνική Προεδρία, καταβάλαμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την επιτυχή προώθηση του συγκεκριμένου κανονισμού για τον πρόσθετο λόγο ότι το πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων στη χώρα μας είναι δυστυχώς ιδιαίτερα οξύ. Ελπίζουμε, τα βήματα που θα ακολουθήσουν για την πλήρη εφαρμογή του κανονισμού να ολοκληρωθούν το συντομότερο».